Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), care a introdus de la mijlocul lunii trecute 46 de autobuze de noapte pe 23 de trasee, nu recupereaza din biletele vandute decat 3% din costurile pe care le are cu transportul de noapte. Astfel, RATB are cheltuieli de circa 63.000 de lei (15.000 de euro) pe noapte pe cele 23 de linii care circula prin Capitala de la nord la sud si de la est la vest, potrivit calculelor ZF care iau in considerare costul estimat de RATB de 6,24 lei pe kilometru, dar si un traseu mediu dus-intors de circa 20 de kilometri in cazul fiecarei curse. Cu toate acestea, la finalul lunii iulie, doar circa 1.000-1.500 de calatori circulau in fiecare noapte cu autobuzele introduse de RATB, astfel ca institutia nu recupereaza din taxarea calatorilor decat cel mult 1.950 de lei pe noapte (aproximativ 460 de euro), la un pret de 1,3 lei pe calatorie.
Reprezentantii RATB sustin insa ca isi vor recupera costurile prin realizarea unor economii cu transportul de noapte al salariatilor. „Amortizarea acestor costuri se va realiza prin economia rezultata ca urmare a desfiintarii serviciilor de noapte destinate transportului angajatilor catre punctele de lucru si din beneficiile rezultate din exploatarea celor 23 de linii de noapte”, a declarat Brindusa Raeceanu, sef serviciu relatii publice in cadrul RATB. (Mediafax)