dan-ilincaO noua revista pentru barbati isi pregateste aparitia pe piata presei scrise din Romania. Este vorba despre „MAN Lifestyle”, o publicatie trimestriala, ce-si propune, printre altele – nota bene! – sa faca si… educatie barbatilor! Despre noul concept, dar si despre mediul de afaceri, am stat de vorba cu directorul de vanzari, Dan Ilinca.
Care sunt noutatile aduse pe piata?
incep cu avantajul principal, care este acela ca accesul la noua revista nu este conditionat de vreo plata. Publicatia va fi distribuita gratuit, dar nu la orice colt de strada sau in intersectii, pentru ca dorim sa pastram un anumit standard, inclusiv in privinta modalitatilor in care revista va ajunge la public. Drept urmare, vor exista anumite locatii specifice de unde poate fi procurata, insa, cum spuneam, cu titlu gratuit. Vor fi 85 de astfel de locatii in Bucuresti, dar – in timp – vom lua in calcul si alte orase mari: Timisoara, Constanta, Iasi etc.

Am inteles ca este o conceptie originala si nu este un brand extern „importat” in Romania, asa cum se intampla in celelalte cazuri similare. si-atunci, de ce ati ales un nume in limba engleza (MAN = barbat – n. red.)?
Asa este, nu suntem un brand extern. Dar am ales sa ne numim „MAN”, in primul rand, pentru ca acei carora ne adresam cunosc intelesul acestui cuvant si vor sti ca lor le aste adresata revista. Pe de alta parte, dat fiind faptul ca printre punctele de distributie sunt si hoteluri unde sunt cazati mai ales turisti straini, am dorit ca si acestia sa inteleaga inca din titlu despre ce este vorba in continut, la modul general. si chiar daca textele sunt publicate in limba romana, ei gasesc in paginile revistei noastre, cel putin, informatii publicitare si imagini sugestive legate de firmele din Romania care pot oferi produse si servicii destinate barbatilor si atunci am ales ca titulatura sa fie in limba engleza.

Ati amintit despre publicul-tinta. Cui va adresati, de fapt?
Nu tuturor barbatilor, bineinteles! Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar segmentul celor trecuti de o anumita varsta sau care traiesc intr-un anumit mediu nu mai sunt interesati de ceea ce oferim noi. Am spus deja ca dorim sa ne ridicam la un anumit standard, inclusiv in ceea ce priveste publicul-tinta, iar acest lucru va putea fi constatat si din calitatea prezentarii si a conditiilor grafice. La aceste standarde, orice publicatie ar trebui sa fie « vanduta », sa aiba un pret, dar noi preferam sa o oferim gratuit, asa cum am mentionat la inceput.

Aceasta optiune este legata si de perioada de criza economica pe care o traversam, in care multi oameni nu-si mai pot permite sa dea bani pe carti, ori pe ziare si reviste?
Discutia este mai ampla si as dori sa dezvoltam putin subiectul. in opinia mea, publicitatea este de baza in existenta unei publicatii. Iar firmele nu ar trebui sa renunte la cheltuielile de publicitate, mai ales in perioade de criza economica.

La noi, acestea sunt printre primele cheltuieli care sunt eliminate din buget…
Este o mare greseala! Sa va dau un exemplu simplu. Acum, sunt mari reduceri de preturi, mai ales la obiecte vestimentare. Mergeti in orice Mall si veti constata acest lucru. insa, degeaba ai reduceri, daca nu le faci cunoscute marelui public. Informatia ramane scrisa doar pe geamul magazinului si atat. Vezi numai daca, intamplator, ai drum pe-acolo! Altfel, este o informatie cunoscuta doar de patron si angajati… Am avut discutii cu ei si am avut surpriza sa constat ca, totusi, doresc sa-si consolideze imaginea firmei si a produselor pe care le comercializeaza, dar… mergi acolo si vezi ca magazinul e gol.
De altfel, magazinele din Romania chiar trebuie sa se pregateasca pentru “asaltul” (nu stiu daca este cel mai potrivit termen) unor firme din strainatate, care sunt recunoscute pentru reducerile pe care le fac in anumite perioade. Dar care si stiu sa prezinte aceasta informatie marelui public! Iar investitia in publicitate este, practic, una pentru viitor. Din pacate, patronii din Romania nu prea investesc in viitor! Trebuie judecat la rece. Aceasta e afacerea ta, pe care trebuie sa o promovezi, chiar daca ar trebui sa alegi intre cheltuielile de publicitate si mentinerea unui om in firma. Poate ca acum este necesar sa dai un om afara, dar – daca investesti corect, tintit, in publicitate – peste cateva luni s-ar putea sa-l chemi inapoi pe acel om si sa-i mai angajezi si pe altii…
Oricum, politica noastra de preturi de publicitate promoveaza preturi decente. Conteaza si acest lucru. Nu am iesit pe piata cu preturi exorbitante, pentru ca nu trebuie sa ai pretentia sa-si faca publicitate cineva in revista ta, cand tu anunti preturi enorme pe pagina!
Dar sa revin la intrebarea dvs. Optiunea de a distribui revista gratuit nu are legatura cu perioada de criza. Am optat pentru asta, din cauza unor mentalitati. Nu stiu cati barbati din Romania sunt dispusi sa dea bani pe o  revista in care primesc si recomandari, pe langa informatii. Cu toate acestea, am observat la barbatii din Romania o tendinta mai accentuata de a da importanta felului cum arata, cum se ingrijesc, cum se imbraca. Este vorba de o anumita categorie de barbati, intr-adevar, dar exact acea categorie este vizata de noi. Vrem sa continuam munca si procesul de educare a barbatului, privind modul cum se imbraca sau ce produse si servicii acceseaza.

Se lasa barbatii din Romania educati de o revista? Nici macar femeile nu prea reusesc!
As fi foarte fericit daca si femeile ar lua revista, ar merge acasa si i-ar spune sotului: hai la magazinul « X », pentru ca am vazut in aceasta revista ca are haine frumoase! Luam in calcul si varianta accesarii revistei de catre femei, fiind cunoscuta influenta si puterea de convingere pe care acestea o au asupra partenerului.
Pe de alta parte, este adevarat ca femeile sunt cele care au rabdare sa citeasca reviste mari. Barbatii – mai putin! De aceea, revista noastra nu are multe pagini, pentru ca nu dorim sa fie plicitisitoare. Eu si partenerul meu suntem amandoi barbati si stim ca nu avem rabdare sa citim o revista de peste 100 de pagini. Dar barbatii vor gasi in ea multe informatii de care au nevoie, inclusiv articole sportive ceva mai deosebite.

Care considerati ca este importanta relatiilor personale, in succesul unei afaceri?
Relatiile personale mi se par foarte importante. Nu sunt deranjat de faptul ca nu are cineva incredere imediata in mine, mai ales in stadiul actual. Accept acest lucru si mi se pare normal, pentru ca relatiile interumane se consolideaza in timp. De fapt, increderea se castiga in timp!
Raluca Iosifidis

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here