- 49% dintre români sunt „Iubitori de muzică”, aceștia apreciind și ascultând în foarte mare măsură muzică
- 87% dintre români ascultă muzică cunoscută mai mult de 30 de minute pe zi
- 9 din 10 români susțin că muzica cunoscută care se aude pe fundal în diferitele locații publice vizitate le poate influența starea de spirit și comportamentul
Muzica este omniprezentă în viața românilor: 9 din 10 români obișnuiesc să asculte muzică cunoscută zilnic
Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, 83% dintre români declară că le place muzica în general, în special tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18-24 ani (91%). Observăm că jumătate dintre români (49%) fac parte din segmentul de consumatori „Iubitori de muzică”, ce se diferențiază prin faptul că apreciază și ascultă în foarte mare măsură muzica în viața de zi cu zi.
Dacă ne raportăm la rutina zilnică, 87% dintre români ascultă muzică cunoscută mai mult de 30 de minute pe zi. În plus, aflăm că 1 din 10 români integrează în foarte mare măsură muzica în majoritatea activităților zilnice, petrecând mai mult de 5 ore pe zi ascultând diferite melodii.
O muzică cunoscută și potrivită influențează ritmul în care românii consumă și petrec timp când ies în oraș
Voluntar sau involuntar, fie că ne place sau că ne provoacă sentimente mai puțin plăcute, muzica ne însoțește pretutindeni, pe stradă, în mașină, la birou, cu ocazia ieșirilor în oraș sau acasă.
Conform datelor studiului Reveal Marketing Research, ieșitul în oraș este una dintre principalele activități de timp liber ale românilor, iar muzica cunoscută care se aude pe fundal în diferitele locații publice vizitate poate influența starea de spirit și comportamentul în cazul a 91% dintre români. Mai mult decât atât, 70% declară că este important și foarte important să audă muzică cunoscută în locațiile pe care le frecventează, în special când vine vorba de restaurante și terase (73%), baruri și pub-uri (73%) sau cafenele și cofetării (66%).
Cum era de așteptat, Iubitorii de muzică se diferențiază ca fiind cei cărora le place cel mai mult să petreacă timp liber în baruri și pub-uri, 31% frecventând săptămânal astfel de locații (vs. 25% total eșantion). Mai mult decât atât, acești consumatori declară într-o măsură semnificativ mai mare că ar fi deschiși să viziteze mai des diferite locații publice în care se ascultă muzică cunoscută (82% vs. 70% total eșantion) și mai predispuși să scoată mai mulți bani din buzunar în baruri, pub-uri (47% vs. 42% total eșantion) sau în restaurante, terase (46% vs. 42% total eșantion) dacă atmosfera creată de muzică este una pe placul lor.
Important de subliniat este și faptul că muzica a devenit un instrument de măsurare a fidelității consumatorilor, peste 55% dintre respondenți declarând că sunt dispuși să recomande apropiaților locațiile publice unde atmosfera creată de muzica cunoscută de pe fundal a fost una pe placul lor.
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:
„Muzica este un limbaj pe care toți îl înțelegem și este cu siguranță un instrument ce poate influența starea generală de spirit întrucât oamenii o folosesc pentru a-și personaliza sau crea atmosfera dorită acasă, având în același timp o importanță deosebită și în diferitele tipuri de locații și medii exterioare frecventate de indivizi. Rezultatele studiului nostru confirmă faptul că muzica cunoscută este un instrument puternic ce poate influența stările de spirit, percepțiile și comportamentele consumatorilor în funcție de diferitele contexte sociale în care se găsesc.”
Ce fel de muzică cunoscută ascultă românii când ies în oraș?
Genul muzical pare să aibă la rândul său o importanță semnificativă pentru majoritatea românilor, 66% dintre aceștia considerând că este important sau foarte important ca genul muzical să fie pe placul lor în locațiile publice în care aleg să meargă. Se observă un procent semnificativ mai mare în rândul respondenților cu vârste cuprinse între 35-44 ani (72%) și al Iubitorilor de muzică (81%).
Cele mai populare genuri muzicale ascultate de români atunci când ies să se distreze în baruri și pub-uri sunt muzica pop/ hip-hop/ rap (40%), rock (41%) și dance/ electronică (38%). În cazul restaurantelor și teraselor regăsim în topul preferințelor muzica tradițională/ populară (38%), blues (37%) și jazz (35%), iar în momentele când aleg să viziteze cafenele sau cofetării, românii preferă mai degrabă muzica blues (30%) și pop/ hip-hop/ rap (29%).
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și alte țări din Europa.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada iulie 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban, care utilizează internetul. Mărimea eșantionului a fost de 818 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.