- Peste 60% dintre românii care trăiesc în zonele urbane s-ar putea gândi să se mute la țară;
- Aceasta este una dintre principalele constatări ale sondajului Digitalizarea Europei al Vodafone Institute, realizat de Kantar în 15 țări europene;
- Pentru 59% dintre românii care trăiesc în urban pandemia a provocat o nouă percepție privind viața la țară;
- Avantajele de a trăi la țară predomină pentru 44% dintre românii din urban;
- Pentru 69% dintre românii din urban o conexiune bună la internet este o condiție obligatorie și de departe cea mai importantă pentru a locui la țară.
București, 30 iunie 2021 – Criza COVID-19 a schimbat atitudinea românilor cu privire la ideea de a trăi la țară: 59% dintre românii din urban intervievați declară că pandemia le-a influențat sau le-a schimbat opinia privind perspectiva de a locui la țară, potrivit studiului Digitalizarea Europei, comandat de Vodafone Institute și realizat de Kantar, care a cuprins peste 15.000 de persoane intervievate din 15 țări europene, inclusiv România.
62% dintre românii din urban intervievați și-ar putea imagina să se mute la țară în 1-2 ani.
Întrebați despre avantajele sau dezavantajele de a locui la țară, 74%, respectiv 80% dintre românii intervievați consideră apropierea de natură și beneficiile sale pentru un stil de viață sănătos ca fiind cele mai mari câștiguri. Doar 19% au indicat nivelul chiriei mai scăzut. Avantajele traiului la țară predomină pentru 44% dintre românii din urban.
O conexiune bună la internet, mai importantă decât o infrastructură bună pentru servicii de sănătate
Condiția numărul unu pentru a locui la țară este de departe o conexiune bună la internet: 69% dintre românii intervievați spun că aceasta este obligatorie, iar pentru 25% este de preferat. Această constatare este comună în rândul tuturor țărilor europene.
De fapt, o conexiune bună la internet a reieșit ca fiind mai importantă decât o infrastructură bună de servicii de sănătate, pe care 54% dintre românii intervievați o consideră esențială, sau decât un transport public bun, considerat de 42% dintre români ca fiind obligatoriu. 46% dintre aceștia consideră că instituțiile bune de învățământ sunt o condiție esențială.
Modul în care UE și guvernele pot realiza potențialul comunităților rurale și pot consolida digitalizarea rurală în cadrul obiectivelor Deceniului Digital este, de asemenea, analizat într-un nou raport produs de Deloitte și comandat de Grupul Vodafone, Raportul de conectivitate rurală, care poate fi accesat aici.
Inger Paus, Director al Vodafone Institute, a declarat: „În lumina experiențelor pandemiei, reducerea decalajului dintre urban și rural a devenit și mai importantă în Uniunea Europeană. Așa cum arată noul studiu Digitalizarea Europei, serviciile bune de comunicații reprezintă condiția cel mai mult menționată de către respondenți pentru a se muta în mediul rural, capitol încă insuficient dezvoltat în multe țări. Având în vedere obiectivele Deceniului Digital și investițiile prin Facilitatea de Redresare și Reziliență care vizează transformarea digitală, UE are acum o oportunitate unică de a încuraja coeziunea și de a îmbunătăți calitatea vieții a milioane de cetățeni europeni.”
Metodologie
Un sondaj online realizat de Kantar pe un număr de 15.000 de cetățeni din 15 țări europene, care au inclus: Cehia, Estonia, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Suedia, Marea Britanie. Fiecare eșantion național a cuprins cel puțin 1.000 de persoane intervievate, cu vârste peste 16 ani. Această cercetare a fost efectuată în perioada 5 mai-16 iunie 2021. Raportul complet va fi disponibil în următoarele săptămâni.
Despre Institutul Vodafone pentru Societate și Comunicații
Institutul este think-tank-ul Vodafone. Explorăm utilizarea potențială și responsabilă a tehnologiilor digitale pentru inovație, creștere și impact social durabil. Prin cercetare și evenimente, oferim expertiză și idei fundamentate, precum și o platformă de dialog între mediul de afaceri, mediul academic și decindenții politici.
Despre Vodafone
Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun” care permite o societate digitală incluzivă și durabilă. Experiența și prezența noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate – așa cum a fost demonstrate clar în cazul Covid-19 – și avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.
Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa și cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 48 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 49 de rețele mobile partenere. La 31 martie 2021, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 28 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienți ai serviciilor TV și peste 123 milioane de dispozitive IoT conectate.
Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile noastre de maternitate și concediu parental, prin furnizarea de oportunități multiple de dezvoltare femeilor cu ajutorul conexiunilor mobile și fixe, precum și prin îmbunătățirea accesului la educație și abilități digitale pentru femei și pentru societate, în general. Apreciem și tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.
Totodată, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% până în 2025, până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 și până în iulie 2021 în Europa, reutilizând, revânzând sau reciclând 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.
Pentru mai multe informații, vizitați www.vodafone.com, urmăriți-ne pe Twitter la @VodafoneGroup sau conectați-vă cu noi pe LinkedIn la www.linkedin.com/company/vodafone.