- 86% dintre români vor petrece Paștele alături de familia apropiată, partener și copii, alături de care locuiesc în mod obișnuit
- 1 din 10 români nu vor respecta limitările impuse de autorități, și declară că vor petrece Paștele alături de familia extinsă și prieteni
- 80% dintre români simt o teamă peste medie privind probabilitatea de a fi infectați cu noul coronavirus
Românii vor petrece Paștele acasă anul acesta, ca răspuns la epidemia de Coronavirus (COVID-19), conform celui mai recent studiu publicat de MKOR Consulting. Cel puțin așa vor face aproape 9 din 10 persoane, care vor petrece Paștele alături de partener, copii sau chiar singuri. 3% dintre români nu vor sărbători anul acesta Paștele deloc.
Totuși, 11% dintre români afirmă că vor petrece sărbătorile pascale alături de familia extinsă sau prieteni, cu care nu locuiesc. Aceștia sunt mai ales elevi și studenți, care revin acasă în mod obișnuit, în această perioadă.
Comportamentul de respectare a izolării în perioada Paștelui se află în corelație cu faptul că 80% dintre români simt o teamă peste medie, în ceea ce privește posibilitatea de a fi infectați cu noul coronavirus. Dintre aceștia, jumătate sunt persoane cu venituri peste medie, iar 43% au studii superioare.
Cele mai puțin îngrijorate categorii sunt elevii și studenții și persoanele cu studii sub medie (școală generală și profesională).
La nivelul populației, teama față de posibilitatea infectării cu noul coronavirus este moderată, respectiv 4.18 dintr-un total de 7 puncte. Dintre categoriile profesionale, muncitorii sunt cei mai îngrijorați, aceștia fiind și cei mai expuși riscului, întrucât specificul muncii nu le permite lucrul de acasă (75% nu pot lucra de acasă, conform studiului publicat de MKOR Consulting în 2 aprilie a.c.).
“Paștele are o însemnătate aparte în cultura românească, iar decizia de a petrece această sărbătoare departe de familie și cei apropiați este una grea. Dorul de copiii lăsați la bunici, imposibilitatea de a-și vizita membrii familiei, prietenii sau partenerii este dureroasă, zilele acestea, mai mult ca niciodată.
Totuși, cei mai mulți dintre români au înțeles că este mai bine să stea acasă, pentru propria siguranță, dar și a celor din jur.” a menționat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.
Studiul a fost realizat în perioada 13-16 aprilie 2020, pe un eșantion de 1703 respondenți, reprezentativ la nivel național pe criterii de gen, vârstă (18+) și distribuție geografică. Nivel de încredere 95%, eroare maximă +/-2,3%
******
MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.
MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției: https://mkor.ro/studii-
MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 13 ani de experiență în marketing și cercetare de piață. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizații în calitate de manager de marketing și PR și a inițiat mai multe proiecte antreprenoriale.