Sursa: Freepik.com
Dacă vei sta de vorbă cu o firma recrutare IT vei putea descoperi că brandul de angajator joacă un rol important în procesul de recrutare. Dacă ești recunoscut în industrie și apreciat pentru viziunea inovatoare, cultura organizațională și mediul de lucru, cu siguranță acest lucru va fi un punct de referință pentru candidați, ei aspirând la obținerea unui post în compania ta.
Practic, brandul de angajator este una dintre cele mai eficiente metode prin care poți atrage potențialii angajați și motiva să te aleagă pe tine în detrimentul concurenței.
Domeniul IT s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, ceea ce a condus la apariția unui număr însemnat de companii noi, în curs de dezvoltare. Astfel, este important să știi cum să te diferențiezi în această industrie, pentru a obține succesul dorit.
Cum te poți asigura de crearea unui brand de angajator puternic?
Pe lângă notorietate, este important să acorzi atenție formării unei culturi organizaționale atractive și funcționale. Mediul de lucru, gândirea inovatoare care stă la baza strategiei de business și strategiile de marketing și comunicare abordate sunt elemente cheie care gravitează în jurul construirii brandului de angajator.
Mai mult decât atât, trebuie înțelese nevoile și așteptările viitorilor angajați, mai ales în contextul dinamic în care ne aflăm astăzi. În acest sens, atenția către redefinirea obiectivelor, schimbarea acțiunilor și a modalităților de comunicare sunt alte aspecte importante ce trebuie avute în vedere.
La ce întrebări trebuie să găsești răspunsuri în acest proces de construire a brandului de angajator?
Pentru a construi o strategie calitativă de employer branding există o serie de întrebări la care ar trebui să-ți răspunzi:
- Ce poți să oferi angajaților tăi, iar concurența nu? Întotdeauna trebuie să ai în vedere un factor diferențiator, care să te scoată în evidență în industrie. Nu este întotdeauna suficient să ai un număr ridicat de proiecte, dacă angajații tăi continuă să plece. Trebuie să ai în vedere cum îi poți atrage și cum îi poți face să rămână alături de companie.
- Cât de des ești dispus să-ți asculți angajații? Feedback-ul este un element cheie care stă la baza unei funcționări optime și armonioase în cadrul unei companii. Totuși, este foarte important să ții cont că el este bidirecțional. Astfel, oferirea unui feedback exclusiv de la angajator către angajat îi poate oferi senzația acestuia că părerea lui nu contează. În cele din urmă, îl poate determina să părăsească echipa, iar pe candidați să se orienteze către alte variante.
- Care sunt valorile după care te ghidezi în desfășurarea activităților? Întreaga activitate trebuie să funcționeze în baza unui set de valori bine integrate în filosofia de business. Integritatea, spiritul de echipă, inițiativa sunt aspecte cheie urmărite în orice organizație, iar dacă acestea sunt bine integrate în cultura organizațională, acest lucru este un plus în procesele de recrutare.
Concluzii
Brandul de angajator poate fi privită ca o carte de vizită pentru foarte multe companii. Aceasta nu se construiește de la o zi la alta, ea având nevoie de timp pentru a evolua echilibrat ajungând să fie recunoscută și apreciată.
Deținerea unui brand de angajator puternic creează premisele obținerii celor mai buni candidați, această devenind astăzi parte integrantă a strategiei