Avantajul IA: împreună consolidăm încrederea în tehnologie
- Michael Bolle, membru al Consiliului de administrație al Bosch: „Bosch intenționează să devină lider în inovație și în domeniul IA”.
- Tehnologia viitorului: Bosch investește 3,7 miliarde de euro, anual, în dezvoltarea de programe software.
- Program de instruire: pe parcursul următorilor doi ani, Bosch va pregăti 20.000 de angajați pentru domeniul IA.
- Interacțiune: prin intermediul IA și IoT, Bosch facilitează viața de zi cu zi acasă, în producție și mobilitate în materie de mobilitate.
- O premieră mondială: parasolarul digital folosește IA pentru a proteja vederea șoferului în mod inteligent.
Las Vegas, NV, SUA – Fie că este legată de conducerea automatizată, casa inteligentă sau producție: inteligența artificială (IA) a devenit o parte integrantă din viața de zi cu zi. Bosch utilizează IA și Internetul lucrurilor (IoT) pentru a face viața oamenilor mai ușoară și mai sigură. Aici, sloganul „Avantajul IA. Construim încrederea împreună” reprezintă abordarea companiei în materie de tehnologie și servicii. Accentul este pus pe inteligența artificială sigură și robustă pentru fabricarea produselor inteligente, pe care Bosch le va prezenta în cadrul ediției CES din acest an. Unul dintre aceste produse este Parasolarul Virtual: un parasolar auto digital pe bază de IA, care își va face debutul în cadrul celui mai mare târg de produse electronice din lume. Produsul a câștigat și Premiul pentru Inovație al CES®, alături de afișajul auto 3D al Bosch.
Alte utilizări importante ale IA Bosch din cadrul târgului includ o aplicație pentru întreținere predictivă pentru Stația Spațială Internațională, un sistem pentru monitorizarea interiorului autovehiculelor și o platformă inteligentă pentru diagnosticarea medicală. „Soluțiile pe care le prezentăm în cadrul CES arată clar faptul că Bosch intenționează să devină un lider în inovație și în domeniul IA”, declară Michael Bolle, membru al Consiliul de administrație al Bosch. „Începând din 2025, toate produsele Bosch fie vor include inteligența artificială, fie vor fi dezvoltate sau produse cu ajutorul inteligenței artificiale”. Se preconizează că volumul pieței globale pentru aplicații IA va ajunge la aproximativ 120 de miliarde de dolari de-a lungul aceleiași perioade, un nivel de douăsprezece ori mai mare decât cel din 2018 (sursă: Tractica). Bosch dorește să valorifice acest potențial: compania investește deja 3,7 miliarde de euro pe an în dezvoltarea de software, are în prezent peste 30.000 de ingineri programatori și 1.000 de angajați care lucrează pentru IA.
Mai mult, Bosch a implementat un program de instruire cuprinzător. „Plănuim să pregătim aproape 20.000 de angajați în domeniul IA în următorii doi ani”, a explicat Bolle. „Trebuie să investim nu numai în inteligența artificială, ci și în cea umană.” Programul include formate de instruire pentru trei niveluri diferite, pentru manageri, ingineri și dezvoltatori de IA, precum și linii directoare referitoare la utilizarea responsabilă a IA. În acest sens, Bosch și-a întocmit propriu set de principii cu privire la IA care reglementează problemele referitoare la securitatea și etica IA. Prin acestea și propria expertiză, compania dorește să consolideze încrederea consumatorilor și partenerilor săi: „Orice entitate care a internalizat principii tehnice și etice recunoaște importanța securității și autonomiei datelor”, a declarat Bolle. „Într-un fel, încrederea reprezintă calitatea produsului în lumea digitală.”
Expertiza salvează vieți
În viitor, Bosch consideră că unul dintre domeniile de expertiză de bază va fi reprezentat de utilizarea inteligenței artificiale la nivel industrial. „Dorim să exploatăm puterea inteligenței artificiale, nu în scopul creării de modele de comportamente umane, ci în vederea îmbunătățirii tehnologiei în folosul oamenilor”, a declarat Bolle. „Din acest motiv, IA industrială trebuie să fie sigură, robustă și explicabilă.” În viziunea Bosch, acest lucru înseamnă că oamenii trebuie să mențină constant controlul, fie că se află pe stradă, acasă sau în unitatea de producție.
Fiind un pionier în dezvoltarea sistemelor vitale de siguranță a șoferului, precum ABS, ESP și unități de control al airbagurilor, compania a dovedit deja în trecut faptul că oamenii beneficiază de echipamente de încredere. IA poate, de asemenea, să îmbunătățească atât eficiența cât și inteligența sistemelor de asistență pentru șofer: când camera video Bosch cu IA pentru conducerea automatizată identifică pietoni parțial ascunși, de exemplu, sistemul de frânare automată de urgență poate reacționa cu și mai multă fiabilitate. Bosch creează tehnologia de învățare care reprezintă „Tehnică pentru o viață”.
Bosch investește 100 de milioane de euro într-un campus IA
Inovațiile necesită investiții. Pe lângă cheltuielile cu dezvoltarea de software, Bosch investește la nivel mondial în oameni și în centre de competență. De exemplu, compania investește 100 de milioane de euro în construcția unui nou campus IA în Tübingen, Germania. Mutarea în noul complex de cercetare este planificată pentru sfârșitul anului 2022. Acest complex va oferi spațiu pentru schimburi creative și productive pentru 700 de experți în materie de IA. Acești experți provin de la Bosch, firme nou înființate și instituții de cercetare publice. Noul campus ar trebui să consolideze schimbul dintre experții din Cyber Valley. Acolo, sloganul „Construim încrederea împreună” va deveni realitate. Bosch este un membru fondator al Cyber Valley, care a fost înființat în 2016. Această asociere în participațiune pentru cercetare aduce împreună parteneri din mediul industrial, academic și guvernamental pentru a stimula dezvoltarea cercetării în domeniul IA și a transpune rapid rezultatele cercetărilor în aplicații industriale pentru lumea reală.
În plus, Centrul Bosch pentru Inteligență Artificială (BCAI) include șapte locații la nivel mondial, inclusiv două în SUA: în Sunnyvale, California și Pittsburgh, Pennsylvania. BCAI are în prezent aproximativ 250 de specialiști în domeniul IA, care sunt implicați în peste 150 de proiecte în domeniile mobilității, producției, caselor inteligente și agriculturii.
Primul parasolar virtual din lume a fost creat în SUA
Mințile creative Bosch din domeniul IA dezvoltă produse inovatoare pentru mobilitate, case inteligente și Industria 4.0. Prima aplicație IA din lume pentru sectorul auto, care își sărbătorește premiera mondială în Las Vegas, a fost creată în SUA: Parasolarul Virtual, care este un parasolar digital transparent. Un ecran LCD transparent, conectat la camera video care monitorizează habitaclul detectează direcția în care privește șoferul. Cu ajutorul algoritmilor inteligenți, Parasolarul Virtual analizează aceste informații și întunecă numai partea parbrizului prin care strălucirea soarelui poate deranja șoferul. Parasolarul Virtual a obținut cel mai mare scor din categoria sa în cadrul Premiilor CES pentru cele mai bune inovații. De asemenea, noul ecran 3D Bosch a câștigat la categoria sa. Cu ajutorul tehnologiei pasive 3D, ecranul generează un efect tridimensional realist pentru imagini și alerte. Acest lucru permite vizualizarea informațiilor mai rapid decât în cazul afișării pe ecrane convenționale, îmbunătățind siguranța în trafic.
Un plus de siguranță este asigurat și de noul sistem Bosch de monitorizare a habitaclului pentru autovehicule. Acesta detectează când șoferul devine somnolent sau se uită la telefon, pe baza mișcării pleoapelor, a direcției privirii și poziției capului – și alertează șoferul cu privire la situațiile critice. De asemenea, monitorizează habitaclul autovehiculului în vederea determinării numărului de ocupanți, a locului și a poziției acestora. Acest lucru permite optimizarea operării sistemelor de siguranță, precum airbagurile, într-o situație de urgență.
În 2019, cifra vânzărilor Bosch de sisteme de asistență pentru șofer a crescut cu 12 procente, până la aproximativ 2 miliarde de euro. Acestea pregătesc drumul pentru conducerea automatizată. În viitor, când autovehiculele vor intra în modul de conducere parțial automatizată pentru secțiuni de drum precum autostrăzile, sistemul de monitorizare a șoferului va deveni un partener esențial: în aceste situații, camera va asigura faptul că șoferul poate prelua controlul volanului în orice moment. Până în anul 2022, compania va cheltui aproximativ 4 miliarde de euro pentru sisteme de conducere automatizată și va avea peste 5.000 de ingineri angajați. Pentru completarea portofoliului de senzori pentru acest domeniu, Bosch lucrează în prezent și la senzori lidar pregătiți pentru producție. Pe lângă senzorii radar și camerele video, senzorii lidar reprezintă cea de-a treia tehnologie de importanță vitală. Senzorul lidar Bosch cu rază mare de acțiune poate detecta și obiecte nemetalice pe distanțe mari, precum pietrele de pe șosea.
IA Bosch utilizată în spațiu și medicină
Compania a stabilit obiective înalte pentru sistemul de senzori SoundSee, care a fost lansat în spațiu la sfârșitul anului 2019. Fiind instalat pe robotul zburător autonom al NASA, Astrobee, SoundSee va izola sunete neobișnuite de pe Stația Spațială Internațională, va analiza materialul audio cu ajutorul unei analize realizate de IA și va indica momentele în care sunt necesare activitățile de întreținere. Începând cu prima parte a anului 2020, datele audio înregistrate de SoundSee vor fi transmise către o unitate de control de la sol, configurată conform specificațiilor NASA și integrată în Centrul de Cercetare Bosch din Pittsburgh, PA. Sistemul, care nu depășește dimensiunile unei cutii de alimente, a fost dezvoltat în SUA alături de Astrobotic, în cadrul unei colaborări pe probleme de cercetare cu NASA.
Un produs complet legat de pământ, dar nu mai puțin inovator, este Vivascope, o platformă inteligentă pentru patologie care ajută diagnosticarea medicală. Vivascope mărește specimene precum cele de sânge și alte fluide corporale, digitalizează rezultatele microscopice și le analizează cu ajutorul algoritmilor susținuți de inteligența artificială. Poate identifica anomaliile celulare cu precizie și rapiditate și poate asigura o asistență utilă pentru medici în activitățile de evaluare și diagnoză.
Light Drive transformă ochelarii purtați zi de zi în ochelari inteligenți
În cadrul CES, Bosch prezintă și multe inovații non-IA. De exemplu, modulul său Light Drive pentru ochelari inteligenți este prima soluție din lume pe bază de senzori pentru transformarea unei perechi de ochelari normali în ochelari inteligenți. Este cu peste o treime mai îngust decât celelalte soluții de pe piață și cântărește mai puțin de zece grame. Imaginile clare proiectate în câmpul vizual al purtătorului, care sunt clar perceptibile chiar în lumina directă a soarelui, includ de la informații de navigare și mesaje text până la înregistrări în calendar și instrucțiuni de utilizare – în funcție de informațiile primite de la un smartphone sau ceas inteligent.
În cadrul CES, prin piesa de rezistență care înglobează tehnologia de transport cu ajutorul IoT, Bosch prezintă soluțiile pe care le pune la dispoziția producătorilor de autovehicule și a furnizorilor de servicii de mobilitate pentru electrificarea, automatizarea, conectivitatea și personalizarea autovehiculelor folosite pentru ride-sharing. Portofoliul său nu include doar componente, ci și servicii de mobilitate conectate perfect care oferă utilizatorilor flexibilitate în modul de utilizare, administrare, tarifare și întreținere a propriilor flote de autovehicule, precum și care garantează siguranța fiecărei călătorii. La standul Bosch, vizitatorii pot vedea și tehnologii pentru conducere și senzori îmbunătățite pentru mobilitatea conectată și cu zero emisii din viitor.
Soluții pentru toată casa: portofoliu extins pentru IoT rezidențial
Bosch își extinde domeniul serviciilor pentru IoT la nivel rezidențial. Punctul de atracție în acest sens este platformă deschisă Home Connect, prezentată în cadrul CES. Începând cu mijlocul anului 2020, aplicația platformei va oferi control asupra luminozității, dispozitivelor de divertisment și echipamentelor de grădinărit inteligente oferite de diferiți producători. Numărul companiilor partenere, în prezent 40, urmează să se dubleze, asigurând un confort și o eficiență sporite a timpului petrecut acasă.
Tehnologia inteligentă protejează mediul
Spiritul antreprenorial Bosch este numitorul comun al tuturor acestor produse inovatoare. „Dorim să armonizăm responsabilitatea comercială, ecologică și socială”, a declarat Bolle. Protecția climei constituie o preocupare majoră. Conform declarației lui Bolle: „Bosch nu numai că dezvoltă soluții ecologice, ci servește și drept model de urmat. Până la sfârșitul anului 2020, toate cele 400 de unități Bosch din lume vor fi neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 și, indiferent dacă sunt unități de dezvoltare, producție sau administrație, nu vor mai avea nicio amprentă de carbon. Acest obiectiv a fost deja atins de unitățile din Germania.”
Inteligența artificială joacă un rol și aici: în unitățile individuale, de exemplu, o platformă internă pentru energie utilizează algoritmi inteligenți pentru a identifica devierile consumului de energie. Doar acest lucru a permis unor fabrici să își reducă emisiile de CO2 cu peste 10 procente în ultimii doi ani. Având în vedere faptul că Bosch deține 270 de astfel de fabrici, potențialul economiilor este enorm. După cum explică și Bolle: „Acesta este, pe scurt, mesajul nostru în cadrul CES: Bosch are planuri mari în ceea ce privește IA, din multe puncte de vedere”.
Bosch în cadrul CES 2020:
- CONFERINȚĂ DE PRESĂ: În Sălile B, C și D, Mandalay Bay Hotel, Las Vegas South Convention Center, Etaj 2, de la 9:00 la 10:30 a.m. ora locală, luni, 6 ianuarie 2020.
- STAND: de marți până vineri, 7-10 ianuarie 2020, în holul central, standul #12401
- URMĂRIȚI inovațiile Bosch în cadrul CES 2020 pe Twitter: #BoschCES
- PANELURI CU SPECIALIȘTII BOSCH:
Miercuri, 8 ianuarie 2020, de la 10:15 până la 11:15 a.m. (ora locală)
Dezvoltarea programelor de ucenicie pentru locurile de muncă de tip „New Collar” cu Charlie Ackerman, Vicepreședinte Senior pentru Resurse Umane, Las Vegas South Convention Center
Date de contact pentru jurnaliști:
Andreea Ciobanu
Telefon: +40 733 300 777
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 410.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2018). Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 78,5 miliarde de euro în 2018. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 460 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 68.700 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 130 locaţii din lume.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.