În ultimii ani, unele dintre companiile cu cea mai rapidă dezvoltare din lume au utilizat inteligența artificială pentru a rezolva probleme de afaceri specifice. De fapt, conform unei noi cercetări de piață oferită de Microsoft cu privire la modul în care AI va schimba rolul de lider, aceste companii cu o mare dezvoltare sunt de mai bine de două ori mai susceptibile să implementeze AI în mod activ decât companiile cu o creștere mai mică.
Mai mult, companiile cu dezvoltare rapidă merg mai departe cu implementările AI, aproximativ jumătate dintre ele intenționând să utilizeze în mai mare măsură inteligența artificială în anul următor pentru a îmbunătăți luarea deciziilor, comparativ cu aproximativ o treime din companiile cu o creștere mai mică. Cu toate acestea, conform studiului, mai puțin de două din zece dintre companiile cu creștere ridicată integrează AI în ansamblul activității lor.
„Există un decalaj între ceea ce doresc oamenii să facă și ceea ce se întâmplă în realitate în organizațiile lor, și cât de pregătite sunt acestea de fapt”, a declarat Mitra Azizirad, vicepreședinte corporativ pentru AI marketing, Microsoft, Redmond, Washington.
„Dezvoltarea unei strategii pentru AI se extinde dincolo de problemele de afaceri”, a explicat ea. „Aceasta ajunge până la leadership, comportamente și capacități necesare pentru a insufla o cultură AI-ready în organizații.”
Săptămâna aceasta, Azizirad și echipa sa a lansat Microsoft AI Business School pentru a-i ajuta pe liderii din domeniul afacerilor să abordeze aceste probleme. Cursul online gratuit este o serie master class care urmărește să-i responsabilizeze pe liderii de afaceri să-și administreze cu încredere companiile în era AI.
Materialele de curs AI Business School includ scurte studii de caz scrise și orientări, materiale video cu prelegeri, perspective și discuții la care directorii cu programul încărcat pot avea acces în doze mici, atunci când au timp pentru acestea. O serie de videoclipuri introductive oferă o imagine de ansamblu asupra tehnologiilor AI care generează schimbări în cadrul industriilor, însă cea mai mare parte a conținutului se axează pe gestionarea impactului AI asupra strategiei, culturii și responsabilității companiilor.
„Această școală vă arată în detaliu cum să dezvoltați o strategie și să identificați și să preveniți apariția factorilor de blocaj în implementarea AI în organizația dumneavoastră”, a spus Azizirad.
Școala de afaceri completează alte inițiative de învățare AI din cadrul Microsoft, printre care Școala AI pentru dezvoltatori și Programul Profesional Microsoft pentru Inteligență Artificială, care oferă abilități de pregătire profesională și experiență în lumea reală inginerilor și altor persoane care doresc să-și îmbunătățească abilitățile în AI și analiza datelor.
Spre deosebire de aceste inițiative, AI Business School este non-tehnică și concepută pentru a-i pregăti pe directori să-și conducă organizațiile către transformarea AI, după cum declară Azizirad.
Nick McQuire, un analist CCS Insight care se ocupă de inteligența artificială, a declarat că peste 50% dintre companiile pe care firma sa le supraveghează deja cercetează, probează sau implementează proiecte specifice cu AI și învățare automatizată, însă foarte puține folosesc AI în cadrul organizației și identifică oportunități de afaceri și probleme pe care AI le poate aborda.
„Asta pentru că există o înțelegere limitată în comunitatea de afaceri cu privire la ceea ce este AI de fapt, ce poate face și, în cele din urmă, care sunt aplicațiile”, a spus el. „Microsoft încearcă să neutralizeze acest decalaj”.
INSEAD, o școală de afaceri postuniversitară cu campusuri în Europa, Asia și Orientul Mijlociu, a colaborat cu Microsoft pentru a construi modulul de strategie al AI Business School, care include studii de caz despre companii din toate industriile, care și-au dezvoltat cu succes afacerile cu ajutorul AI.
De exemplu, un studiu de caz despre Jabil descrie modul în care unul dintre cei mai mari furnizori de soluții de producție din lume a reușit să micșoreze costurile generale și să crească calitatea liniei de producție utilizând AI pentru verificarea componentelor electronice în timpul fabricării acestora, permițându-le astfel angajaților să se concentreze asupra activităților cu valoare adăugată pe care mașinile nu le pot executa.
„Mai sunt încă multe de făcut care să conțină participarea capitalului uman, mai ales dacă nu este ceva care se pretează la procese standardizate”, a explicat Gary Cantrell, vicepreședinte senior și director tehnologia informației, Jabil.
Modulele de cultură și responsabilitate ale AI Business School pun accentul pe date. La urma urmei, companiile care adoptă cu succes AI trebuie să partajeze în mod deschis datele între departamente și funcții operaționale, a explicat Azizirad, și să se asigure că toți angajații pot participa la dezvoltarea și implementarea aplicațiilor AI bazate pe date.
„Este necesară o abordare deschisă a modului în care vor fi utilizate datele unei organizații, care este fundamentul AI pentru a obține rezultatele dorite”, a spus ea, adăugând că liderii de succes promovează o abordare AI incluzivă care adună laolaltă roluri diferite și rupe barierele informaționale.
Construirea încrederii vine și din dezvoltarea și implementarea sistemelor AI într-o manieră responsabilă, domeniu care rezonează cu liderii de afaceri, conform cercetării de piață a Microsoft. În rândul companiilor cu creștere rapidă, cercetările au constatat că, pe măsură ce liderii știu mai multe despre AI, recunosc că trebuie să garanteze o implementare AI responsabilă.