Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel național privind percepțiile și comportamentele românilor și ale specialiștilor în construcții referitor la caracterul durabil și rezistent în timp al spațiilor de locuit și despre cât de importantă este nevoia locatarilor de a se simți protejați și în siguranță pe termen lung în fața seismelor sau intemperiilor.
- 54% dintre români sunt îngrijorați în legătură cu rezistența locuinței în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur similar celui din 1977
- Pentru 81% dintre români rezistența locuinței este al doilea cel mai important aspect evaluat în procesul de informare asupra unui spațiu de locuit, după stabilirea bugetului disponibil
- Peste jumătate dintre specialiștii în construcții (56%) preferă să contruiască o casă cu BCA datorită caracterului durabil al acestui material, procent în creștere cu 10% față de anul 2022.
5 din 10 români sunt îngrijorarați în legătură cu rezistența locuinței în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur similar celui din 1977
Rezultatele studiului Reveal Marketing Research confirmă îngrijorările semnalate de seismologi, care au lansat un avertisment cu privire la un cutremur puternic care ar putea avea loc în România, având în vedere că, statistic vorbind, în fiecare secol se înregistrează două, trei astfel de mișcări ale Pământului. Astfel că, 46% dintre români manifestă un nivel ridicat de îngrijorare, legat de posibilitatea unui seism de proporții, în timp ce un procent de 20% declară că nu sunt preocupați în această privință.
Dacă ne referim la spațiile de locuit, 54% dintre români se declară neliniștiți în legătură cu rezistența locuinței în care trăiesc în eventualitatea unui cutremur cu magnitudine mare. Pe de altă parte, 46% dintre respondenți consideră că locuința în care trăiesc ar rezista în fața unui astfel de cutremur, în special bărbații (48% vs. 42% femeile) și cei care locuiesc în prezent într-o construcție din BCA (57% vs. 45% cărămidă).
Din perspectiva celor mai mulți specialiști în construcții (38%) consolidarea clădirilor reprezintă principala măsură pe care cred că românii o au în vedere în acest context.
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:
”Este normal că românii se simt vulnerabili în fața unui scenariu ce implică un potențial cutremur pentru că nu mai dețin controlul și să nu uităm puternica încărcătură emoțională, încă prezentă, a nefericitelor evenimente de la începutul anului care au zguduit Turcia. Nevoia de siguranță în fața unor evenimente naturale care pot fi dificil de prevăzut este doar unul din motivele care justifică dorința puternică a acestora de a locui în case sau blocuri construite cu materiale rezistente în timp, la care putem adăuga o altă serie de beneficii raționale cum ar fi costurile de întreținere sau reparații mai mici și consumul redus de energie”
De asemenea, aspirațiile referitoare la locuința ideală reiterează nevoia de siguranță a românilor, cei mai mulți dintre aceștia considerând că principalul atribut al acesteia trebuie să fie rezistența în timp (69%), un procent semnificativ mai mare înregistrându-se în cazul persoanelor peste 45 ani (75%).
Durabilitatea este principalul atribut ce definește calitatea și siguranța materialelor de zidărie
În timpul procesului de informare asupra unei locuințe, românii caută activ soluții funcționale care să le ofere siguranță și confort pe termen lung, prețul (86%) și rezistența locuinței (81%) fiind cele mai importante aspecte evaluate.
Referitor la atributele materialelor de zidărie folosite, 84% dintre români declară că ar avea multă și foarte multă încredere să construiască o casă cu cel mai durabil și rezistent material de zidarie în timp, într-o măsură semnificativ mai mare cei care au construit o casă în ultimii 2 ani sau sunt în proces de construcție a unei case (91%) și cei care în prezent locuiesc în case/ blocuri care au ca material principal de zidărie BCA-ul (88%).
85% dintre respondenți știu că imobilul în care locuiesc este susținut de structură și nu în zidărie, cu o pondere semnificativ mai mare în rândul persoanelor care au construit sau sunt în proces de construcție a unei case (90%).
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:
”Se vede clar din procentele obținute în urma cercetării de piață realizate că românii încep să înțeleagă faptul că rezistența unei clădiri depinde în primul rând de structura de rezistență în combinație cu materialele de zidărie și se vede că cei care locuiesc în case din BCA sunt mai puțin îngrijorați privind rezistența și durabilitatea clădirilor.”
Îndreptându-ne atenția către românii care au construit o casă în ultimii 2 ani sau sunt în proces de construcție a unei case, procentul celor care au motivat alegerea BCA-ului ca fiind datorată calității acestui material de a fi durabil/ rezistent în timp a crescut de la 15% în 2022, la 25% in 2023. Din aceleași considerente, peste jumătate dintre specialiștii în domeniu (56%) preferă să construiască o casă cu acest material de zidărie, procent în creștere cu 10% față de anul 2022.
Aceste aspecte indică o schimbare semnificativă în preferințele consumatorilor și o creștere a conștientizării avantajelor BCA-ului ca material de construcție durabil pe fondul dorinței românilor de a locui într-o casă sigură și rezistentă.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și alte țări din Europa.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 18-24.05.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1228 respondenți + un oversample de 507 persoane care lucrează în domeniul construcţiilor, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-2,7% la un nivel de încredere de 95%.