Potrivit BREEAM Awards, proiectul PENNY Otopeni este cel mai sustenabil proiect din Centrul și Estul Europei;
- Proiectul a obținut cel mai mare punctaj pe ultima versiune a standardului Outstanding, BREEAM International New Construction: 95,24%, și cel mai mare punctaj din lume, BREEAM International In-Use v6: 99.4%;
- Investiția retailerului în clădirea concept din Otopeni a presupus un cost suplimentar de aproximativ 550.000 de euro, astfel valoarea magazinului depășind 2.500.000 euro.
În cadrul competiției BREEAM Awards 2021, proiectul PENNY Otopeni a câștigat premiul pentru cel mai sustenabil proiect din Centrul și Estul Europei.
Despre BREEAM Awards
BREEAM Awards este un eveniment anual care oferă recunoaștere proiectelor și organizațiilor care, în opinia unei comisii independente de evaluare, conduc piața cu realizări semnificative în proiectarea, dezvoltarea și managementul clădirilor sustenabile.
Traian Despa, Construction Manager PENNY, a declarat:
„Pentru noi, sustenabilitatea este mai mult decât un concept la modă, este modul în care gândim și proiectăm orice magazin PENNY și o preocupare pentru tot ceea ce facem. Iar PENNY Otopeni ne-a dovedit că un singur magazin verde poate face diferența într-o rețea atât de extinsă. Noi vom continua să căutăm cele mai bune și inovatoare soluții pentru magazinele noastre, cu obiectivul de a reduce până la finalul anului 2022 cu 12% consumul mediu de electricitate/m2 suprafață de vânzare, raportat la anul 2012.”
În 2020, PENNY Otopeni a redus semnificativ consumul de energie electrică, precum și emisiile de CO2:
- În 2020, magazinul a consumat cu 18% mai puțină energie față de un magazin standard PENNY.
- Pe acoperișul magazinului sunt 120 de panouri fotovoltaice, 55 de tuburi solare care aduc lumină naturală și difuză în magazin, precum și aproximativ 1.000 de mp de acoperiș înierbat.
- Anul trecut, magazinul din Otopeni a produs 315 kWh prin intermediul panourilor fotovoltaice, ceea ce a reprezentat 21% din totalul de energie electrică consumat de acesta. Tradus în indicatori de mediu, acest fapt a făcut posibilă evitarea a 74.549,25 kg emisii CO2.
- Din dorința de a duce mai departe filosofia PENNY cu privire la reducerea amprentei de carbon, a fost testat sistemul CO2 (R744) în magazinul din Otopeni. Acesta presupune folosirea unui agent de răcire natural, care este mai sigur și care are cel mai mic potențial de încălzire globală.
Daniel Gross, CEO PENNY | REWE România, a declarat:
„Suntem onorați să fim premiați de profesioniștii din industrie pentru un proiect cu care ne mândrim. Magazinul PENNY din Otopeni reprezintă pentru noi dovada atenției ridicate pe care o acordăm sustenabilității în cadrul companiei noastre. O mare parte dintre inovațiile care au fost testate în acest magazin (de exemplu: panourile fotovoltaice, acoperișul sau peretele verde, stațiile de încărcare pentru mașini electrice, etc.) au fost preluate și în celelalte magazine nou deschise. Reușita înregistrată ne ambiționează să continuăm proiectele pentru dezvoltarea de magazine prietenoase cu mediul înconjurător.”
Despre magazin
Magazinul PENNY din Otopeni, județul Ilfov, de pe strada 23 August, nr. 234 – 238, are un spațiu de vânzare de 788 m2 și o echipă de 14 angajați. Pentru confortul clienților săi, magazinul dispune de patru case de marcat și de un număr de 53 de locuri de parcare, dintre care trei pentru persoanele cu dizabilități.
PENNY contribuie la un mediu mai curat și susține condusul ecologic, de aceea în parcarea magazinului este amplasată și o stație de încărcare a mașinilor electrice.
Printre alte servicii oferite clienților se numără și echiparea cu monitoare a zonelor de vânzare din dreptul raionului de fructe și legume, a casieriei și a măcelăriei, serviciul eMAG easybox din parcarea magazinului, cât și un dispozitiv electronic unde clienții își pot întocmi cu ușurință propriul card de fidelitate. În plus, stocurile de produse de panificație dispun de monitorizare video, ceea ce asigură o informare corectă a clienților cu privire la disponibilitatea produselor. De asemenea, clienții pot beneficia și de o soluție digitală denumită infinity shopping shelf care permite comanda articolelor care nu sunt disponibile în magazin, precum articole pentru grătar sau grădină, electrocasnice sau produse pentru bricolaj.
Despre PENNY
PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua PENNY Market în România este alcătuită din 280 de magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din 5.000 de angajați.
Contact presă
Irina Butnaru, Corporate Communications Manager, PENNY Market | REWE România, [email protected]