BNP Paribas Personal Finance anunță demararea procedurilor de sistare a operațiunilor din România ale diviziei de consumer finance, Cetelem.
Cetelem a înaintat către autoritățile de resort documentația necesară în vederea încetării activității de acordare de credite de consum pe piața din România, în conformitate cu procedurile de reglementare.
Cetelem va asigura continuitatea relațiilor de afaceri cu partenerii și clienții în baza contractelor de credit și carduri aflate în derulare până la rambursarea integrală și la încetarea obligațiilor contractuale.
BNP Paribas Personal Finance își ia angajamentul de a îndeplini în totalitate obligațiile față de angajați, clienți, parteneri și autorități de reglementare.
Înființată în România în anul 2005 sub brandul Cetelem, BNP Paribas Personal Finance a înregistrat succes din punct de vedere comercial, însă activitatea companiei nu a atins dimensiunea necesară pentru a putea absorbi investițiile majore în IT necesare pentru o poziționare competitivă.
Prin urmare, BNP Paribas Personal Finance a realizat o analiză strategică pentru a identifica opțiunile existente în interesul clienților și al personalului. Din păcate, nu s-a concretizat procesul de identificare a unui partener financiar care să posede capacitatea de a defini și a asigura un viitor stabil pentru companie.
În consecință, BNP Paribas Personal Finance anunță demararea procedurilor de întrerupere a activităților sale în România. Grupul a înaintat către autoritățile de resort documentația necesară în vederea încetării activității de acordare de credite de consum pe piața din România, în conformitate cu procedurile legislative in vigoare.
Continuitatea activității pentru partenerii și clienții ce dețin contracte și carduri de credit în derulare va fi asigurată până la rambursarea integrală și încetarea obligațiilor contractuale.
În această perioadă provocatoare, Cetelem va acorda, desigur, tot sprijinul necesar angajaților săi.
Această decizie vizează doar activitatea Cetelem, fără impact asupra altor entități ale BNP Paribas, care își vor continua operațiunile și implementarea planurilor de dezvoltare în România.
***
Despre Cetelem – www.cetelem.ro
Începând cu 1 martie 2018, Cetelem IFN SA a devenit – BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala București, ca urmare a fuziunii strategice transfrontaliere dintre Cetelem IFN SA și banca mamă franceză BNP Paribas Personal Finance. După finalizarea procesului de fuziune, activitatea comercială din România a continuat sub brandul Cetelem, cunoscut publicului de credite de consum din România. Compania continuă să ofere servicii de credite de consum în magazin, carduri de credit, credite auto, credite de nevoi personale, fie la locul vânzării, fie la distanță, prin telefon sau Internet. În cei peste 15 ani de când este prezentă pe piața românească, Cetelem a oferit peste 1,8 milioane de credite.
Despre BNP Paribas Personal Finance
BNP Paribas Personal Finance, subsidiară deținută în totalitate a Grupului BNP Paribas, este un jucător important în domeniul finanțării consumatorilor în Franța și în Europa, oferind o gamă largă de produse de credit de consum. Cu mărci precum Cetelem, Cofinoga, Findomestic și AlphaCredit, compania oferă o gamă completă de credite personale în magazine, la dealerii auto sau direct clienților prin intermediul centrelor sale de contact cu clienții și online.
BNP Paribas Personal Finance și-a completat oferta cu produse de asigurare și de economisire pentru clienții săi din mai multe țări, printre care Germania, Franța și Italia.
De-a lungul mai multor ani, BNP Paribas Personal Finance a dezvoltat o strategie activă de parteneriat cu lanțuri de magazine, producători și distribuitori de automobile, site-uri de comerț electronic și alte instituții financiare (bancare și de asigurări), bazată pe experiența sa pe piața creditelor și pe capacitatea sa de a oferi servicii integrate adaptate la activitățile de afaceri și la strategia comercială a partenerilor săi.
Pentru a-și sprijini clienții și partenerii, BNP Paribas Personal Finance se angajează să promoveze accesul la un consum mai responsabil și mai durabil.