București, 1 septembrie 2021 OTP Bank România avertizează în privința creșterii tentativelor de fraudă bancară în ultimul an, în contextul socio-economic generat de situația pandemică și de tendința accelerată de digitalizare a unei arii largi de servicii.

 

În cadrul unei analize proprii OTP Bank la nivel local, în perioada iulie 2020 – iulie 2021, se evidențiază o tendință de creștere a fraudelor diversificate, bazate pe inginerii sociale, atât din punct de vedere al numărului de incidente, cât și al valorii tranzacțiilor reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților.

 

Un număr mare al tranzacțiilor de fraudare sunt reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților. Este un procent de aproximativ 59%, iar ponderea sumelor pierdute de către clienți este de 54% din totalul sumelor inițiate. Este un fenomen care poate fi întâmpinat prin educație financiară și digitală, prin informare și conștientizarea riscului de fraudă, astfel încât clienții să își protejeze datele confidențiale și să evite să devină victima unei fraude bazate pe inginerii sociale”, a declarat Florin Orban, Head of Banking Security & Anti-Fraud OTP Bank România.

 

Fraudele realizate prin inginerii sociale au scopul de a înșela utilizatorii, prin manipulare psihologică, să dezvăluie informații confidențiale sau să facă anumite acțiuni prin care i se sustrag datele personale și de autentificare, cum ar fi: nume și prenume, adresă, oraș, județ, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV, cod numeric personal sau telefon.

 

Cele mai utilizate metode de fraudare sunt phishing-ul, prin care se transmit mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare și autentificare sau accesarea unor website-uri, și fraudele prin intermediul platformelor de comerț electronic. În aceeași măsură, datele personale pot fi sustrase atât prin Smishing, phishing-ul prin SMS-uri, sau prin Vishing, metoda prin care victimele sunt apelate telefonic și manipulate să dezvăluie informații personale sau chiar să facă tranzacții.

 

OTP Bank România implementează standarde de securitate ridicate pentru confidențialitatea datelor, informațiilor și documentelor clienților săi, prin măsuri tehnice și operaționale adaptate la evoluția tehnologică.

Iar pentru a evita astfel de situații, trei sfaturi sunt esențiale:

  • NU răspunde mesajelor care cer informații personale;
  • NU accesa link-urile propuse;
  • NU comunica niciodată date aferente cardurilor tale (ex. codul PIN, codul CVV2/CVC – reprezentat de ultimele 3 cifre de pe spatele cardului).

În situația în care informațiile personale pentru utilizarea cardurilor și metodelor de plată asociate conturilor deținute la o bancă sunt compromise, iar tranzacțiile de fraudare sunt realizate cu datele de autentificare corecte, normele europene nu permit recuperarea sumelor.

 

Ca măsură de precauție, contactează banca ta pentru a verifica orice situație, mai ales în cazul în care mesajele primite sunt impersonale și au greșeli gramaticale sau de exprimare. Banca nu va solicita clienților săi modificarea sau confirmarea datelor personale de autentificare la telefon sau prin accesarea unui link din conținutul unui email.

 

 

Despre OTP Bank

 

OTP Bank România, subsidiară a OTP Group, este un furnizor integrat şi auto-finanţat de servicii financiare. Cu o abordare definită prin responsabilitate, angajament şi profesionalism, OTP Bank România înțelege nevoile clienților şi contextul actual al pieţei şi este un partener de încredere în furnizarea de servicii financiare. Banca ocupă locul 9, în funcție de active, în clasamentul jucătorilor bancari din România, din decembrie 2018.

 

OTP Group are peste 70 de ani de activitate în sectorul financiar din Europa Centrală și de Est, în timp ce subsidiara din România a acumulat 16 ani de prezență de piața locală. Promovând inovația, creșterea stabilă și servicii financiare integrate, OTP Group a devenit un jucător dominant pe piața Europei Centrale și de Est și este considerat un grup bancar important chiar și la scară europeană. Comunitatea de aproximativ 40 de mii de angajați deservește zilnic aproape 16,3 milioane de clienți din 11 țări.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here