- 65% dintre europeni sunt mult mai grijulii anul acesta de Crăciun
- 1 din 5 europeni declară că sunt mult mai dornici să ofere ajutor, prin cadourile alese
- 59% cumpără de la producători locali pentru a contribui la redresarea comunităților
- 1 din 5 au cumpărat cadouri prin care susțin o asociație de caritate
București, 14 decembrie 2020. Este sezonul cadourilor alese cu grijă, conform rezultatelor unui nou studiu Mastercard, potrivit căruia consumatorii vor dedica mai mult timp și efort cadourilor de Crăciun din acest an – trei sferturi (77%) dintre europeni spun că 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevărat importante în viață și 65% își propun să ofere cadouri cu însemnătate.
În timp ce 58% dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat, după un an cu multe provocări, mai mult de jumătate (51%) spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecționa.
Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar și față de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susținere pentru cei nevoiași, după un an dificil.
Aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susține o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociație caritabilă, 17% au achiziționat cadouri care susțin adopția animalelor de companie, iar 14% au făcut donații direct către o asociație, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.
De asemenea, europenii sunt mult mai atenți și la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunității, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele și băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.
Coșurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) și fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menționate de consumatori, urmate fiind de experiențe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) și decorațiuni personalizate (26%).
„Pentru mulți dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoționat faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort și valoare personală cadourilor de Crăciun”, a declarat Mark Barnett, Președintele Mastercard Europe. „Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, așa că achizițiile locale vor face o mare diferență anul acesta, atât pentru comunitate, cât și pentru întreaga economie.”
Top 10 cadouri:
- Coșuri cu produse artizanale (38%)
- Cadouri pentru relaxare (37%)
- Fotografii înrămate sau albume (35%)
- Experiențe oferite drept cadou, pentru a petrece mai mult timp împreună (32%)
- Decorațiuni personalizate (26%)
- Set de haine pentru cupluri (23%)
- Lumânări handmade (16%)
- O ilustrație sau un desen (15%)
- O poezie sau o poveste scrisă de cel care o dăruiește (12%)
- Jocuri de societate realizate în casă (11%)
Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, și a cuprins un eșantion de 16.000 respondenți adulți din 15 țări europene.
###
Despre Mastercard
Mastercard, https://www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.