Peste 60% dintre români se așteaptă să cheltuiască mai puțini bani pentru sărbătorile de Crăciun și Anul Nou din acest an, potrivit unui sondaj internațional ING realizat în cinci țări europene (Germania, România, Polonia, Spania și Olanda). Românii se află pe primul loc, alături de spanioli, în ceea ce privește planurile de a reduce cheltuielile de sărbători, fiind urmați de polonezi (45%), olandezi (32%) și nemți (31%).

„Spre deosebire de alți ani, sărbătorile de iarnă vor evidenția, cel mai probabil, două fenomene distincte: pe de o parte, intenția de raționalizare a cheltuielilor și de sporire a economisirii – un lucru absolut firesc având în vedere că traversăm o perioadă marcată de incertitudine, iar, pe de altă parte, migrarea tot mai accentuată către cumpărăturile online. Tendința de gestionare mai atentă a finanțelor personale este confirmată și de datele aferente primelor nouă luni ale acestui an care arată o dinamică superioară a economisirii, iar această atitudine mai precaută cu privire la cheltuieli va fi continuată și în perioada sărbătorilor.

În cazul vânzărilor online, accelerarea acestora a venit atât ca răspuns la restricțiile de mobilitate impuse în acest an. România rămâne printre foarte puținele țări din Europa unde vânzările online au continuat să crească în fiecare lună după ridicarea restricțiilor de mobilitate, ceea ce confirmă deschiderea pe care o au românii față de cumpărăturile online și, prin extensie, față de cele mai noi opțiuni digitale de plată”, a declarat Valentin Tătaru, economist în cadrul ING Bank România.

Bugetul

Prețul cadourilor de sărbători va reprezenta unul dintre cei mai importanți factori în decizia de cumpărare. Aproape 53% dintre respondenții români au dezvăluit că vor alege cadourile cu un preț mai mic. La polul opus, doar 23% dintre olandezi declară că vor opta pentru cadouri mai accesibile din punct de vedere financiar.

Peste 60% dintre români declară că vor plăti cadourile și alte costuri asociate sărbătorilor de iarnă din veniturile proprii, în timp ce 21% dintre aceștia spun că vor achita cu cardul de credit, iar 14% din economii. În ceea ce privește banii necheltuiți din bugetul destinat călătoriilor, 30% dintre români susțin că vor ajunge în conturile de economii, 14% pentru cadourile de sărbători, iar 6% dintre aceștia spun că îi vor redirecționa pentru călătoriile din cursul anului viitor. Aproape 35% dintre români au declarat, însă, că nu au bani rămași din bugetul de călătorii.

Online sau în magazine fizice?

În contextul actual generat de pandemia Covid-19, românii se situează pe primul loc și în privința preferinței pentru cumpărăturile online, în detrimentul celor din magazinele fizice. Astfel, peste 32% dintre români au spus ferm că își vor face cumpărăturile online în acest an. Pe locul doi și trei se află spaniolii (29%) și polonezii (28%), în timp ce olandezii (21%) ocupă ultimul loc privind preferința pentru achizițiile din mediul online.

Cadourile de sărbători preferate de români

În alegerea cadourilor, articolele vestimentare, de încălțăminte și accesoriile se află în topul preferințelor românilor (44%). Pe locul doi se regăsesc cosmeticele și produsele de îngrijire personală (27%), iar aproximativ 23% dintre români plănuiesc să dăruiască bani de sărbători. 17% dintre români preferă cadourile confecționate manual, iar 14% dintre aceștia vor achiziționa jocuri și jucării. Doar 9% dintre români ar alege cardurile cadou, situându-se pe ultimul loc din clasamentul european în ceea ce privește preferința pentru acest tip de dar.

Unde și cu cine își vor petrece românii sărbătorile de iarnă?

În contextul pandemiei, peste jumătate dintre românii chestionați au declarat că se vor bucura mai puțin decât de obicei de sărbători. Totodată, aproximativ 81% dintre români spun că își vor petrece Crăciunul cu familia și doar 10% declară că îl vor petrece și cu membrii mai depărtați ai acesteia. Iar în ceea ce privește Anul Nou, 76% dintre români au declarat că îl vor petrece doar împreună cu membrii apropiați ai familiei.

Peste 95% dintre români spun că își vor petrece sărbătorile în orașul natal deoarece prevăd că vor exista restricții privind deplasările sau pentru că preferă această variantă. Doar 15% dintre români ar lua în calcul, ca variantă secundară, călătoriile în țară și mai puțin de 2% dintre aceștia, vacanțele în alte țări din Europa.

 

Pentru mai multe detalii:

Dana Ceaușu

PR Manager

M: 0745 509 822;

[email protected]

   

 

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.

Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here