ING Bank România a implementat o nouă soluție în Home’Bank ce vine în sprijinul clienților persoane fizice care doresc să transfere fonduri către un alt cont ING pentru prima oară. Noua funcție arată clienților numele destinatarului pe scurt, doar la simpla completare a IBAN-ului, astfel încât se pot evita tranzacțiile eronate sau chiar tentativele de fraudare.
Cum funcționează?
Din aplicația mobilă Home’Bank sau de pe platforma de desktop, clientul introduce destinatarul folosind datele pe care le cunoaște, de exemplu numele beneficiarului și codul IBAN al contului ING . Aplicația trimite solicitarea în baza de date a băncii pentru verificare, iar aceasta răspunde în timp real. Astfel, clientului îi este afișat rapid IBAN-ul și numele prescurtat al deținătorului real al acelui IBAN, sub formă de prenume și inițială nume respectiv denumirea trunchiată pentru companii, date pe care clientul le validează pentru a finaliza operațiunea.
”De cele mai multe ori când facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numărul de telefon înainte de a face o tranzacție. Însă există situații în care, din grabă, transferăm banii într-un cont greșit, moment în care începe un șir de acțiuni în încercarea de a-i recupera. Acum, clienții au un filtru foarte simplu când, la completarea IBAN-ul, apare și numele cu care acel cont este înregistrat în sistemul băncii. În acest mod, stăm fără emoții.
Pe de altă parte, aceasta era o vulnerabilitate exploatată și de infractori care în mod intenționat transmit victimelor un alt număr de IBAN, asociat în mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fără posibilitatea simplă a clientului de a se asigura că banii ajung unde trebuie. Acum, clienții persoane fizice au deja acest filtru , pe care în curând îl vom implementa și pentru clienții persoanele juridice care doresc să facă plăți către alte conturi ING. Iar în ceea ce privește următorii pași, trebuie să ne uităm și în direcția plăților interbancare. În acest caz, însă, este necesar să adoptăm practica europeană ce presupune participarea mai multor bănci pentru ca acest sistem să fie eficace. Astfel, va crește încrederea clienților în sistemul de plăți, prin prevenirea erorilor sau infracțiunilor financiare în sistemul bancar ca urmare a unei asigurări suplimentare privind titularii conturilor IBAN”, a declarat Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank România.
De ce este importantă o soluție de acest tip?
Relevanța acestei soluții vine tocmai din filtrul de siguranță suplimentar, prin care clientul se poate asigura către ce cont din ING urmează să facă un transfer și, astfel, evită trimiterea fondurilor către un cont greșit. Acest proces ar fi altfel dificil, motiv pentru care lasă deschisă infractorilor o portiță de intrare, dând IBAN-uri pentru cauze sociale sau chiar pentru companii în mod fals, banii neajungând niciodată la destinația declarată. Prin această confirmare, clientul poate să se asigure ca că acel IBAN este într-adevăr al companiei sau al persoanei destinate pentru plată.
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să o contactați pe:
Dana Ceaușu
PR Manager M: 0786 305 204; |
ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.