Mã numesc Dan Lãudat, administrator al societãţii Trans Laudat, înfiinţatã în 2006, obiectul activitãţii fiind transportul de persoane – atât servicii ocazionale, cât şi contracte cu alte societãţi, pentru transportul angajaţilor.
În ultimii ani, am avut un declin în dezvoltarea activitãţii, precum şi în achiziţionarea de noi mijloace de transport. În mare parte, dezvoltarea a încetinit atât din cauza mãsurilor COVID, cât şi din cauza reducerii, pe plan local, a forţei de muncã – în speţã, şoferii – precum şi a unor factori care ţin de autoritãţi. Acestea sunt, poate, aspecte nesemnificative pentru factorii decizionali, dar pentru ramura noastrã de activitate, desfãşuratã în Bucureşti, conteazã foarte mult.
Aş începe cu lipsa unei parcãri la nivelul întregului oraş, care nu numai pentru noi, transportatorii locali, ar avea o însemnãtate foarte mare, ci şi pentru autocarele venite cu turişti strãini sã viziteze oraşul nostru. Sunt hoteluri – şi nu puţine – care nu au posibilitate de parcare. Conform unei Hotãrâri a Consiliului Local al Municipiului Bucureşti, amenda autovehiculelor de peste 3.5 t parcate pe teritoriul Municipiului este de 3.000 de lei. şi totuşi, nu avem alternativã! Ar trebui sã avem o parcare în punctul X, din oraş!
Noi suntem asimilaţi cu transportul de marfã – nu existã diferenţiere între marfã şi persoane!
O altã problemã este legatã de interzicerea autocarelor de a trece prin centrul Capitalei (zona Unirii), deşi Societatea de transport local, STB, este scutitã de aceastã reglementare, ba chiar are capãt de linie în zona de restricţie, unde şi staţioneazã pe perioade scurte de timp autobuzele societãţii. Noi, doar am tranzita zona, fãrã a opri, dar nu avem voie!
Un alt aspect este netoaletarea arborilor de pe marginea şoselelor, care au crescut haotic, ramurile – în mare parte – s-au extins pe carosabil, iar noi suntem nevoiţi sã circulam pe mijlocul pãrţii carosabile, pentru a nu zgâria geamurile laterale ale autocarelor, deranjându-i pe ceilalţi participanţi la trafic, care – necunoscând motivul real al încadrãrii noastre pe centrul şoselei, total nelegal – ne mai şi… „complimenteazã“ cu… „mii de mulţumiri“!
Cele relatate anterior sunt doar o micã parte dintre problemele cu care ne confruntãm pe plan local, fãrã a intra în detalii privind dificultãţile noastre la nivel naţional, pentru care cred cã nu ar ajunge paginile întregii publicaţii.
Vã mulţumesc pentru oportunitatea oferitã şi sperãm sã se schimbe cât mai multe lucruri în bine şi pentru branşa noastrã, a transportatorilor.
/ Dan Lăudat