Se pare că autobuzele electrice au fost responsabile de incendii majore de trei ori în depourile din Stuttgart, Düsseldorf și München în timpul încărcării lor pe timp de noapte. Aceste incendii au distrus flote imense de vehicule. Ele sunt acum interzise în orașul München de ieri.
Este surprinzător că nici presa belgiană și franceză și nici partidul verde nu vorbesc despre asta.
În curând, ca și pe vremea mașinilor pe benzină, va fi interzisă parcarea mașinilor electrice în parcările publice.
Electricitatea ca sistem de baterii de fapt nu are viitor.
O soluție este probabil bateria cu hidrogen.
Scoția profitând de cantitățile de insulițe din nord și de situația sa meteorologică (jet stream) își transformă producția eoliană în Hidrogen, iar serviciile publice folosesc mașini cu hidrogen.
Ce facem acum?
Nimic decât gândul unic al ecologiștilor, cei care nu au niciodată, niciodată o soluție și doar probleme de pus, otrăvând existența tuturor și ruinând economia.
Imaginează-ți un șir de mașini electrice și termice aliniate de-a lungul trotuarelor din oraș, tensiuni de 318 volți ce crezi că vor putea face pompierii? Nu vor mai fi străzi și probabil nici clădiri!
Cum este posibil ???????
Le Canard Enchaîné, sub condeiul lui Jean-Luc Porquet, publică un articol vitriolic despre absurditatea direcțiilor ecologice în care s-a îmbarcat Franța.
În raza vizuală, mașina electrică ar trebui să fie soluția viitorului pentru a salva planeta presupusă în pericol.
Ni se spune constant că mașina electrică este soluția pentru viitor și mai ales singura modalitate de a salva planeta.
Salvați-o de ce?
Nu prea știm, dar trebuie să-l salvăm, ni se spune!
În acest scop, Franța s-a repezit cu capul în cap spre motorul complet electric, dar fără discernământ.
Prin urmare, conducătorii noștri au îndemnat producătorii de mașini să parieze totul pe electricitate. Acesta este !
Dar ce înseamnă asta?
În primul rând, instalarea mai multor stații de încărcare de-a lungul drumurilor noastre, deoarece cele mai eficiente vehicule de astăzi nu pot revendica o autonomie mai mare de 500 km.
Și din nou fără a folosi farurile, încălzirea, ștergătoarele de parbriz, degivrarea sau aerul condiționat…
Apoi, implică proiectarea bateriilor capabile să stocheze acea energie. Și acolo, trebuie să zăbovim o clipă.
În prezent, bateriile vehiculelor sunt foarte grele, foarte scumpe și pline de metale rare.
În cel al Tesla Model S de exemplu, cel mai eficient de pe piață, există nu mai puțin de 16 kg de nichel.
Cu toate acestea, nichelul este destul de rar pe pământul nostru.
Ceea ce îl face pe șeful Tesla Franța să spună că „blocul tranziției energetice va fi nichelul”
Extracția nichelului în Goro din Noua Caledonie.
El știe perfect că nichelul este foarte greu de găsit.
Trebuie să te duci să-l iei în Indonezia sau Noua Caledonie și extragerea lui este o adevărată bătaie de cap pentru că nu o poți găsi niciodată în stare pură.
În minereuri, există doar în proporție foarte mică.
În consecință, este necesar să sapi și să sapi din nou, zdrobiți, cernuți, hidrociclonați pentru un rezultat exact pe măsura nevoilor.
Dar toate acestea duc la munți colosali de reziduuri care sunt aruncate de cele mai multe ori în mare!
Dar ce contează biodiversitatea pentru khmerii verzi, care jură doar pe „mobilitatea verde”, care este neprețuită pentru ei.
Extracția litiului în Bolivia.
În joc nu este doar nichelul, există și litiu.
Este nevoie de 15 kg per baterie (încă pentru Tesla Model S). Acesta provine de pe platourile înalte ale Anzilor.
Pentru a-l extrage pompam sub salar (lac sarate uscate) ceea ce determina o migrare a apei proaspete spre adancimi.
Un dezastru ecologic după băștinașii care suferă deja de lipsa apei.
Și apoi este cobaltul: 10 kg per baterie pe care îl vom ridica în Congo.
Și acolo, atingem munca copiilor care sapă cu mâinile goale în minele artizanale pentru doar 2 dolari pe zi (Les Échos din 23.09.2020).
Este un pic deranjant pentru producătorii noștri care, totuși, vor cu orice preț să ajungă din urmă cu China, deja campioană mondială în acest sector. Deci munca copiilor rămâne un detaliu.
În plus, bateriile fiind teribil de grele (1/4 din greutatea lui Tesla Model S), vehiculul trebuie să fie cât mai ușor ușor.
Facem așadar corpuri de aluminiu a căror extracție generează aceste nămoluri roșii teribile, deșeuri insolubile rezultate din tratarea aluminei cu sodă și care sunt compuse din mai multe metale precum arsenul, fierul.