Un număr mare de șoferi ar prefera să-și pornească autovehiculul cu ajutorul smartphone-ului
- Aproximativ 40 de procente și-ar înlocui cheile auto cu o aplicație.
- Noua aplicație „Perfectly keyless” oferă șoferilor siguranță și confort.
Stuttgart – 76 de procente dintre șoferii germani consideră incomodă utilizarea cheilor auto în anumite momente. Acesta este rezultatul unui sondaj reprezentativ efectuat de PULS, un institut de cercetare de piață, pentru Bosch*. În special șoferii cu vârste sub 40 de ani și cei care conduc mult au avut experiențe neplăcute cu cheile auto convenționale. Totul începe de la o logistică simplă: nu știu unde să își pună cheile (45 de procente dintre respondenți), de exemplu atunci când sunt la piscină le rătăcesc și durează foarte mult până când le găsesc (44 de procente), iar unii dintre ei chiar le-au pierdut (38 de procente). În trecut, unii considerau cheile autovehiculelor cu telecomandă și logo-ul producătorului ca pe un simbol al statutului social, dar în prezent doar șase procente din cei intervievați sunt de această părere. Astfel, nu a fost deloc surprinzător faptul că aproximativ 40 de procente din numărul respondenților s-ar gândi să le înlocuiască cu o aplicație pentru smartphone. „Avantajele unei chei auto digitale sunt evidente: confort, siguranță și disponibilitate în orice moment, oriunde”, spune Harald Kröger, președintele diviziei Bosch Automotive Electronics. Bosch dezvoltă aplicația Perfectly keyless pentru a oferi șoferilor posibilitatea de a-și descuia și porni autovehiculele automat, fără a utiliza o cheie sau a-și atinge smartphone-ul. Senzorii integrați în autovehicul recunosc smartphone-ul proprietarului și descuie portiera doar pentru persoana respectivă; nivelul de siguranță oferit este comparabil cu cel al tehnologiei cu amprentă digitală. Sistemul poate fi dezactivat cu ușurință în cazul pierderii smartphone-ului. Aplicația poate fi utilizată, de asemenea, pentru a permite accesul altor șoferi pentru o perioadă de timp limitată.
De pe smartphone la cheia autovehiculului
În momentul de față, aproape nimeni nu pleacă undeva fără smartphone. Majoritatea celor intervievați își utilizează telefoanele mobile pentru a face fotografii și înregistrări video (74 de procente), pentru a naviga pe internet (70 de procente) și pentru a trimite e-mail-uri (55 de procente). 46 de procente dintre bărbați, 32 de procente dintre femei și jumătate din numărul de șoferi de SUV-uri au fost încântați de perspectiva de a avea pe smartphone o aplicație pentru încuierea digitală a autovehiculului. În special persoanele care conduc între 15.001 și 20.000 km/an (49 de procente) sau peste 20.000 km/an (51 de procente) sunt deschise la ideea unui astfel de sistem. Peste jumătate dintre utilizatorii sistemelor de acces fără cheie actuale (54 de procente) le-ar înlocui cu o aplicație. În definitiv, în cazul sistemelor de acces fără cheie utilizate în momentul de față, șoferii trebuie să aibă în continuare cheile asupra lor, în buzunarul de la haină sau pantaloni sau într-o geantă, astfel încât le pot uita sau rătăci în continuare. „În ultimii ani, un număr mare de aplicații și de dispozitive utilizate zilnic au fost transpuse în aplicații pentru smartphone. Cu zece ani în urmă era perfect normal să ai un aparat foto și un telefon mobil separate, dar acum lucrurile s-au schimbat. Este timpul ca smartphone-ul să înlocuiască cheile auto”, a spus Kröger. Și respondenții din cadrul sondajului văd avantaje multiple în utilizarea unei chei auto digitale: 30 de procente apreciază faptul că pot dezactiva sistemul online în eventualitatea pierderii smartphone-ului. 28 de procente sunt încântați de ideea de a utiliza un smartphone pentru a-și încuia sau descuia autovehiculul de la distanță. Însă factorul confort este un mare plus: 40 de procente au oricum întotdeauna smartphone-ul asupra lor și 38 de procente consideră că este bine că, utilizând o aplicație pe smartphone, nu vor mai trebui să-și facă griji niciodată că și-au pierdut cheia de la autovehicul.
Protecție împotriva furtului pentru sistemele cu telecomandă și de acces fără cheie
În prezent, majoritatea șoferilor germani își încuie și descuie autovehiculele utilizând sisteme ale căror coduri pot fi interceptate și manipulate cu ușurință. Majoritatea (aproape două treimi) au telecomenzi wireless pentru autovehicule. 16 procente au sisteme de acces fără cheie, adică portierele sunt descuiate automat atunci când șoferul se apropie de autovehicul. Deși 87 de procente dintre respondenți consideră că telecomenzile sunt sigure și 78 de procente gândesc același lucru despre sistemele de acces fără cheie, unul din cinci a avut autovehiculul furat sau accesat în mod neautorizat sau cunoaște pe cineva care s-a confruntat cu această problemă. În loc să transfere datele utilizând tehnologiile LF și UHF, sistemul Bosch utilizează smartphone-ul ca pe o cheie virtuală și sistemul Bluetooth ca tehnologie de transmisie, ceea ce înseamnă că semnalul nu poate fi interceptat. „Atunci când încuiați și descuiați autovehiculul cu ajutorul unei aplicații pentru smartphone, folosiți o tehnologie de viitor și beneficiați nu doar de sporirea considerabilă a siguranței, ci și de o ușurință mai mare a utilizării”, a declarat Kröger.
*Institutul de cercetare de piață PULS a efectuat pentru Bosch un sondaj asupra unui eșantion de 1.046 de șoferi germani, cu vârste între 18 și 69 de ani, în perioada 11–18 ianuarie 2019.
Date de contact pentru jurnaliști:
Andreea Ciobanu
Telefon: +40 733 300 777
Divizia Soluţii de Mobilitate este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În 2018, vânzările diviziei au ajuns la 47 miliarde de euro sau 60 de procente din vânzările totale ale grupului. Grupul Bosch este astfel unul dintre furnizorii de top din industria auto. Divizia Soluţii de Mobilitate are viziunea unei mobilităţi fără accidente, fără emisii şi fără stres, şi combină expertiza grupului în domeniile automatizării, electrificării şi conectivităţii. Pentru clienţii săi, rezultatul este oferirea unor soluţii de mobilitate integrate. Principalele domenii de activitate ale diviziei sunt sistemele de injecţie pentru motoare cu combustie, concepte de propulsie alternative, componente periferice eficiente şi interconectate ale trenului de rulare, sisteme de siguranţă activă şi pasivă, funcţii de asistenţă şi confort, tehnologie pentru infotainment uşor de utilizat şi comunicare între autovehicule şi diverse obstacole, precum şi concepte de service, tehnologii şi servicii pentru domeniul automotive aftermarket. Compania Bosch este sinonim cu inovaţii importante din industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul anti-blocare ESP şi tehnologia diesel common-rail.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 410.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2018). Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 78,5 miliarde de euro în 2018. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 460 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 68.700 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 130 locaţii din lume.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.