Tinerii cresc piaƫa tranzacƫiilor online: 57% dintre românii utilizatori de internet care au tranzacționat criptomonede în ultimele trei luni au vârste cuprinse ȋntre 18-30 de ani
București, 25 Mai 2021 – Cei mai mulți români utilizatori de internet care au tranzacționat criptomonede în ultimele trei luni sunt tineri cu vârste cuprinse ȋntre 18-30 de ani (57%), în timp ce doar 16% dintre respondenƫi au peste 45 de ani – arată cel de-al zecelea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor” (eșantion reprezentativ la nivel național de 1020 respondenți, utilizatori zilnici de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în mai 2021.
De asemenea, aproape 10% dintre românii utilizatori de internet au cumpărat criptomonede cel puțin o dată la trei luni, majoritatea acestora fiind bărbați (66%), rezidenți din Bucureşti și oraşe mari ale României.
Un alt comportament interesant desprins din studiu este cel al utilizării aplicaƫiilor de trading online (tranzacƫii asemănătoare cu cele de la bursă): 15% dintre participanƫii la studiu folosesc aplicații de trading online cel puțin o dată pe lună, constant faƫă de luna ianuarie 2021.
„Susƫinută de tehnologie și de inovaƫie, industria financiară globală se confruntă cu o adevărată revoluție fintech, una dintre tehnologiile emergente în acest domeniu fiind cea reprezentată de blockchain și criptomonede, care par să dea un nou înțeles mijloacelor de plată. Este, de altfel, o realitate care nu mai poate fi ignorată nici în România, dovadă stând atât preocuparea autorităƫilor fiscale de reglementare pe acest subiect, cât și aparitia unul segment de utilizatori ai acestor mijloace financiare. Vom urmări atent și în următoarele valuri ale studiului nostru, Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor, evoluƫia acestui trend în România”, afirmă Julien Zidaru, Managing Director EXACT Business Solutions.
În ce privește evoluƫia aplicaƫiilor utilizate pentru tranzacƫiile online, putem constata o creștere semnificativă a aplicației eToro în luna mai versus ianuarie 2021, de la 9% la 13%, în timp ce Revolut și Forex au rămas la aceleași procente (29%, respectiv 13%). De altfel, Revolut (în zona de trading) rămâne în topul aplicaƫiilor utilizate pentru tranzacƫii online (29%), la o distanță considerabilă de 16% faƫă de restul aplicaƫiilor, 39% dintre utilizatorii de Revolut având un nivel superior de educaƫie- mai arată studiul.
Informațiile sunt parte a celui de-al zecelea val al studiului „Digital®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna mai 2021. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1020 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, chestionarul fiind administrat online.
Pentru studiul complet contactaţi: Violeta Niculae- Director Executiv EXACT Business Solutions
Email: [email protected], telefon: 0726.072.926
Despre EXACT Business Solutions
Cu o experiență de peste 10 ani în marketing research şi strategie, EXACT Business Solutions aduce o perspectivă nouă în explorarea insight-urilor consumatorilor, oferind soluții inovatoare adaptate domeniilor de activitate și particularităților fiecărui client ȋn parte. Printr-o abordare 360°, de la gama largă de tehnici și instrumente de cercetare pentru studii calitative și cantitative, serviciile de consultanță, până la adoptarea metodologiei Design Thinking, Exact Business Solutions contribuie esențial la integrarea insight-urilor în procesele interne ale clienților săi, ca bază sustenabilă şi documentată pentru decizii corecte de business.