Online business and e-commerce or shopping online concept. Shopping basket on top of stack of laptop, tablet and mobile phone. Wireless technology for business with free copy space.

Mai 2021

Rețelele sociale joacă un rol din ce în ce mai mare în cumpărăturile de modă, după cum se arată într-un studiu european, realizat de GLAMI și www.glami.ro în 10 țări.

46% dintre români au făcut cumpărături de noi branduri, în special prin intermediul rețelelor sociale (Facebook și Instagram), în ultimele 12 luni.

România este pe locul 5 în acest top, după Estonia (un procent covârșitor de 82% dintre participanții la studiu din această țară susțin că au făcut shopping și au descoperit noi branduri prin social media), Grecia (51%), Lituania (48%) și Slovacia (47%). La același nivel cu românii sunt cumpărătorii din Ungaria (46% dintre respondenții maghiari spun că preferă achizițiile prin Facebook și Instagram Shops).

În a doua jumătate a clasamentului sunt țări precum Bulgaria (doar 41% dintre acești cumpărători spun că folosesc social media pentru cumpărături de modă), Slovenia (39%), Letonia (39%) și Cehia (pe ultimul loc din țările GLAMI analizate, la un procent de numai 27% cumpărători prin social media).

Nevoia de-a face cumpărături și social media

Cu cât oferta este mai mare, cu atât dorința crește. Și nu doar de cumpărături practice, ci și de achiziții impulsive, mai degrabă „iraționale”.

În țările menționate mai sus, inclusiv pe www.glami.ro, e-motorul de căutare le-a cerut utilizatorilor să-și listeze cele mai „iraționale” comenzi de modă (articolele care nu le-au fost necesare în lockdown sau în perioada work-from-home, dar cărora pur și simplu nu le-au putut rezista), din ultimul an de pandemie.

În topul achizițiilor, pe categorii de produse, se numără articole precum jachetele din blană, pentru petreceri, pantofii cu toc extravaganți, rochiile de cocktail, blazerele pentru ieșiri la evenimente, ochelarii de soare de designer, pantalonii din piele, mănușile din piele, jachetele elegante ori gențile de designer.

În ceea ce privește explicațiile și motivațiile cumpărătorilor, iată câteva dintre cele mai surprinzătoare:

– „Pur și simplu a trebuit să adaug 4 perechi de pantofi classy în coșul de cumpărături”;

– „Am cumpărat pantofi cu toc înalt, deși nu aveam unde să îi port”;

– „Am cumpărat o jachetă despre care știam că nu mi se potrivește, dar trebuia să o am”;

– „Am cumpărat o rochie atât de extravagantă, încât nu sunt sigură că o voi purta”;

– „Am cumpărat niște pantaloni de birou grozavi, dar nu sunt sigură că îi voi purta pentru că literalmente fac zgomot”

Despre proiectul european Fashion Re(search)

GLAMI se angajează să dezvăluie date și informații relevante despre starea sectoarelor de comerț electronic din țările în care își desfășoară activitatea prin proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search.
Toate studiile sunt realizate online, în rândul vizitatorilor pe platformele GLAMI și publicate pe platformele Fashion (Re)search locale. Peste 20.000 de vizitatori GLAMI din 10 țări au participat la sondajul menționat mai sus.

 _ * _

Pentru mai multe informații și solicitări, vă rugăm contactați:

Andreea Paleologu

Brand & PR Specialist

E: [email protected]

M: +40732 710 894
 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here