Joi, 18 februarie 2021. Compania Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pentru anul 2020, raportând o creștere organică de 3,6%, cu o creștere internă reală (RIG) de 3,2% și pricing de 0,4%. Creșterea a fost susținută de avântul înregistrat în Americi, Purina PetCare și Nestlé Health Science.
- Schimbul valutar a redus vânzările cu 7,9% din cauza aprecierii continue a francului elvețian față de majoritatea monedelor. Reducerea investițiilor a avut un impact negativ de 4,6% asupra vânzărilor. Prin urmare, vânzările totale raportate au scăzut cu 8,9%, până la 84,3 miliarde CHF (în comparație cu 92,6 miliarde CHF în 2019).
- Câștigurile per acțiune au crescut cu 3,5% în monedă constantă și au scăzut cu 4,5% pe durata intervalului de raportare, până la 4,21 CHF. Câștigurile per acțiune au rămas neschimbate pe durata intervalului de raportare, la 4,30 CHF. Fluxul suplimentar de numerar a fost de 10,2 miliarde CHF. Randamentul capitalului investit a crescut cu 240 de puncte de bază, până la 14,7%.
- Consiliul de administrație a propus o creștere a dividendelor cu 5 centime la 2,75 CHF per acțiune, marcând 26 de ani consecutivi de creștere a dividendelor. În total, pe parcursul anului 2020, au fost plătite către acționari 14,5 miliarde CHF sub formă de dividende și răscumpărări de acțiuni.
- Compania Nestlé a realizat în 2020 progrese semnificative în transformarea portofoliului, cedând diviziile Yinlu de producție de lapte de arahide și terci de orez din China și acceptând să vândă brandurile sale regionale de apă de izvor, divizia de apă purificată și serviciul de livrare a băuturilor din SUA și Canada. Din 2017 până în prezent, rotația portofoliului se ridică la aproximativ 18% din totalul vânzărilor din 2017.
- Perspectiva pentru 2021:Creștere continuă a vânzărilor organice către o rată medie de o singură cifră.
Mark Schneider, CEO Nestlé , a declarat: „2020 a fost un an greu pentru mulți. Experiența noastră în materie de nutriție, abilitățile digitale, structura descentralizată și inovația ne-au permis să ne adaptăm rapid la comportamentele și tendințele în schimbare ale consumatorilor. Am înregistrat progrese semnificative în transformarea portofoliului nostru, am continuat să dezvoltăm Nestlé Health Science într-o entitate puternică în domeniul științei nutriționale și ne-am extins prezența în comerțul de tip B2C. În același timp, ne-am concentrat pe sustenabilitate și ne-am propus să atingem un nivel zero al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050. Ne așteptăm ca această cale să sprijine dezvoltarea și să fie neutră în ceea ce privește câștigurile, generând valoare pentru societate și acționarii noștri”.
Zona EMENA a înregistrat cea mai bună creștere organică din ultimii cinci ani. Fiecare regiune a cunoscut o creștere pozitivă pe scară largă, cu un impuls puternic în Rusia, Germania, Regatul Unit și Israel. Zona a avut câștiguri ale cotei de piață, generate de hrana pentru animale de companie, de cafeaua porționată și solubilă, precum și de produsele alimentare vegetariene și cele pe bază de plante precum Garden Gourmet. Creșterea organică a atins 2,9%, cu o creștere internă reală (RIG) de 3,3% și un pricing de -0,4.
În România, rezultatele financiare pentru anul 2020 au fost în linie cu cele obținute la nivel global și de zonă, cu o creștere organică de 3,5% susținută de complexitatea portofoliului pe piața locală. Aceasta a permis compensarea evoluției negative a categoriilor care lucrează în sectorul out-of-home, dar și a investițiilor făcute în 2020 în susținerea comunității locale – donații în bani, echipamente și produse alimentare, măsuri de sprijinire a partenerilor din HORECA.
„Anul 2020 a fost un an neobișnuit pentru noi toți, cu provocări de neimaginat acasă și la locul de muncă. Principalele noastre priorități au fost sănătatea și siguranța angajaților noștri, asigurând totodată îndeplinirea misiunii companiei de a livra alimente de înaltă calitate consumatorilor noștri, precum și de a sprijini comunitățile – sistemul de sănătate, angajații din prima linie, familiile care au nevoie de ajutor. În ceea ce privește business-ul, provocările au venit din toate domeniile – asigurarea funcționării optime în zona de logistică și distribuție în contextul închiderii frontierelor, asigurarea echipamentului de protecție necesar pentru angajații de pe teren, trecerea la munca de acasă sau smart working în sediile de birouri. Am reușit să rămânem agili în fața provocărilor și să continuăm business-ul aproape complet conform planului, cu lansări de noi produse și investiții în societate din perspectiva CSR. Printr-o solidaritate admirabilă a tuturor colegilor, a partenerilor strategici din retail si a furnizorilor noștri ne-am adaptat strategia foarte repede și am făcut tot posibilul pentru a continua să construim practici de business sustenabile și parteneriate durabile. Reziliența business-ului Nestlé este dată de portofoliul nostru variat care a permis compensarea scăderii înregistrate de divizia out-of-home, permițându-ne o creștere organică de 3,5%, în același registru cu rezultatele globale și EMENA. În 2021 vom continua să investim prin lansări de produse și surprize la aniversarea de 25 de ani în România”, declară Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.
Gătitul în familie ca urmare a restricțiilor impuse și produsele inovatoare lansate pe piața locală (bazele de mâncăruri Maggi Marketplace – cuburi bio și baze pentru mâncăruri în format lichid) au dus la o evoluție pozitivă în cazul produselor alimentare, precum și cea mai mare creștere în România pentru această categorie de la intrarea pe piață. Principalele categorii care au înregistrat o evoluție bună au fost: mâncarea pentru animale de companie (Purina Petcare), categoria de cafea, în special cafea porționată pentru consum acasă (Nespresso, NDG, Starbucks), precum și categoria Nestle Health Science cu Optifibre ca inovație pe piață.
Mai multe detalii cu privire la rezultatele raportate de către Grup aici.
*Raportarea financiară actuală se supune normelor și standardelor financiare internaționale, la nivel de grup.
Despre Nestlé
Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei 308.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum Nescafé, Nespresso, Maggi și Nido. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.