Doar 18% dintre respondenti declara ca se duc direct la producatorii locali pentru a cumpara lactate, in vreme ce majoritatea romanilor (57%) prefera lanturile de magazine, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research despre consumul de lactate in randul romanilor.
Scris de Agro FoodIn medie,
16% dintre romani consuma zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre acestia spun ca au in medie un consum de lactate de 2-3 ori pe saptamana. Doar 6% dintre respondenti spun ca nu consuma niciodata produse lactate.
Produsul evitat in cea mai mare masura de catre respondenti este margarina – 30% dintre ei declara ca nu mananca niciodata acest produs. Cei mai in varsta, persoanele peste 60 de ani, sunt cei care spun in cea mai mare masura ca nu prefera margarina – aproape jumatate (49%) au selectat aceasta optiune.
Cand vine vorba de categorii de produse preferate de romani, pe primul loc se afla laptele – consumat zilnic de o treime din romani (33%). Alte produse incluse de romani in alimentatia lor zilnica sunt: iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte batut (mentionate de 21%), untul (mentionat de 20%) si branza telemea (mentionata de 18%).
Datele Reveal Marketing Research arata ca, in general, romanii prefera sa cumpere produse lactate din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), in detrimentul magazinelor din proximitatea casei. Intrebati de unde prefera sa cumpere fiecare categorie de produse lactate, in medie, 57% dintre respondenti declara ca prefera varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu doar 18% care spun ca se duc la piata pentru a cumpara lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate in medie de 16% dintre romani, iar doar 9% dintre respondenti declara ca nu cumpara deloc.
Aproape jumatate dintre romani (49%) spun ca, de obicei, cumpara lapte de la supermarket/hypermarket, iar 30% il cumpara mai degraba de la piata. 1 din 3 romani cu cumpara deloc margarina. Desi lanturile de magazine sunt preferate in cea mai mare masura de romani, un sfert dintre acestia (25%) spun ca prefera sa cumpere smantana, de exemplu, direct de la un producator local.
Intrebati cat de loiali sunt atunci cand vine vorba despre alegerea produselor lactate in general, 36% dintre romani au spus ca obisnuiesc sa cumpere mereu acelasi brand, indiferent de promotiile de la raft. 46% dintre respondenti afirma ca alterneaza aceleasi branduri, in functie de promotiile gasite in magazin. In schimb, doar 12% dintre romani spun ca isi fac aprovizionarea cu produse lactate, in functie de promotiile de la raft si nu cumpara mereu aceleasi brand. Un procent de doar 6% dintre respondenti spun ca se uita la alte criterii atunci cand fac cumparaturile de lactate si nu achizitioneaza aceeasi marca. Alegerea lor este influentata de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor.
Intrebati care sunt pachetele de lactate cele mai atractive pentru romani, in medie, cei mai multi dintre acestia (53%) au spus ca prefera pachetele de cantitate, de tipul primesti 20% in plus pentru acelasi pret. Pe locul al doilea se afla pachetele cu acelasi produs (de exemplu, 3+1 gratis, 1+1 gratis) care au fost mentionate in medie de 37% dintre respondenti. Mai putin atractive sunt pachetele complementare (de exemplu, lapte + cereale) – doar 10% in medie dintre romani au selectat acest raspuns.
Studiul si-a propus sa investigheze si schimbarile aduse de pandemie in ceea ce priveste criteriile de alegere a produselor lactate. Pentru 60% dintre acestia noul context nu a adus schimbari in comportamentele lor de achizitie. Ei declara ca in continuare cumpara aceleasi produse lactate ca inainte de izbucnirea pandemiei. Restul de 40% declara ca au avut loc niste schimbari – 36% spun ca pe langa produsele pe care le cumparau si inainte, adauga in cos si produse pe care le considera mai sanatoase iar 4% declara ca acum cumpara alte produse decat inainte – produse considerate a fi mai sanatoase.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosita a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1.011 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 19-25 ianuarie 2021. Eroare de esantionare +/- 3%. Nivel de incredere 95%.
Agricultura
Romania a exportat cu 25% mai mult orz in primele noua luni din 2020
Romania a exportat, in primele noua luni ale anului trecut, o cantitate de 1,12 …
Food
Importurile de lapte brut s-au majorat cu 26% in 2020
Importurile de lapte brut s-au majorat cu 26,1% in primele 11 luni din 2020, in timp …
Agricultura
Culturile organice au crescut cu 37%, in perioada 2012-2019
Romania se afla printre tarile codase din Uniunea Europeana (UE), cu doar 2,86% din …