România etichetată. Etichetele și ambalajele produse de Sunimprof Rottaprint în 2018 pot înconjura Pământul de 3 ori
Cluj-Napoca, 29 ianuarie 2019: ActivitateaSunimprof Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, a însumat în 2018 circa 126 milioane de metri liniari printați, în creștere cu 8% față de anul precedent. Tot anul trecut, pentru cele 10.800 de tone de produse livrate către clienți, Sunimprof Rottaprint a folosit peste 106.700 kg de cerneală. În ceea ce privește culorile, compania a folosit în medie cinci culori pentru fiecare etichetă.
Anul 2018 a fost marcat de câteva tendințe în industria de etichetare. Potrivit reprezentanților companiei, s-a constatat reducerea utilizării formelor de tip bulină pentru anunțarea promoțiilor, care până acum erau inserate în eticheta autoadezivă, în favoarea formelor speciale ale etichetei care să sugereze acest lucru.
În industria alimentară, brandurile partenere au optat din ce în ce mai mult pentru utilizareafolio,modalitate de înnobilare cu folie în diferite culori precum auriu, cărămiziu sau roz care se aplică pe etichetă față de utilizarea unei culori din spectrul Pantone.
Un alt trend care a început să prindă teren recent în industria alimentară este preferința pentru „no label look”–imprimarea etichetei pe o folietransparentă, preferată până acum mai ales de clienții din industria cosmetică. De asemenea, autocolantul argintiu colorat în masă, a fost un material cerut din ce în ce mai des de clienții Sunimprof Rottaprint,în special pentru producția etichetelorși ambalajelor pentru suplimente alimentare, miere, preparate din carne, cosmetice sau vinuri.
Utilizarea etichetelor autoadezive pe suport reciclabils-a situat pe un trend ascendent și anul trecut, linerul PET fiind un material din ce în ce mai solicitat în România, în contextul preocupării crescute a companiilor față de mediu. Potrivit Sunimprof Rottaprint, acest tip de tehnologie crește productivitatea procesului de etichetare, linerul PET fiind mai subțire și mai rezistent comparativ cu hârtia siliconată folosită ca suport obișnuit.
„Măsurândproducția ieșită pe poarta fabricii noastre în 2018, am putea face ocolul Pământului de cel puțin trei ori, prin cele 126 de milioane de metri liniari printați. Tot anul trecut, am putut observa câteva tendințe noi în rândul solicitărilor clienților noștri, mai ales din industria alimentară, a cosmeticelor sau a vinurilor. De exemplu, pentru cele din urmă constatăm o creștere semnificativă a decupajelor realizate în etichetă. Totodată, am constatat cu bucurie preocuparea clienților noștri pentru mediu, prin creștereacomenzilor pentru etichetele pe suport reciclabil, liner PET, material ce poate fi folosit cu succes în orice industrie”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint.
Despre Sunimprof Rottaprint
Sunimprof Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de 28 ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 4 centre logistice în România: Timișoara, Brașov, Ilfov, Pașcani și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 250 de angajați. În 2018, Sunimprof Rottaprint a livrat produse în 11 țări din Europa, Asia și Statele Unite ale Americii.