• UNIQA Asigurări a raportat în primul semestru al anului 2018 o creștere de 9% a vânzărilor de asigurări non-motor, față de aceeași perioadă a anului trecut, cu o valoare totală de 13,4 milioane de euro;

 

  • UNIQA Asigurări de viață a raportat în primul semestru al anului 2018 o creștere de 56% a vânzărilor de asigurări de viață, față de aceeași perioadă a anului trecut, cu o valoare totală de 9,1 milioane de euro.

 

Conform strategiei adoptate, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață continuă procesul de creștere pe linii profitabile de business, cu accent pe vânzarea asigurărilor de viață și non-motor. Cea mai importantă evoluție în primele șase luni ale acestui s-a înregistrat pe segmentul asigurărilor de viață, în cadrul companiei UNIQA Asigurări de viață, unde s-au vândut polițe în valoare de 9,1 milioane de euro, cu 56 % mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, au crescut cu 9% și primele brute subscrise pe segmentul non-motor, valoarea acestora ridicându-se la 13,4 milioane de euro. Cu toate acestea, în ciuda creșterilor semnificative pe cele două segmente, primele brute subscrise de cele două companii în primul semestru al acestui an au ajuns la o valoare totală de 44,3 milioane euro, în scădere cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul adoptării unei strategii de dezvoltare asumată pe termen lung, ce vizează reducerea expunerii pe segmentul motor.

 

“Continuăm ascensiunea pe liniile de business profitabile pe care ne-am axat încă din 2014, când am adoptat o politică prudentă în ceea ce privește expunerea pe segmentul motor, decizie asumată în contextul în care, în ultimii ani, ne-am confruntat cu un aflux de daune, cu impact negativ din punct de vedere financiar asupra companiei. Conform strategiei noastre de business, înregistrăm o creștere pe clasele de asigurări pe care am decis să ne concentrăm, respectiv asigurările non-motor și asigurările de viață. În acest context, am înregistrat o scădere a vânzărilor pe segmentul motor în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, care a condus către o diminuare a veniturilor companiei cu 1,3 milioane euro. În prezent, ne confruntăm cu o scădere a profitului, dar acest lucru este asumat și temporar, în contextul unui plan ce vizează diversificarea portofoliului în sensul creșterii ponderii asigurărilor non-motor”, a declarat Franz Weiler, CEO-ul UNIQA Asigurări.

 

“După primele 6 luni ale acestui an, UNIQA Asigurări are o rată de solvabilitate de 160,55%, iar UNIQA Asigurări de viață o rată de solvabilitate de peste 200%. Acesta este un indicator al solidității financiare și al capacității celor două companii de a se autosusține din surse proprii și de a-și acoperi, fără probleme, obligațiile financiare pe termen mediu și lung”, a declarat Paul Cazacu, Vicepreședinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurări.

În ceea ce privește planurile celor două companii pentru perioada următoare, se urmărește și o dezvoltare a gradului de standardizare a produselor vândute, precum și a gradului de automatizare a proceselor. Proiectele interne aflate în acest moment în desfășurare vor avea ca rezultat simplificarea și eficientizarea proceselor, descentralizarea activităților standard și centralizarea activităților non-standard. “În acest sens, am scăzut și costurile administrative cu aproximativ 15% față de aceeași perioadă a anului trecut, semn că ne aflăm pe drumul cel bun în ceea ce privește eficientizarea proceselor”, a adugăt Paul Cazacu. Aceste măsuri coroborate vor conduce, conform reprezentanților companiei, la atingerea obiectivului strategic pe termen mediu, și anume, acela de a deveni profitabili.

 

“Strategia UNIQA pe termen lung și noul model de business au fost concepute garantând interesul tuturor părților implicate în compania noastră: clienți, angajati și acționari. Continuarea implementării acestei strategii va aduce, în continuare, o mulțime de schimbări și provocări ce necesită implicare și curaj. Am încredere deplină în echipa UNIQA din România, contez pe angajamentul lor și sunt sigur că vom realiza cu succes planurile noastre ambițioase”, a conchis Franz Weiler, CEO-ul UNIQA Asigurări.

 

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group operează pe piața românească din 2008, oferind toate formele de asigurări de bunuri, de răspundere și de persoane. UNIQA Asigurări se numără printre liderii pieței românești de asigurări generale, oferind un portofoliu complet de produse care respectă nevoile clienților și tendințele pieței. Compania se preocupă permanent și acordă o mare importanță dezvoltării de produse și de soluții de asigurări integrate, adaptate nevoilor actuale și stilului de viață modern și dinamic. În 2010, UNIQA a început operațiunile pe piața asigurărilor de viață, lansând compania UNIQA Asigurări de viață. Cu produse de asigurare de viață mixte, la termen și de grup, dar și cu experiența și know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respectă nevoile fiecărui client în parte, găsind soluțiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Insurance Group

UNIQA Insurance Group, cu sediul central în Austria, este unul dintre cele mai importante și dinamice grupuri de asigurări din Europa Centrala și de Est. Cu aproximativ 40 de companii în 18 țări și 22.000 de angajați, UNIQA oferă servicii de asigurări pentru 9,6 milioane de clienți. În Austria, UNIQA deține o cotă de piață de 22% și a fost desemnată, timp de zece ani, cea mai de încredere companie de asigurări, conform studiului anual al publicatiei Reader’s Digest. Cu UNIQA și Raiffeisen Insurance, Grupul deține două branduri puternice, care îi oferă o bază solidă pentru creșterea viitoare. UNIQA operează în 18 țări din Europa Centrală și de Est: Austria, Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Kosovo, Croația, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Cehă, Ucraina, Ungaria, Elveția și Liechtenstein.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here