Timpul petrecut în trafic, de acasă și până la birou de către angajați, o decizie care influențează alegerea unei clădiri de birouri
București, 11 aprilie 2018: În momentul în care companiile aleg să își relocheze activitatea într-o clădire de birouri, noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul orașului, devin relevante. Potrivit unui raport calitativ de evaluare a dezvoltării imobiliare, elaborat de compania de cercetare de piață pentru AFI Europe România, se remarcă o nouă tendință prin care companiile își îndreaptă atenția, din nou, către oraș. În acest context, AFI Tech Park, dezvoltat de AFI Europe România, reprezintă un proiect vizionar, creativ și inspirator, dezvoltat într-o nouă zonă de business, mai aproape de centrul orașului.
Acest studiu calitativ realizat în ultimul trimestru al anului 2017 a arătat că o clădire de birouri nu reprezintă doar o locație, ci este un simbol al forței și al caracterului unei companii. Reprezintă imaginea și valorile companiei atât în rândul angajaților, cât și în rândul clienților externi. Atunci când aleg un loc pentru a-și reloca afacerea, directorii executivi analizează caracteristicile clădirii nu numai din punct de vedere tehnic, ci și ținând seama de nevoile și valorile companiei și ale angajaților săi.
„Încurajăm companiile să se relocheze în AFI Tech Park pentru ca angajații acestora să nu își mai irosească o mare parte din viață în trafic. AFI Tech Park, ale cărui lucrări de construcție pentru prima clădire vor fi finalizate în luna mai a acestui an, oferă cele mai bune condiții la o valoare justă pentru companiile mari ce au un număr considerabil de angajați care trăiesc în sectoarele 4, 5 și 6. AFI Tech Park 1 are deja o rată de ocupare de aproape 40%. Clădirea de birouri este situată într-o zonă mai puțin aglomerată, aproape de centrul orașului și de alte zone centrale precum Izvor, J.W. Marriott, Piața Unirii sau Centrul Vechi. Locația beneficiază de mai multe mijloace de transport public în vecinătate, ușor accesibile publicului, indiferent de zona în care locuiește, dar și de o gamă largă de facilități: magazine, restaurante, farmacii, săli de sport și centre comerciale”, a declarat Tal Roma, Business Development Manager al AFI Europe România.
Potrivit studiului, cele mai importante tendințe care influențează decizia relocării într-o clădire de birouri sunt următoarele:
- Viitorul este urban. Noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul orașului, devin relevante, în timp ce platformele situate la distanță de inima orașului încep să își piardă din strălucire. Motivul se datorează faptului că angajații petrec mai puțin timp în trafic;
.
- Încorporarea amenajării peisagistice în „clădire”, ceea ce presupune că fiecare clădire de birouri ar trebui să beneficieze de spații verzi unde oamenii pot evada și lua o pauză de la termene limită și tehnologie;
- Locații accesibile din punctul de vedere al localizării, situate în zone cât mai îndepărtate de aglomerație și blocajele din trafic și mai aproape de zonele unde locuiesc angajații.
În ceea ce privește procesul de luare a deciziilor, se pot remarca trei tipologii de companii când vine vorba despre relocarea într-o clădire nouă:
- Cultura VIP corporativă: companii multinaționale cu valori corporative puternice, principii și proceduri bine definite. În mediul de afaceri corporativ, procesul decizional este centralizat, standardizat, cu reguli clare, flexibilitate mică, foarte convențional.
- Cultura organizațională promovată de CEO: reprezintă afaceri dezvoltate la nivel local, de obicei de către persoane care au lucrat anterior în mediul corporativ. CEO-ul încearcă, de regulă, să reproducă mediul corporativ ca pe o modalitate prin care compania câștigă credibilitate și prestigiu. Decizia este rezultatul unui proces autocratic, foarte personal, în funcție de dorința CEO-ului.
- Cultura antreprenorială: pot fi atât companii mari, recunoscute, înființate la nivel local, cât și companii care fac parte din mediul de afaceri internațional, dar cu tradiție. Antreprenorii sunt de obicei deschiși și au o atitudine flexibilă față de business și procedurile corporative. În acest mediu, procesul decizional este deschis, democratic, flexibil și orientat către evoluție și noi proiecte de pionierat.
Detalii despre proiectul de birouri AFI Tech Park sunt disponibile pe site-ul oficial: www.afitechpark.ro.
*****
Despre AFI Europe
AFI Europe, subsidiară a AFI Properties, este una dintre companiile lider în ceea ce privește dezvoltarea, managementul și investițiile din domeniul imobiliar, ce operează în Europa Centrală şi de Est din 1997.
Portofoliul AFI Europe include centre comerciale şi proprietăţi de retail, parcuri de business şi dezvoltări rezidenţiale de mare amploare şi dezvoltări cu utilizare mixtă. AFI Europe operează în România, Cehia, Polonia, Germania, Bulgaria, Serbia, Ungaria şi Letonia.
Despre AFI Europe România:
AFI Europe operează în România din 2005. Compania a dezvoltat şi gestionează “AFI Cotroceni”, cel mai mare şi de succes mall din România şi unul din cele mai mari centre comerciale din Europa Centrală şi de Est. Centrul comercial se întinde pe o suprafaţă închiriabilă de aproape 90.000 metri pătrați (GLA) şi oferă vizitatorilor săi o zonă extinsă dedicată activităților de divertisment, care include o varietate de opțiuni de petrecere a timpului liber și peste 300 de magazine ale brandurilor locale şi internaţionale, vizitate în medie de 50.000 de clienţi pe zi.
În octombrie 2013, AFI Europe a inaugurat AFI Ploiești, primul și singurul mall modern dezvoltat în centrul orașului Ploiești, în urma unei investiții de peste 50 de milioane de euro. Centrul comercial are o suprafață închiriabilă (GLA) de 34.000 de metri pătrați, disponibilă pe două etaje ce cuprind peste 100 de branduri naționale și internaționale, alături de peste 7.000 de metri pătrați de divertisment.
Adiacent, dar complet integrat centrului comercial AFI Cotroceni, AFI Europe România a dezvoltat AFI Park, cel mai nou și mai modern parc de business de clasa A din București. AFI Park oferă 70.000 metri pătrați de spaţii de birouri, ocupate de companii multinaționale din domeniu IT&C. Clădirile de birouri AFI Park 1-5 au atins un grad de închiriere de aproape 100%. În aprilie 2016, AFI Europe România a finalizat lucrările la clădirile de birouri AFI Park 4 și 5, pe o suprafață închiriabilă de 32.000 de metri pătrați. Printre cele mai cunoscute companii multinaționale care au sediul în complexul de birouri se numără: Microchip Technologies, Electronic Arts, Endava Romania, Cameron USA, SII Romania, ORTEC Central & Eastern Europe, FotoNation, TELUS International, Veeam Software și Dell SecureWorks.
În prezent, AFI Europe România dezvoltă în centrul orașului Brașov proiectul AFI Brașov, care include un centru comercial cu o suprafață închiriabilă de 45.000 de metri pătrați și două clădiri de birouri cu o suprafață închiriabilă de 25.000 de metri pătrați.
Pe segmentul de birouri, AFI România are în dezvoltare AFI TECH PARK, un parc de business de clasa A cu o suprafață închiriabilă de 56.000 de metri pătrați, aflat în apropierea hotelului J.W. Marriott și a Parlamentului României. Parcul de business va include două clădiri de birouri de înălţime redusă și un turn de birouri, care vor avea spații verzi amenajate într-o grădină centrală, proiectul fiind un campus high tech care răspunde nevoilor de extindere a companiilor IT&C din România prin oferirea unui spațiu potrivit din punct de vedere al dotărilor tehnice și al posibilităților de dezvoltare.
De asemenea, AFI Europe România va începe în viitorul apropiat dezvoltarea a încă două proiecte: unul va consta într-un parc de retail care va fi construit pe un teren de 80.000 de metri pătrați din Arad, a cărui ancoră va fi un hypermarket și un magazin tip „DYI”, iar cel de-al doilea, AFI City, un proiect rezidențial amplu, care va fi dezvoltat pe un teren de 148.000 de metri pătrați din Bucureștii Noi (sectorul 1 din București).