Bucureşti, 11 septembrie 2017. Provident a lansat campania Creditare Responsabilă prin intermediul unui exerciţiu de atenţie propus telespectatorilor. Astfel, marţi, 5 septembrie, în reclama difuzată de Provident pe mai multe posturi naţionale, exemplul reprezentativ a fost înlocuit cu un exemplu nereprezentativ: ,,Exemplu nereprezentativ: Această reclamă este vizionată de peste 1.500.000 de români. Ne întrebăm câţi dintre ei citesc detaliile pe care instituţiile financiare le pun în reclame. Aşa că dacă ai avut curiozitatea să citeşti acest text, sună la 021 9452 (număr cu tarif normal) şi primeşti un premiu garantat.”
Scopul acestui exerciţiu de atenţie a fost de a măsura nivelul de interes al telespectatorilor atunci când vine vorba despre ofertele instituţiilor financiare, fie că vorbim despre credite sau depozite. Potrivit datelor oferite de agenţia de media, spotul de 15 secunde a fost difuzat de 161 de ori, pe 13 canale, cu o audienţă totală de 7,7 milioane de telespectatori, în intervalul orar 07.00 – 02.00. În acest interval, numărul de telefon pus la dispoziţie special pentru campanie a fost apelat de 10 persoane. Dintre acestea, o singură persoană a sunat pentru a-şi revendica premiul promis în cadrul campaniei, celelalte au folosit numărul ori pentru solicitarea unui credit, ori pentru a cere informaţii despre produsele din portofoliul Provident.
Acest exerciţiu de atenţie a fost primul pas în Campania de Creditare Responsabilă, prin care Provident îşi propune să crească gradul de conştientizare în rândul consumatorilor de produse financiare. În acest sens, am creat o secţiune dedicată creditării responsabile pe pagina de internet a companiei, unde clienţii sau potenţialii clienţi pot afla informaţii despre ce presupune o decizie responsabilă de împrumut, dar şi detalii despre colaborarea Provident cu cei peste un milion de clienţi de până acum. Credem că este esenţial ca fiecare client să înţeleagă care sunt responsabilităţile unui împrumut, atât ale companiei, dar şi cele proprii.
,,Este important ca înaintea fiecărui nou contract de credit să ne asigurăm că clientul a înţeles ce înseamnă un împrumut, dincolo de nevoia din acel moment. Nu ne este de folos nici nouă şi, în mod evident, nici clientului dacă termenii şi condiţiile nu au fost explicaţi foarte clar, astfel încât să ne asigurăm că există posibilitatea rambursării fără a crea un dezechilibru financiar. Un client care nu îşi va permite să plătească rata este un client pe care poate nu l-am sfătuit bine și asta înseamnă că el va fi îndatorat și că nu vom recupera suma pe care o împrumutăm. Un împrumut este un dans pentru doi. Ştiu că toată lumea vorbește despre creditare responsabilă, dar cred că pentru noi, cifrele o demonstrează: respingem 70% din toate cererile de împrumut pe care le primim, 67% dintre clienții noștri împrumută mai puțin decât suma maximă disponibilă pentru ei, valoarea medie a unui credit este mai mică decât o treime din suma maximă pe care o avem în portofoliul nostru”, a declarat Viktor Boczán, director general al Provident.
Ne dorim ca toţi clienţii noştri să aibă informaţii corecte şi complete despre toate produsele din portofoliul nostru. De aceea, le punem la dispoziţie, pe lângă explicaţiile pe care le primesc din partea reprezentanţilor de vânzări înainte de semnarea contractului, informaţii suplimentare prin canale la care să aibă acces cu uşurinţă: pagina dedicată pentru Creditare Responsabilă sau Angajamentul faţă de clienţi, care va fi primit de fiecare dintre clienţii noştri.
Credem că implicarea unei instituţii financiare în a-şi ajuta clienţii să conştientizeze implicaţiile unui împrumut este o responsabilitate care stă la baza principiilor pe care este construită politica de business. De aceea, fiecare angajat trebuie să îşi asume această responsabilitate, de la directorul general, la reprezentanţii de vânzări din teren.