GLAMI, platforma europeană lider în descoperirea modei, a realizat recent un sondaj în care prezintă părerea românilor despre cum promovează industria modei standarde legate de tipurile corporale, cele mai subreprezentate categorii de consumatori, dar și obiceiurile acestora de consum.

Cele mai frecvente provocări ale româncelor la cumpărături

44% dintre româncele care au participat la sondajul GLAMI au afirmat că principala provocare întâmpinată la cumpărăturile vestimentare este inconsecvența brandurilor când vine vorba de mărimi, urmată de dificultatea găsirii articolelor vestimentare potrivite proporțiilor corporale (29%) și lipsa opțiunilor la modă în cazul dimensiunii lor (27%).

Este interesant faptul că 21% dintre participantele la studiu simt că nu dețin multe informații despre hainele pe care ar trebui să le poarte în funcție de structura lor corporală.

Să fie oare clientela feminină din România influențată de diverse aspecte din magazinele fizice, precum cele din cabinele de probă (iluminat, oglinzi), atunci când vine vorba de cumpărături? Doar 11% dintre românce spun că da.

Impedimentele bărbaților români la cumpărăturile de modă

Un detaliu distinctiv pentru respondenții de sex masculin din studiul GLAMI privind pozitivitatea corporală și incluziunea este că 1 din 3 bărbați români consideră disponibilitatea mărimilor ca fiind limitată atunci când cumpără îmbrăcăminte (33%).

Ei semnalează, de asemenea, inconsecvență între mărimile brandurilor (44%), dificultăți în a găsi haine potrivite pentru proporțiile lor corporale (23%), lipsa de opțiuni trendy în ceea ce privește mărimea lor (22%). Doar 1 din 10 respondenți susține că nu are suficiente cunoștințe pentru a putea alege cele mai potrivite haine pentru tipul său de corp.

Articolul vestimentar cel mai greu de cumpărat – și ce ar trebui să pună în valoare

52% dintre românce consideră blugii/pantalonii ca fiind articolul de modă cel mai dificil de cumpărat, clasamentul continuând cu rochii/fuste (41%), costume de baie (28%), pantofi (24%), bluze/topuri/cămăși (23%), jachete și paltoane (15%), îmbrăcăminte pentru atletism/sport (8%).

Bărbații, de asemenea, apreciază blugii și pantalonii ca fiind categoria fashion ce se achiziționează cel mai greu (49%), urmată de bluze/topuri/cămăși (35%), pantofi (30%), jachete și îmbrăcăminte pentru atletism/sport (19%).

Întrebate ce trăsături fizice încearcă să evidențieze atunci când aleg hainele, femeile au răspuns că accentul este pus pe picioare (80%), pe talie (28%), pe sâni (19%) și pe gambe (16%).

Pe de altă parte, jumătate dintre bărbați afirmă că nu vor neapărat să evidențieze ceva (51%), în timp ce 17% spun că ar dori să-și arate pieptul, 17% talia, 13% gambele și 12% brațele.

Date despre cercetare

Rezultatele sondajului provin din chestionarul completat de 3.092 de utilizatori români ai GLAMI.ro. 78% din eșantion a fost format femei, 21% din bărbați, iar un procent de 1% nu și-a precizat sexul. Colectarea datelor a avut loc în primele zece zile ale lunii iunie 2023.

Despre GLAMI

GLAMI România a fost lansată în iunie 2017. Cea mai importantă platformă online europeană de descoperire a modei are peste 400 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste 1 milion de produse de la aproape 12.000 de branduri. GLAMI se angajează să dezvăluie date și informații relevante despre starea sectoarelor de e-commerce în țările în care operează, prin proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search. GLAMI Fashion (Re)search este singurul sondaj în derulare dedicat modei, care observă, monitorizează și înregistrează tendințele actuale din 9 țări europene. GLAMI România face parte din GLAMI Group, companie care își dorește să simplifice procesul de descoperire a modei prin intermediul tehnologiei și care este prezentă în 14 țări.

_ * _

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here