Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel național privind percepțiile despre inovație și modernitate atunci când vine vorba de spațiul de locuit, urmărind în același timp evoluția acestora comparativ cu studiul similar desfășurat în luna mai 2022.
  • 78% dintre români acordă o atenție sporită materialelor de zidărie folosite atunci când evaluează o locuință
  • 73% dintre români declară că ar avea încredere să construiască o casă cu cel mai inovator material de zidărie
  • 37% dintre specialiștii în construcții chestionați motivează că aleg BCA-ul ca material principal de zidărie datorită caracterului modern/ inovativ al acestuia, comparativ cu 26% în cazul celor care aleg cărămida
  • Pentru 5 din 10 tineri sub 35 ani modernitatea/ inovația este un atribut principal al casei ideale

Cei mai mulți români apreciază că inovația/ modernitatea le ușurează viața (91%) și îi ajută să se simtă în siguranță (86%)

Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research arată că cei mai mulți români sunt de părere că soluțiile moderne/ inovative le ușurează viața (91%), îi ajută să se simtă în siguranță (86%) sau să protejeze mediul înconjurător (84%). Alte beneficii menționate de către români au fost facilitarea unui trai mai sănătos (82%) și economisirea (81%).Observăm că odată cu creșterea accelerată a prețurilor cauzată de inflație, componenta de economisire asociată inovației/ modernității a înregistrat o creștere semnificativă de 6 puncte procentuale comparativ cu 2022 (75%).

Dacă ne referim la spațiul de locuit, modernizarea devine o fațetă tot mai importantă în asigurarea calității vieții, evidențiindu-se o creștere a cheltuielilor alocate modernizării locuinței. Astfel că, în prezent, 66% dintre români menționează că sunt preocupați de cheltuielile de modernizare a locuinței, comparativ cu 58% în 2022. Acest aspect este menționat în mai mare masură de femei (70% vs. 63% bărbați) și cei cu vârste între 35 și 44 de ani (72%).

În aceeași ordine de idei, observăm o schimbare semnificativă în preferințele consumatorilor și prin prisma faptului că 16% dintre cei care au ales BCA ca material principal pentru casă pe care au construit-o sau pe care o construiesc în prezent, au motivat alegerea BCA ca datorându-se caracterului modern/ inovator al acestuia (procent în creștere față de 2022 când înregistra un scor de 11%), în timp ce doar 5% dintre cei care au ales să construiască cu cărămidă au ales acest material pentru că e considerat modern/ inovator.

Și în ceea ce privește atributele unei case ideale, modernitatea și inovația spațiului interior joacă un rol important. Observăm că, în timp ce durabilitatea/ rezistența în timp (69%) și eficiența energetică (67%) sunt atributele menționate cel mai des, caracterul modern al locuinței înregistrează o creștere semnificativă față de anul trecut, de la 21% la 30%, în special în cazul tinerilor sub 35 ani (48%).

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:

„Românii își doresc să se simtă în control, aceștia vor locuințe care să le ofere atât siguranță fizică, cât și eficiență energetică având în vedere contextul instabil cauzat de inflație și de facturile la energie în creștere. Totodată, aceste aspecte explică și creșterea interesului pentru spațiile de locuit caracterizate de inovație. Astfel că, investiția în soluții moderne, cum ar fi tehnici de construcție de ultimă generație sau folosirea unor materialele inovatoare în construcții sau renovări, îi poate ajuta pe români să economisească pe termen lung, dar și să sporească confortul și siguranța propriilor locuințe”

Caracterul modern al materialelor de zidărie este un aspect din ce în ce mai importat în evaluarea unei locuințe

În ceea ce privește elementele evaluate de români în procesul de informare asupra unei locuințe, 8 din 10 români menționează că acordă o atenție sporită materialelor de zidărie folosite.

Analizând atributele materialelor de zidărie, 73% dintre cei intervievați declară că ar avea încredere să construiască o casă cu cel mai inovator material de zidarie (în creștere cu 7% față de evaluarea realizată în 2022), într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârste între 35 și 44 de ani (82%).

De asemenea, dacă ne referim în mod specific la românii care în prezent sunt în proces de construire a unei case, modernitatea materialului de zidărie (85%) ocupă un loc funtaș, fiind al treilea cel mai menționat atribut după durabilitatea/ rezistența (91%) și siguranța (89%) materialului ales.

Atitudini diferite sunt prezente și dacă ne raportăm la principalele materiale utilizate în casele / blocurile în care locuiesc în prezent românii. Astfel că, 82% dintre cei care locuiesc într-un imobil construit din BCA consideră într-o mai mare pondere că ar avea multă și foarte multă încredere să construiască o casă cu cel mai modern/ inovator material.

Și în rândul specialiștilor în construcții se observă o creștere a percepției față de caracterul modern al BCA-ului, 37% dintre cei care preferă să construiască cu BCA declarând că acesta este un material de zidarie modern / inovator (față de 26% în 2022). Mai mult decât atât, specialiștii declară că aceștia obișnuiesc să recomande folosirea BCA-ului ca material principal de zidărie pentru clienții care își doresc în mod special o casă sigură, modernă, sustenabilă sau eficientă energetic.

***

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și alte țări din Europa.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 18-24.05.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1228 respondenți + un oversample de 507 persoane care lucrează în domeniul construcţiilor, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-2,7% la un nivel de încredere de 95%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here