București, 30 Septembrie – Notino, unul dintre cei mai mari retaileri online de parfumuri și cosmetice, a făcut noi investiții în dezvoltarea capacităților logistice. Compania se află într-un proces continuu de dezvoltare a centrului de logistică de 7.000 de metri pătrați, situat în București, investiția ridicându-se la aproximativ 3 milioane de euro.

Anul trecut, Notino a decis să deschidă un centru de distribuție în România, pentru a oferi clienților servicii de cea mai înaltă calitate și livrare mai rapidă. Decizia a fost accelerată mai mult de pandemia Covid-19, când transportul și circulația în Uniunea Europeană au fost restricționate, creându-se o situație fără precedent. România este a patra cea mai mare țară din punct de vedere al vânzărilor, pe primele locuri clasându-se Republica Cehă și Polonia. În 2020, Notino a avut o cifră anuală de afaceri de 563 de milioane de euro (2.7 miliarde de lei), ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.

Scopul noului centru de distribuție din București este de a gestiona livrările nu numai în România, ci și în Grecia și Bulgaria. Acest lucru va aduce Notino mai aproape de clienții din țările mai îndepărtate, fiind o extindere importantă a companiei pe piețele externe. În viitor, Notino intenționează să deschidă mai multe centre de distribuție în străinătate pentru a putea oferi aceleași servicii și în alte zone.

Cele mai mari investiții au fost făcute în IT, în sistemele de depozitare și în transport. În 2021, Notino a investit într-un sistem semiautomat de depozitare, care a crescut capacitatea de stocare, pregătindu-se pentru următorul sezon de Black Friday și Crăciun, perioade când cererea de produse este mai mare. Viteza de livrare a crescut, Notino oferind chiar livrări în ziua următoare, ca rezultat al reducerii timpului de pregătire a comenzii, de la momentul plasării, până la momentul livrării către curier. În viitor, compania plănuiește să investească mai mult în automatizarea ambalării.

Capacitatea depozitului permite Notino să își extindă în continuare oferta de produse, care în prezent este de 55.000 de tipuri de produse, de la make-up, până la odorizante de cameră.

Într-o zi obișnuită, centrul de distribuție gestionează 5.000 de colete. Cererea mai mare începe în jurul perioadei de Black Friday și continuă până la Crăciun, când sunt livrate aproximativ 15.000 de colete pe zi. Anul trecut, Notino a înregistrat un număr record de 140.000 de comenzi din toată Europa într-o singură zi, la centrul de distribuție din Republica Cehă, în perioada Black Friday.

La centrul de distribuție din România lucrează aproximativ 130 de angajați, dar în perioada Crăciunului numărul crește la 200, datorită numărului mare de colete, deoarece livrarea rapidă este unul dintre pilonii principali și face parte din strategia și serviciile pe care Notino le oferă clienților săi.

 

Despre companie

Notino este cel mai mare magazin on-line de parfumuri și cosmetice din Europa. Călătoria sa a început în Republica Cehă în 2004. Compania s-a transformat rapid într-unul dintre cei mai puternici concurenți în sectorul frumuseții și al comerțului on-line. În prezent, Notino activează pe 26 de piețe europene, unde operează, printre altele, 26 de magazine fizice. Este partener autorizat al celor mai mari companii mondiale de beauty, precum L’Oréal, Estée Lauder Companies, Coty, Puig și altele. Are un portofoliu incredibil de 55.000 de produse, de la peste 1.150 de branduri.

 

În anul 2020, Notino a realizat o cifră de afaceri de 563 milioane de euro (14,5 miliarde de coroane cehești). Anual, Notino vinde peste 55 de milioane de produse și gestionează 12 milioane de comenzi. În timpul sezonului de Crăciun, Notino expediază până la 140.000 de colete într-o singură zi.

Misiunea companiei este aceea de a face frumusețea mai accesibilă.  Și reușește, datorită celei mai extinse oferte, de o varietate inegalabilă, dar și datorită prețurilor uimitoare și serviciilor unice. Compania se distinge prin excelentele servicii cu clienții, prin livrarea rapidă și fiabilă a coletelor, prin metodele de plată sigure și moderne și printr-un site web clar, orientat spre client. Aceste servicii sunt apreciate de peste 16 milioane de clienți din întreaga Europă.

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here