Serviciile de energie electrică oferite în societatea actuală de către companiile specializate în acest sens sunt foarte importante pentru orice casă, companie sau organizaţie. Practic, nimic nu poate funcţiona fără electricitate în societatea modernă de azi: nici maşina de spălat, frigiderul, laptopul, telefonul, în unele cazuri nici aragazul, dacă este electric. Pe scurt, viaţa fără aceste dispozitive electrice și electrocasnice, adică fără electricitate, este de neimaginat.
Pentru a beneficia de toate avantajele unei vieţi moderne, consumatorii trebuie să își îndrepte atenţia către servicii de electricitate de bună calitate, din oferta unei companii cu o reputaţie bună pe piaţă şi care se concentrează, în primul rând, pe satisfacţia clienţilor prin serviciile pe care le oferă.
Cum aleg consumatorii cele mai bune servicii de energie electrică?
Conform legii, oricine are dreptul de a-şi alege compania care oferă servicii de energie electrică. Ofertarea se poate face online, printr-o simplă vizită pe site-ul companiei care îi interesează pe clienţi, unde aceştia trebuie să completeze câteva câmpuri, care includ locaţia, serviciile pe care le doresc, furnizorul actual şi operatorul de distribuţie, precum şi consumul estimat. Ulterior, vor primi o ofertă avantajoasă de preț, care le va aduce avantaje financiare şi confort pe termen lung.
Citește și: Citirea contorului electric
Facturarea energiei electrice – Cum influențează alegerea consumatorilor?
Unul din cele mai importante criterii de alegere a serviciilor de furnizare a energiei electrice este facturarea. Metoda de facturare este foarte importantă, iar clienţii au nevoie de un sistem dinamic şi flexibil de facturare, pentru a se descurca mult mai uşor cu plata.
Pe lângă situația în care operatorul de distribuţie citește aparatele de măsură, se poate alege metoda de transmitere a indexului autocitit sau o estimare a consumului. Cea din urmă se stabileşte de comun acord între client şi societatea de furnizare a energiei electrice, pe baza unei convenţii de consum, care se încheie la semnarea contractului.
De asemenea, clienţii pot alege să transmită periodic citirea consumului de electricitate către furnizorul de electricitate.
În ce situaţii are clientul dreptul legal de a schimba furnizorul de electricitate?
Este important ca toţi clienţii să îşi aleagă serviciile de electricitate în mod corespunzător, astfel încât să beneficieze de un preţ corect şi de furnizare de bună calitate, neîntreruptă în mod frecvent. Dacă sunteți nemulțumit de furnizorul actual puteți alege să încheiați contract cu o altă companie, fiind necesar să solicitați denunțarea unilaterală a contractului cu o notificare prealabilă de 21 zile. Noul furnizor vă poate ajuta în acest sens!