Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat atitudinile și preferințele românilor referitoare la produsele în ediție limitată de Crăciun, evaluând factori precum frecvența achizițiilor, arome specifice sărbătorilor, importanța ambalajelor tematice sau impactul edițiilor limitate asupra imaginii brandurilor

  • Cele mai populare categorii de produse cu tematică de Crăciun sunt alimentele (79%), băuturile (56%) și cosmeticele (39%).
  • Emoțiile festive (45%) și aromele specifice (29%) sunt principalele motive datorită cărora edițiile speciale de Crăciun sunt la atât de mare căutare.
  • 6 din 10 români consideră mai atrăgătoare mărcile care lansează ediții limitate de Crăciun.

7 din 10 români sunt atrași de diferitele ediții limitate de produse lansate cu ocazia Crăciunului

Conform celui mai recent studiu al Reveal Marketing Research, 71% dintre români sunt atrași de edițiile limitate de produse lansate cu ocazia Crăciunului.

Interesul este mai pronunțat în rândul femeilor (78% comparativ cu 64% în cazul bărbaților) și în rândul persoanelor cu copii (74% comparativ cu 66% în cazul celor fără copii).

În ceea ce privește cele mai populare categorii de produse cu tematică de Crăciun, în topul preferințelor regăsim alimentele (79%), băuturile (56%) și cosmeticele (39%).

De asemenea, 52% dintre români declară că achiziționează des sau foarte des produse tematice în perioada Sărbătorilor de iarnă.

Principalele motive datorită cărora edițiile speciale de Crăciun sunt la atât de mare căutare sunt legate de emoția Crăciunului (45%) și de aromele sau gusturile specifice sezonului (29%). Printre cele mai asociate arome de Crăciun se numără portocala (49%) și scorțișoara (35%).

Și aspectul vizual joacă un rol semnificativ în deciziile de cumpărare în perioada sărbătorilor, 81% dintre români considerând ambalajele festive importante sau foarte importante. Interesul este și mai pronunțat în rândul persoanelor cu venituri mari de peste 6.000 RON (88%).

„Aceste date reflectă puterea simbolică a sărbătorilor în modelarea comportamentului de consum. Edițiile limitate de Crăciun nu sunt percepute doar ca produse, ci ca experiențe emoționale ce creează o legătură cu atmosfera festivă. Acest fenomen subliniază nevoia de apartenență și de ritualizare în consum,” menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

61% dintre români consideră mai atrăgătoare mărcile care lansează ediții limitate de Crăciun

64% dintre români declară că au cumpărat cel puțin un produs doar pentru că făcea parte dintr-o ediție limitată de Crăciun, chiar dacă nu îl consumau în mod obișnuit.

Această tendință este mai accentuată în rândul generației tinere cu vârste cuprinse între 18-44 de ani (74%)  care caută să recreeze atmosfera festivă în propriile experiențe de consum.

61% consideră mai atrăgătoare brandurile care lansează ediții limitate de Crăciun, în special femeile (66% față de 55% dintre bărbați) și persoanele cu venituri de peste 6.000 RON (71%).

În plus, 53% dintre români consideră că utilizarea produselor tematice de Crăciun contribuie la îmbunătățirea imaginii unui brand, iar 40% declară că rămân fideli anumitor branduri care lansează anual produse tematice în perioada Sărbătorilor.

În ceea ce privește încrederea în calitatea produselor, 1 din 2 români sunt de părere că edițiile limitate tematice mențin aceleași standarde de calitate ca produsele de bază ale brandurilor.

***

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 20.11-26.11.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here