Pentru atingerea pragului de 10% din Produsul Intern Brut (PIB) al României și de 10 milioane de turiști este nevoie de tehnocrați, cu experiență antreprenorială incontestabilă

 

ANAT consideră că structurile de promovare trebuie finanțate din taxa turistică, achitată de către turiști, ca oriunde în lume, nu de la bugetul de stat sau din suprataxarea afacerilor

 

 

 

 

Membrii Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), reuniți pe 19 aprilie, în apropiere de Ploiesti, în cadrul  Adunării Generale anuale a asociației, au adoptat o rezoluție prin care susțin menținerea unui Minister al Turismului și după rotația ministerială care se apropie, dar cu specialiști din domeniu la conducere. Turismul ar trebui să fie considerat prioritate națională în mod concret iar pentru atingerea pragului de 10% din Produsul Intern Brut (PIB) al României și de 10 milioane de turiști străini anual, despre care se vorbeste constant în ultima vreme, este nevoie de tehnocrați, cu experiență antreprenorială incontestabilă, capabili să asigure un dialog permanent și constructiv între mediul public și cel privat. La întrunire au participat Tudorița Lungu, secretar de stat în cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului (MAT) și George Borună, director general al Direcţiei Generale de Turism din cadrul MAT alături de reprezentanți de seamă ai organizațiilor importante din turism și ai antreprenoriatului românesc.

 

 

”Turismul reprezintă unul dintre cele mai importante sectoare economice ale României și ar trebui să fie tratat ca atare. Din păcate, în trecut, turismul a fost adesea ignorat sau considerat „a cincea roată la căruță” în politica publică. În ciuda acestui fapt, turismul ar putea aduce o contribuție semnificativă la Produsul Intern Brut al țării noastre dacă ar exista voință politică și o comunicare reală între mediul public și privat. Este vital ca ministerul de resort să fie condus de specialiști în turism care să înțeleagă nevoile și provocările din sector. ANAT a fost implicat în multe proiecte care au contribuit la dezvoltarea turismului românesc atunci când acestea au fost aprobate, dar există încă multe oportunități neexploatate. ANAT susține menținerea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, deoarece considerăm că este esențial pentru dezvoltarea turismului în România. Ca organizație reprezentativă a agențiilor de turism din România, suntem implicati la nivel de decizie și conducere în Asociația Europeană a Agențiilor de Turism și Turoperatorilor (ECTAA). Suntem încrezători că, prin cooperare și colaborare, putem promova o abordare integrată a turismului în România, care să aducă beneficii economice și sociale semnificative pentru întreaga țară”, subliniază Dumitru Luca, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

 

 

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) este membru al Asociației Europene a Agențiilor de Turism și Turoperatorilor (ECTAA) din 1999.

ANAT a organizat la București două reuniuni semianuale ECTAA, prima fiind în 2002 și a doua în 2007 și intenționează să mai găzduiască o astfel de reuniune în țara noastră, la Brașov, în 2024. Acest eveniment reunește liderii asociațiilor agențiilor de turism din toate țările membre UE și nu numai.

Dumitru Luca, președintele ANAT, este membru al board-ului ECTAA și în Comisia juridică iar George Cioceanu, membru în Consiliul Director al ANAT, a fost ales de curând liderul Comisiei de tehnologie a ECTAA. Alți lideri ai ANAT sunt membri în Comisiile de Fiscalitate, Turism sustenabil și Transport aerian ale ECTAA. Asociația română de profil este foarte activă la nivel european și extrem de apreciată la nivelul ECTAA.

 

„În fiecare țară există o confederație a întreprinderilor mici și mijlocii, majoritatea agențiilor de turism încadrându-se în domeniul IMM. ANAT reprezintă cu cinste și foarte activ turismul în cadrul CNIPMMR. În perioada următoare trebuie și dorim să susținem la modul serios și corect promovarea turismului românesc. Sunt necesare investiții în infrastructura de agrement a României, pentru a atrage turiștii 365 de zile pe an către orice destinație. Avem nevoie de parcuri tematice pe litoral, la munte și în alte regiuni turistice, care ar asigura o sezonalitate permanentă a turismului. Trebuie să promovăm România în mod inteligent. Din păcate, birourile externe de promovare turistică au fost închise temporar acum 6 ani și au rămas închise. Și proiectul Organizațiilor de Management al Turismului încă nu se dovedește un real succes, deși aceste OMD-uri sunt foarte utile. Dar sectorul public dorește să păstreze controlul și întrevăd și o lipsă de interes față de domeniul turismului. Cred cu tărie că investițiile în infrastructura de agrement sunt esențiale pentru a atrage turiști în România pe tot parcursul anului. Împreună cu ANAT și CNIPMMR, vom continua să susținem promovarea turismului românesc în mod inteligent și eficient, pentru a atrage turiști din întreaga lume și a-i încânta cu frumusețile țării noastre. Alături de ANAT, creăm de 3 ani o Carte Albă a Turismului, ediția pentru 2023 fiind în lucru”, a declarat Florin Jianu, Președintele Consiliului Național al IMM-urilor din România (CNIPMMR), invitat la Adunarea Generală a ANAT.

 

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a jucat un rol important în inițierea mai multor proiecte care sprijină industria turismului din România. Printre aceste proiecte regăsim: voucherele de vacanță, pachetul legislativ de stimulare a incoming-ului, înființarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD).

De asemenea, ANAT susține înființarea unui OMD național.  Structurile de promovare trebuie finanțate din taxa turistică, achitată de către turiști, ca oriunde în lume, nu de la bugetul de stat sau din suprataxarea afacerilor.

 

Adunarea Generală a ANAT a avut într-o locație deosebită – Casa Timiș din apropierea municipiului Ploiești – locație care susține din plin ideea că și în România se pot construi de la zero și administra cu succes structuri cu multiple funcțiuni turistice la cele mai înalte standarde.

 

 

 

 

 

 

Pentru alte amănunte,

Traian BĂDULESCU

Relații Publice & Comunicare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here