Miercuri 27 noiembrie, la conferința de lansare a Campaniei Naționale Angajez 45+, angajatori, candidați și companii de recrutare s-au reunit pentru a dezbate rezultatele studiului de piață realizat de Great HRs împreună cu Ipsos Interactive Services, despre perspectiva și experiența angajatorilor și candidaților în legătură cu vârsta la angajare.

Studiul marchează startul campaniei naționale „Angajez 45+”. Inițiată de Great HRs, campania combate discriminarea la angajare, pe criterii de vârstă, a candidaților seniori, și creează o punte de legătură între aceștia și angajatorii care se confruntă cu dificultăți în a gestiona criza forței de muncă.

Cercetarea, realizată de Ipsos Interactive Services, s-a desfășurat în rândul a trei eșantioane: candidați cu vârsta de peste 35 de ani, manageri de resurse umane și directori din marile companii și din agenții de recrutare.

  • Studiul a relevat că aproape jumătate dintre candidați consideră că ofertele de muncă atractive pentru nivelul lor de experiență sunt foarte puține. Tocmai de aceea, 52% afirmă că le este greu sau foarte greu să găsească un job potrivit.
  • În acelasi timp, și 88% dintre angajatori se plâng ca nu au suficienți candidati pregătiți, pe anumite specializari, cum ar fi muncitorii calificați și necalificați, inginerie sau IT.
  • Principalele motive pentru care candidații de peste 45 de ani sunt refuzați de către angajatori sunt pretențiile salariale, excesul de experiență și supracalificarea.
  • 30% dintre angajații din această categorie de vârstă, cu educație superioară de specialitate, nu au fost promovati deloc în ultimii 10 ani.
  • Una dintre descoperirile cele mai încurajatoare ale studiului este faptul că 72% dintre reprezentanții angajatorilor susțin că fac acțiuni pentru integrarea profesioniștilor 45+, însă acest lucru nu este resimțit de marea majoritate a angajaților.

Conferința Angajez 45+ a adus față în față candidați, angajatori, agenții și site-uri de recrutare, pe toți cei care pot găsi soluții la dezechilibrele din piața forței de muncă și reprezintă primul pas în construirea unei punți de comunicare între decidenții situației actuale.

Angajez 45+ este prima campanie națională împotriva discriminării de vârstă la angajare, cu rezultate măsurabile și acțiuni concrete. Reunim parteneri importanți din domeniul resurselor umane, cea mai mare rețea de experți voluntari şi angajatori din toate domeniile și zonele țării. Unul dintre punctele importante ale conferinței de astăzi este faptul că fiecare parte – atât angajații, cât și angajatorii, a avut curajul să se întrebe ce face greșit și să privească pragmatic și constructiv ce poate schimba. Este exact schimbarea de atitudine care va genera modificarea situației actuale a pieței muncii. Schimbarea merge în direcția integrării aportului profesional al diferitelor generații şi a înlesnirii comunicării între angajatorii incluzivi şi candidații deschişi la învățare și dezvoltare continuă, în contextul dinamismului pieței actuale.” Alina Anghel, Președinte The Basics Agency & Co-Fondator al comunității Great HRs

Vrem să inspirăm piața forței de muncă pentru o schimbare de mentalitate, atât a angajatorilor, cât și a candidaților. Vrem să creștem numărul de angajatori incluzivi și să contribuim la preluarea acestui model în practicile de recrutare. De asemenea, vom încuraja candidații 45+ să fie bine conectați cu piața, să convingă ușor de valoarea lor. Vizăm o piață de muncă incluzivă, cu oportunități egale pentru toate categoriile de vârstă.” Rodica Obancea, Master Certified Coach & Co-Fondator GreatHRs

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here