Dorintele, modul de a gandisi comportamentul se schimba in mod constant. Este dificil sa intuiesti evolutia unui trend pe termen lung deoarece piataeste volatila, iar ce “mergea” anul trecut in marketing online, s-ar putea ca anul acesta sa nu mai fie chiar asa rentabil.
In 2016, traficul de pe mobil a depasit pe cel de pe desktop. Acest lucru atrage de la sine alte trenduri care pun accent pe confortsi pe imbunatatirea relevantei.
“Primul venit, primul servit” se aplica cu desavarsire in marketingul online. Anticipareat rendurilor te ajuta sa fii cu un pas inainte in fata competitorilor si sa ii surclasezi, indiferent de vechimea site-ului.
Iata cateva trenduri importante ale anului 2019 pe care ar trebuisa le iei in considerare inainteac ompetitorilor tai:
1.Smart Speakers
Nimeni nu se astepta ca industria smart speakerilorsa “explodeze” asa cum s-a intamplat in 2017. Un studio a aratat ca pana la 2022, mai mult de 55% din americani. Dezvoltarea smart-home-urilor merge mana in mana cu acest trend. Specialistii SEO vor fi nevoiti sa optimizeze pentru voice search, iar vanzarile in ecommerce se vor face fara a fi nevoiti sa tasteze nimic.
2.Aplicatii peste aplicatii
In ultimul deceniu, dezvoltarea aplicatiilor a fost foarte proeminenta. Userii au ajuns sa depinda de aplicatii pentru a comunica, a munci, a se informa si a calatori. Promovarea aplicatiilor esteimportanta deoarece competitia este ridicata, astfel, anul 2019 va fi un an bun pentru agentiile de performance datorita bugetelor ridicate pentru ad-uri.
3.Studiul “micro-momentelor”
Ce este un micro-moment? Este acel moment in care intentia uneipersoane de a se informa, a cumpara, sau a lua o decizieeste maxima. Companiile ce acorda importanta acestor moment si reusesc sa le intuiasca au cele mai mari sanse de succes.
4.Influencerii vor fi mai cautati
Content marketing-ul este o strategi eveche ce aajuns sa fie suprasaturata. Majoritate brandurilor cu prezenta online au o strategie de content marketing, iar retelelesociale sunt pline cu postari ale brandurilor. Influencerii reprezinta o cale maiscurta simai rentabila de a ajunge la potentialii clienti, iar votul de incredere al acestora poate reprezenta un factor determinant al intentiei de cumparare.
5.Comunicarea individuala cu utilizatorii
Internetul este mare si plin de lucruri care te pot distrage. De aceea este nevoie mai mult ca oricand sa iesi in evident prin modul de comunicare cu clientul. Un user va avea mai multa incredere atunci cand comunici cu acesta in mod direct. Desigur, sunt metode prin care iti poti reduce costurile in aceasta privinta, mai ales in cazul companiilor cu multi clientisi cu necesitate mare de asistenta. Chatbotii sunt din ce in cei mai folositi de catre companii pentru a fi maiaproape de client si potentiali client prin comunicare individuala.
Acestea nu sunt singurele trenduri din lumeao nlineului, insa pot fi un punct bun de pornire in vederea optimizarii strategiei de marketing pentru anul 2019.
Lista nu se terminaaici. Ai auzit de vreun alt trend care ar trebui mentionat?
Impartaseste-ti intelepciunea comentand mai jos!