27 septembrie 2018
Chivas Venture, competiţia globală pentru antreprenoriat cu impact social lansată de Chivas Regal, dă startul unei noi ediții în România. Chivas Venture caută și susține o nouă generație de start-up-uri, pentru care succesul nu se măsoară doar în profit, ci și în impactul social asupra comunității.
La nivel global, Chivas Venture a înregistrat peste 8000 de înscrieri de la lansarea din 2014 și până în prezent, oferind 4 milioane $ finanțare pentru business-uri cu impact social. România intră pentru a patra oară în competiție, alături de alte 22 de țări participante, de pe 5 continente. Antreprenorii români au ocazia să concureze pentru o parte din finanțarea de 1 milion $ și să obțină recunoaștere internațională în cadrul Chivas Venture.
Etapa locală, desfășurată în perioada octombrie 2018 – ianuarie 2019, reprezintă primul pas în experiența Chivas Venture. În joc sunt 5.000 de euro pentru câștigător și ocazia de a trece prin stagii de pregătire și consiliere personalizată pentru toți cei 5 finaliști, alături de participarea în programul de antreprenoriat BusinessDrive, susținut de Marius Ghenea.
Etapa globală (martie – mai 2019) îi oferă câștigătorului:
- experiența unui Accelerator de business, unde, timp de o săptămână, va participa la un program de mentorat dezvoltat în colaborare cu Centrul Skoll pentru Antreprenoriat Social de la Universitatea Oxford;
- participarea la pitch-ul final, unde va cunoaște cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea și își va prezenta ideea în fața unor experți internaționali în domeniul afacerilor;
- șansa să obțină finanțarea necesară îndeplinirii obiectivelor sale. Astfel, un vot public al oamenilor din întreaga lume va decide modul în care trebuie să fie distribuiți, între finaliști, primii 100.000$ din premiul de un milion, urmând ca restul premiului (900.000 $) să fie acordat la pitch-ul final, în urma deciziei juriului.
Orice afacere cu venituri anuale mai mici de 1.500.000 de dolari și aflată într-unul dintre stadiile Seed, Start-up sau Growth stage poate intra în cursa pentru milionul de dolari oferit de Chivas Venture.
Antreprenorii români trebuie să se înscrie pe site-ul www.ChivasVenture.com până la data de 30 octombrie 2018. După finalizarea înscrierilor, 10 business-uri vor fi selectate pentru a participa la o sesiune de pitch, pe 22 noiembrie 2018. În urma acesteia, juriul competiției va alege 5 finaliști în etapa locală.
Toți cei 5 antreprenori vor participa la o sesiune de mentorat organizată de Chivas Venture. Finaliștii își vor demonstra abilitățile de business în cadrul a 4 probe, câștigător fiind desemnat acela care va reuși să convingă juriul că merită să reprezinte România la etapa globală.
Mentorii Chivas Venture
Întregul demers de a descoperi cel mai promițător business cu impact social din România va fi analizat și supravegheat cu atenție de o echipă de mentori formată din:
- Marius Ghenea, expert în domeniul antreprenoriatului și cel care a pus bazele companiilor Flamingo și FIT Distribution, fiind în prezent coordonatorul investițiilor unor fonduri de Venture Capital ale 3TS Capital Partners pentru Europa Centrala și de Est;
- Khaled Almezayen, antreprenor social și câștigător al ediției locale Chivas Venture 2017 cu proiectul SOWAT, un start-up cu impact social dezvoltat în România și scalabil la nivel global.
- Tudor Furir, Directorul General al Pernod Ricard România și Republica Moldova, fiind considerat unul dintre cei mai experimentați executivi români și având o experiență de peste 20 de ani în cadrul unor companii renumite precum Coca Cola, Mars și, din 2005, Pernod Ricard.
Convingerea fraților Chivas de a împărtăși succesul cu cei din comunitate este continuată prin Chivas Venture. Arta blendului este esența Chivas Regal, iar Chivas Venture susține antreprenorii care aspira spre un blend între profit și impact social ca să lase lumea într-o stare mai bună decât au găsit-o.
A patra ediție Chivas Venture în România
În primii trei ani, competiția Chivas Venture a înregistrat pe plan local peste 200 de înscrieri de la antreprenori români care au decis să rezolve diverse probleme prin înființarea unor afaceri cu impact social, scalabile și profitabile.
Taraba Virtuală permite accesul la produse ecologice de proveniență sigură, de la producători locali, prin intermediul platformei sale online. Taraba Virtuală a ajuns până în sferturile de finală The Chivas Venture.
În finala locală a ediției a 3-a Chivas Venture au mai participat: THATS – un produs inovativ care oferă nevăzătorilor acces la studiu individual. AXOSUITS – un dispozitiv medical electromecanic de tip exoschelet, care îi ajuta pe cei cu paralizie/atrofie musculară a membrelor inferioare să se deplaseze. RISE – un dispozitiv IoT care detectează și trimite alerte în cazul accidentelor moto. eCUORE – un tricou inteligent care realizeză transmiterea în timp real a informațiilor cardiovasculare către serviciile medicale.
Partenerii Chivas Venture
Printre partenerii Chivas Venture se numără Innovation Labs, programul de mentorat și dezvoltare pentru cei pasionați de tehnologie și antreprenoriat și Techcelerator, programul de accelerare care sprijină antreprenorii în tehnologie să revoluționeze cu produsele lor lumea de mâine.
Chivas Venture este competiția care oferă antreprenorilor sociali români șansa de a se alătura unei experiențe unice și de a pune România pe harta globală a antreprenoriatului cu impact social.
Despre Chivas Regal
Chivas Regal este un brand global de whisky și principalul scotch whisky al producătorului Chivas Brothers, fiind prezent în peste 150 de țări din Europa, Asia și America. Gama Chivas se remarcă prin stil, consistență și exclusivitate și cuprinde băuturile Chivas Regal 12, 18 și 25 Year Old.
Despre Pernod Ricard
Pernod Ricard este co-liderul mondial al vinurilor şi băuturilor spirtoase, creat în 1975 de fuziunea dintre Ricard şi Pernod, Grupul deţine în prezent unul dintre cele mai prestigioase portofolii de branduri din domeniu precum Ballantine’s, ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Jameson, The Glenlivet, Martell, Havana Club, Beefeater, Mumm, Perrier-Jouët si Jacob’s Creek. Pernod Ricard are 18.000 de angajati, se dedică unei politici de dezvoltare sustenabilă şi încurajează consumul responsabil. Strategia Pernod Ricard se bazează pe 3 valori cheie care îi ghidează expansiunea: spiritul antreprenorial, încrederea reciprocă şi un simţ etic dezvoltat.