31 de firme și două clustere din domeniile agriculturii ecologice și producției de mobilă vor expune în cadrul a șase târguri internaționale
București, 10 septembrie 2018
S-a finalizat selecția celor 15 firme din domeniul producției de mobilă și a celor 16 firme și două clustere din domeniul agriculturii ecologice, care vor participa în modulul al II-lea al proiectului “Servicii de export pentru IMM-urile din România” la șase târguri internaționale. Firmele au fost selectate dintre cei 80 de absolvenți ai programului intensiv de instruire antreprenorială pentru export, organizat în primul modul al proiectului.
Criteriile de departajare a firmelor au fost: gradul de elaborare a strategiei de export; valoarea adăugată a produsului; gradul de inovare al firmei; calitatea branding-ului și a materialelor de promovare; capacitatea de producție și dotările tehnologice; pregătirea managerială a firmei de a face față cerințelor piețelor internaționale.
Târgurile, localizate preponderent în afara Uniunii Europene, în țări precum Malaezia, China Emiratele Arabe Unite și Turcia, oferă producătorilor români oportunitatea de a explora piețe dificil de penetrat individual din cauza costurilor ridicate de participare la expoziții, a diferențelor culturale și a accesului limitat la informații.
În paralel cu pregătirea individuală a firmelor pentru expoziții, cu scopul de a găsi parteneri strategici pentru accesul la diferite rețele de distribuție și de a prezenta calitatea produselor românești pe piețele locale, se desfășoară o campanie de promovare prin intermediul canalelor mass-media și a rețelelor de asociații de profil.
La finalul primului modul, a fost analizat și impactul asupra mediului de afaceri al programului de instruire desfășurat cu sprijinul celor două Centre de Afaceri pentru Export (CAE) pilot din Ploiești și Bacău, create în prima etapă a proiectului.
Dezbaterea a avut loc în cadrul unei conferințe la care au participat peste 120 de reprezentați ai asociațiilor, clusterelor, patronatelor, mass-media, instituțiilor publice și ai IMM-urilor. Evenimentul a oferit, de asemenea, prilejul identificării unor direcții de dezvoltare și sustenabilitate a CAE, aflate în fața provocării de a folosi experiența acumulată pentru a permite continuitatea serviciilor după finalizarea proiectului dar și crearea unui model de afaceri replicabil în celelalte regiuni ale României.
Ca urmare a programului de instruire, IMM-urile participante au declarat că se simt pregătite să abordeze piețele externe cu produse noi sau îmbunătățite, cu un brand adaptat mediului de afaceri internațional și cu o viziune diferită asupra pașilor de urmat pentru a exporta.
Deși rezultatele sunt încă incipiente la nivel național, CAE au potențialul de a deveni modele de afaceri cu impact real în dezvoltarea exportului, în măsura în care sunt legate direct cu celelalte instrumente de susținere a exportului administrate de Ministerul pentru Mediul de Afaceri de Comerț și Antreprenoriat precum participarea la evenimentele promoționale internaționale sau programele de finanțare.
Proiectul “Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România” este cofinanțat printr-un grant din partea Elveției, prin intermediul Contribuției Elvețiene, în valoare de 7.891.553 RON. În urma procedurii de achiziție publică organizată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Acest proiect este realizat de asocierea Gama Proconsult – Camera de Comerț și Industrie Prahova – Inpulse Partners – TDP Partners.
Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să ne transmiteți un e-mail la adresa [email protected] sau să ne contactați telefonic la numărul 074.304.42.74, Adriana Dobrilă.