Milenialii (tinerii cu varsta intre 18 si 35 de ani) opteaza pentru mancarea realizata din ingrediente a caror provenienta este cunoscuta, iar mediul rural este perceput ca principalul furnizor de alimente sanatoase, conform unui studiu remis luni AGERPRES.
Milenialii considera ca mancarea sanatoasa este cea in care stii exact ce pui si cum o prepari. Astfel, consumul de mancare gatita a fost mentionat de fiecare data cand s-a discutat despre alimentatia sanatoasa, arata studiul calitativ desfasurat pe o perioada de doi ani in interiorul comunitatii online create, moderate si coordonate de Exact & WaveTree. Zero.
Discutand timp de 2 ani (din 2016 pana in 2018) cu aceasta categorie de public despre obiceiurile de consum, stilul de viata, experientele cautate, s-a constatat ca mediul rural este perceput ca principalul furnizor de alimente sanatoase.
Pe de alta parte, milenialii simt ca sustin comunitatea prin cumpararea de alimente de la piata ori direct din gospodariile taranilor, acest fapt generand si un sentiment de apartenenta la grup.
Cand vine vorba de produse cumparate din magazin, milenialii verifica eticheta – nutrienti, E-uri, aditivi, zaharuri, gluten. Ei se opresc asupra produselor care reusesc sa convinga prin informatia continuta de eticheta. Aceasta categorie de public alege sa consume mai putin comparativ cu generatia anterioara, incluzand in meniu produse care par ‘mai sigure’ comparativ cu altele. Aceasta alegere vine, pe de-o parte, ca urmare a convingerii conform careia “a manca mult este o lipsa de control care genereaza riscuri”. Pe de alta, este evitata astfel risipa alimentara.
Milenialii opteaza pentru meniuri variate, bucatarii internationale, mancare experimentala.
“Ei sunt in cautare de ingrediente noi si posibilitati noi de a le combina. Totusi, acesti mileniali sunt mai degraba followeri, preferand sa manance ceea ce mananca si ceilalti, influentati de preferintele si alegerile grupului”, apreciaza Lacramioara Loghin, managing director Exact Business Solutions.
Milenialii sunt adeptii gatitului, aceasta activitate este perceputa ca o oportunitate de a invata si exersa abilitati noi, demonstrand ca sunt la curent cu ultimele tendinte. 25% dintre mileniali asculta la radio sfaturi despre nutritie si sanatate, ei decizand ce mananca abia dupa ce se informeaza. Inainte de a incerca un aliment sau un preparat nou, ei au nevoie de recomandari ale expertilor sau influencerilor. Informatiile cautate nu se limiteaza doar la retete si aprecieri, ei vor sa cunoasca si alte detalii precum ustensile folosite, ingrediente, condimente, calorii etc.
Alegerile mai pot fi influentate de familie si grup de prieteni. Milenialii au incredere in opiniile celor apropiati, ale celor cu care se aseamana sau cu care rezoneaza.
Conform studiului cantitativ reprezentativ la nivel urban, realizat pe 1.030 de respondenti, 1 din 4 mileniali romani asculta la radio sfaturi despre sanatate si nutritie. De remarcat este insa si dorinta de a putea beneficia de retete si sfaturi culinare prin intermediul aceluiasi canal, 1 din 10 manifestandu-si dorinta in acest sens.