Extinderea internationala accelereaza cresterea companiilor mijlocii europene si genereaza optimism pentru urmatoarele 12 luni.

86% dintre companiile mijlocii europene se asteapta la o crestere a veniturilor de peste 6% in urmatoarele 12 luni. 25% dintre organizatiile de dimensiuni medii din Europa isi planifica extinderea la nivel international. Tehnologiile cognitive si angajarea permanenta de resurse umane cu un grad mare de diversitate se adauga la prioritatile de dezvoltare ale executivilor europeni.

Companiile mijlocii europene privesc cu optimism la urmatoarele 12 luni, preconizand sa culeaga roadele planurilor lor ambitioase de dezvoltare – rezulta din studiul anual EY Growth Barometer: Europe.

Incurajati de cel mai ridicat nivel de incredere din Europa de dupa criza financiara globala din 2007–2008, executivii companiilor europene de dimensiuni medii intentioneaza sa valorifice aceasta situatie si nu se lasa impresionati de ingrijorarea generala provocata de proliferarea sentimentelor nationaliste si de alte incertitudini geopolitice, inclusiv intensificarea tensiunilor comerciale.

Studiul anual, la care au raspuns 863 de executivi provenind din companii de dimensiuni medii din opt tari europene, constata ca aproape doua treimi dintre respondenti (62%) preconizeaza o crestere intre 6% si 10% a veniturilor, ceea ce reprezinta o crestere anuala de 38 de puncte procentuale, in timp ce alti 24% vizeaza o crestere de 11%–15% in urmatoarele 12 luni, ceea ce echivaleaza cu o crestere anuala de 16 puncte procentuale.

Extinderea internationala este forta motrice din spatele acestei increderi, 25% dintre liderii companiilor mijlocii din Europa identificand-o drept principala lor prioritate de dezvoltare.
Andy Baldwin, Partener Coordonator EY pentru zona EMEIA, a declarat:

„Liderii companiilor europene se pregatesc pentru un an de crestere optimist. Se prezinta a fi mai dinamici si mai dornici sa se adapteze la schimbare, intr-o masura mai mare decat omologii lor de la nivel mondial. Companiile mijlocii din Europa anticipeaza schimbarea si isi transforma afacerile prin investitii, extindere si imbratisarea tehnologiilor si a resurselor umane cu grad de diversitate mare”.

Crestere transfrontaliera
Studiul constata ca ambitiile de dezvoltare sunt la cel mai ridicat nivel in Rusia si Olanda. 38% dintre liderii companiilor mijlocii din ambele tari planuiesc cresteri de peste 11% in urmatoarele 12 luni.

Germania si Franta, cele mai mari economii europene, nu sunt cu mult in urma, cu 31% dintre companiile mijlocii preconizand cresteri de peste 11% pe ambele piete. Proportia de companii mijlocii din Regatul Unit al Marii Britanii care manifesta ambitii de crestere de peste 10% este mai mica (24%), deoarece incertitudinea generata de Brexit continua sa-si puna amprenta asupra asteptarilor lor.

 

In ceea ce priveste extinderea la nivel international, Franta se claseaza pe primul loc, 33% dintre respondenti intentionand sa intre pe o piata straina noua. Cu toate acestea, in Regatul Unit al Marii Britanii numai 16% dintre liderii companiilor mijlocii considera extinderea dincolo de granite drept o prioritate.

Conform rezultatelor studiului, Brexitul continua sa aiba un impact semnificativ global asupra liderilor companiilor de dimensiuni medii din Anglia, care se concentreaza acum mai degraba asupra cresterii cotei de piata (21%) si a oportunitatilor de fuziuni si achizitii (19%), decat asupra extinderii internationale.

Riscuri pentru crestere
Avand in vedere accentul pus pe extinderea transfrontaliera, liderii companiilor mijlocii europene considera ca o crestere globala lenta sau stationara reprezinta principalul risc extern (28% din esantion), cu 18 puncte procentuale mai multi fata de 2017 si cu 4% mai multi decat in restul lumii. Acesta este considerat drept un risc mult mai mare decat altele, cum ar fi incertitudinea geopolitica (9%) si obstacolele semnificative in calea comertului (2%).

Printre alte riscuri potentiale, respondentii au mentionat fluxul de numerar insuficient, pe care 37% dintre executivii companiilor mijlocii din Europa il percep drept principalul obstacol operational in calea cresterii (in crestere cu 22% fata de 2017).
Andy Baldwin a mentionat:

„Desi Brexitul continua sa defineasca perspectivele, mai ales in Regatul Unit al Marii Britanii, problema critica pentru piata europeana este cresterea globala sustinuta. Atat timp cat masurile politice nu obstructioneaza cresterea economica globala, liderii companiilor europene vor ramane relativ optimisti”.

Imbratisarea si intelegerea tehnologiei
Dand dovada de optimism in privinta cresterii veniturilor, peste o treime dintre executivii companiilor de dimensiuni medii europene (37%) intentioneaza sa faca angajari cu norma intreaga si niciunul nu intentioneaza sa isi reduca forta de munca. Respondentii considera atragerea de resurse umane cu abilitatile potrivite (33%) drept principalul factor de accelerare a cresterii si spun ca o cultura organizationala imbunatatita va atrage, in primul si primul rand, tineri cu abilitati digitale native (36%).

In concordanta cu masiva schimbare la nivel mondial, 42% dintre executivii companiilor mijlocii europene considera diversitatea drept principala prioritate de recrutare strategica, ceea ce reprezinta o crestere cu 29% comparativ cu anul 2017.

”Traim vremuri in care lumea se reformeaza intr-un ritm mai alert decat oricand, iar digitalizarea accelerata ne determina sa facem schimbari importante. Liderii companiilor vor trebui sa elaboreze strategii de securitate informatica solide, simultan cu planurile lor de adoptare a inteligentei artificiale. Totodata, intrucat cresterea economica se bazeaza din ce in ce mai mult pe tehnologie, cursa pentru recrutarea oamenilor talentati devine vitala pentru a ramane competitiv.” declara Bogdan Ion, Country Managing Partner EY Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here