Estimările arată că in Romania 3 m2 de pădure virgină sunt tăiați la fiecare 1.2 secunde*. Pentru a atrage atenția asupra problemei și pentru ca publicul sa se poata implica si sa dea o mana de ajutor, , Virgin Radio si WWF Romania, împreună cu McCann Worlgroup Romania, au transformat statistica ingrijoratoare într-un beat pe care cei mai populari artiști ai momentului, printre care INNA sau Mihail, și-au remixat cele mai recente hit-uri.
Campania The Deforestation Beat transformă statistica îngrijorătoare într-un beat pe care îl putem auzi cu toții la radio, în piesele unora dintre cei mai importanți artiști, la fiecare 1.2 secunde. Odată cu acesta este anunțată și o platformă de donații, spre care ascultătorii sunt direcționati prin aplicația Shazam.
INNA, Mihail, Vanotek, The Motans și Grimus feat DJ Shiver au fost primii artiști care au răspuns provocării și au integrat în cele mai recente single-uri secvența The Deforestation Beat.
Insa Virgin Radio invita artiști din România și nu numai să integreze beatul în piesele lor, transformându-se astfel în ambasadori ai campaniei.
Secvența poate fi descărcată de aici: https://virginradio.ro/deforestationbeat/
“Pădurea virgină este un hotspot de biodiversitate. Aici avem zeci de mii de specii de animale și plante trăind în armonie de sute de ani. Mai mult decât atât, toate acestea, împreună, fac Pământul locuibil pentru noi. Faptul că avem aer respirabil și apă potabilă, hrană și spații de recreere, se datorează biodiversității, se datorează acestor hotspots de biodiversitate pe care trebuie să le protejăm”, a declarat Orieta Hulea, Director WWF România.
Din 2012 până azi, WWF-România a evaluat peste 250.000 de hectare de pădure si a securizat peste 41.000 de hectare din cele mai valoroase păduri seculare, din 20 de județe ale țării**.
„În era tehnologiei, în era conectivității și a hashtagurilor în care trăim, ne e greu, paradoxal, să înțelegem tocmai conexiunea cu mediul înconjurător, să înțelegem de ce contează natura pentru noi, zi de zi. Ne e și mai greu să ne dăm seama ce putere avem să facem bine. WWF luptă pentru protejarea pădurilor virgine din 2011 și prin această campanie vrem să traducem o problemă importantă pentru noua generație, dar și să simplificăm modul în care tinerii se pot implica pentru a salva natura. Campania transforma ritmul alarmant în care pierdem pădurile din Romania intr-un beat usor de identificat, integrat in melodii care fac parte din viata de zi cu zi a tinerilor și care, speram noi, ii va ajuta sa constientizeze o problema grava. În plus, modul de implicare pentru a salva aceste păduri este la un clik distanță, de oriunde ai asculta piesele care au integrat #DeforestationBeat ”, a mai adăugat reprezentantul WWF România.
“Se intamplă să pierdem atâtea lucruri mișto în fiecare zi in țara asta. Și pentru multe dintre aceste lucru nu avem ce face. Odată pierdute nu le mai recuperam. Dar pentru unele putem face ceva. Pentru unele lucruri nu este “prea tarziu”. Noi, Virgin Radio împreună cu WWF Romania, vrem sa încurajăm romanii să salveze ultimele păduri virgine din Europa. Este o cauză extrem de importantă și credem ca este si de datoria noastră să ne implicăm. Astfel ca am introdus The Deforestation Beat, un remix care transformă statistici in beat-uri puternice. Este foarte simplu să te implici, doar asculți Virgin Radio, prinzi The Deforestation Beat, iar prin simpla scanare prin Shazam poți dona si salva ultimele păduri virgine din România și Europa.“ Ionut Bodonea, Morning Show Host Virgin Radio România
“Ne pierdem pădurile. Lumea a auzit de problemă, dar nu este conștientă de gravitatea situației. Cifrele, staticicile, nu îi mai ating. Soluția noastră a fost sa traducem statistica într-o formă care sa aibă impact asupra publicului. Am vrut să livrăm mesajul sub formă de entertainment, nu sub forma de avertismente care, la fel, nu mai sensibilizează oamenii. Alt lucru la care am ținut a fost ca, atunci când oamenii ascultă melodiile remixate cu Deforestation Beat, să poată să se implice foarte ușor, folosind aplicația Shazam.” a declarat Cătălin Dobre, Creative Director McCann Worldgroup Romania.
Film campanie: https://www.youtube.com/watch?v=jn1Uydy8y2E
Remixuri piese: https://www.youtube.com/watch?v=b6qkFFuqNKQ
https://www.youtube.com/watch?v=jwQUOj2mz6c
https://www.youtube.com/watch?v=1uDAhByV1MI
https://www.youtube.com/watch?v=k4b1j-XH_00
https://www.youtube.com/watch?v=cH_XP8Npwh0
McCann Worldgroup România are relaţii de parteneriat îndelungate cu unele dintre cele mai importante companii de pe piaţă: Coca-Cola, Vodafone, KFC, Nestle, L’Oréal, MasterCard Europe, Mega Image, Heineken Romania, Unilever. Din grupul de comunicare McCann WorldGroup România fac parte agenţiile McCann Bucharest, Momentum, UM, McCann PR şi MRM//McCann Romania. La nivel internaţional, este parte a McCann WorldGroup – una dintre cele mai puternice reţele de advertising cu birouri în 205 oraşe din 132 de ţări.
Despre WWF (World Wide Fund for Nature)
Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. Mai multe detalii la: www.wwf.ro
*estimări bazate pe datele furnizate de Inventarul Forestier National (IFN)
**Mai multe informații legat de acest proces pot fi găsite aici: http://www.wwf.ro/ce_facem/paduri/pduri_virgine/