În centre de excelență, se organizează profesională de o calitate desăvârșite, care permit formarea și dezvoltarea unor competențe absolut indispensabile angajaților ce își desfășoară activitatea în diferite domenii de activitate.
Efectele lipsei de pregătire continuă a personalului unei companii se reflectă negativ în rezultatele acesteia, mai ales în perioada actuală, când concurența este acerbă, așa încât capacitatea de a rezista pe piață și a obține profit a devenit o adevărată artă.
Din fericire, lucrurile încep ca să fie din ce în ce mai bune în acest sens, mulți proprietari de business-uri au înțeles deja nevoia de a investi permanent în resursa umană, deoarece doar în acest fel pot ca să își crească vânzarea de produse/servicii, pot ca să își consolideze brandul pe termen mediu și lung.
Necesitatea pregătirii profesionale este atât de mare încât există angajați care inclusiv pe cont propriu se înscriu la diverse cursuri, pentru că și-au dat seama de faptul că schimbările rapide ce au loc la job îi fac de multe ori să aibă greutăți în respectarea standardelor de performanță solicitate de către angajatori.
Este bine totuși ca aceste stagii de consolidare a competențelor, de dobândire a altora noi, să se facă în mod organizat, inițiativa urmării lor venind de la proprietarii afacerilor respective, deoarece, dacă personalul va fi lăsat de izbeliște, ca să se descurce așa cum poate, va exista și un segment destul de extins de angajați lipsiți de asemenea inițiative personale, care vor ajunge fie să se perfecționeze la job prin încercări și erori multiple ori prin imitarea mecanică a colegilor mai competenți.
În final, chiar și așa, ei vor obosi și, fie vor fi concediați ca incompetenți, fie vor demisiona chiar ei, sarcinile de serviciu părându-li-se copleșitoare, nefiind în stare ca să înțeleagă ce se cere de la ei de către conducerea firmei.
Performanțele mediocre în muncă nu se reflectă doar la nivelul moralului angajaților care au un grad al stimei de sine foarte scăzut, dar și asupra întregii activități a companiei.
În plus, dacă lipsește preocuparea privitoare la calificarea și perfecționarea profesională a resursei umane, ori se consideră că ar fi prea costisitoare, trebuie subliniat faptul că angajarea unor noi oameni cu o pregătire în domeniu foarte bună poate ca să fie extrem de costisitoare. Și nici nu există vreo garanție că ei se vor plia pe profilul companiei respectiv, că nu vor pleca oricând la un adversar care le va oferi condiții mai bune de muncă și venituri mai mari.
Iată de ce multe companii oferă oportunități de formare profesională consistente pentru a crește șansele promovării angajaților deja existenți, dar mai ales pentru fidelizarea acestora.
Dacă se va trage linie o să se observe că s-ar putea ca să se cheltuiască mai mulți bani prin atragerea de noi angajați din afară, decât să se califice superior forța de muncă deja existentă în cadrul companiei.
Dacă nu se investește în formarea profesională se poate ajunge chiar la falimentul afacerii, dacă aceasta nu rămâne competitivă pe piață.
Lipsa de instruire a angajaților, în afară de multiplele deficiențe ce se pot manifesta la nivel individual, poate crea de asemenea riscuri pentru întreaga companie din cauza diverselor greșeli făcute de către aceștia, ce pot conduce la litigii în instanță, la amenzi și condamnări, inclusiv la pierderea de clienți.
Un angajat neinstruit care nu respecte standardele cerute la locul de muncă se poate răni grave el, dar îi poate răni pe alții.