Inspire Group dezvăluie în premieră rezultatele ediției 2017 a studiului de imagine externă Romania’s Favorite Employers,. Informațiile obținute constituie un punct de reper pentru departamentele de HR ale celor mai mari companiil care își evaluează pe termen lung obiectivele strategiei de employer branding. Pentru realizarea acestui proiect, Inspire Group, cu ajutorul MKOR Consulting, a analizat 211 companii din 20 de industrii. Studiul a fost efectuat pe toate categoriile de vârstă și poziții din România, oferind astfel o analiză obiectivă a pieței muncii în detaliu.
Managerii departamentelor de resurse umane și agențiile de recrutare vor regăsi în Romania’s Favorite Employers un instrument util pentru situațiile în care compania are ca obiective creșterea ratei de retenție a angajaților, recrutarea și formarea unui segment specific de personal sau rezolvarea situațiilor cauzate de lipsa notorietății brandului de angajator care îngreunează procesul de recrutare.
Cele mai reprezentate trepte de venituri salariale curente se află la poluri opuse: 28% dintre angajați primesc lunar cel mult 2.000 RON pentru munca prestată, cu normă întreagă, în timp ce alți 22% au salarii de peste 5.000 RON. O companie care activează într-unul dintre domeniile construcții, auto-camioane sau agricultură va trebui să dea dovadă de mai multă creativitate în programele de recrutare pentru că cele 3 domenii au o notorietate foarte scăzută în rândul oricărui candidat, indiferent de nivel. La polul opus, cele mai multe companii cunoscute ca angajator activează în comerț, IT și industria alimentară. Fără să își propună să analizeze doar clasamente, în plan secundar, studiul Romania’s Favorite Employers oferă un top al celor mai cunoscuți angajatori și al celor mai atractive companii din perspectiva candidaților.
Notorietatea și atractivitatea ca influențatori
Angajatori cunoscuți
Romania’s Favorite Employers poziționează în topul restrâns al celor mai cunoscuți angajatori de pe piața locală companiile Vodafone România, Orange, EMAG, Telekom, ING, IBM Romania, Coca-Cola HBC, Avon, Kaufland și McDonald’s.
Angajatori doriți
Google Romania, Microsoft, IBM Romania, Oracle – divizia IT, Bitdefender, Adobe, Orange, Dell, ING, BMW sunt companiile unde mai mult de 50% dintre respondenți și-ar dori să își construiască o carieră.
Studiul expune domeniile cele mai atrae în rândul publicului analizat: IT, industria alimentară, farma și FMCG, la polul opus situându-se agricultura și construcțiile. IT-ul nu este doar cea mai râvnită industrie, ci și domeniul de activitate despre care potențialii angajați consideră că oferă cele mai mari beneficii salariale și extra–salariale, urmat de un procent de 10% pentru industria alimentară și de 9% pentru cea farmaceutică.
Retenția angajaților
Angajatorii care doresc să acceseze studiul Romania’s Favorite Employers primesc informații relevante despre factorii care determină forța de muncă să se angajeze sau să opteze să plece la o altă companie. Deși nivelul veniturilor salariale este un criteriu important atunci când aleg un loc de muncă, acesta se află abia pe locul 6 în topul aspectelor urmărite, după mediul de lucru plăcut, relațiile bune cu superiorii, echilibrul între viața personală și cea profesională și oportunitățile de dezvoltare profesională. Aproape două treimi dintre cei care intenționează să își schimbe locul de muncă în următoarele 12 luni doresc să facă un pas înainte în carieră, salariul fiind cel de-al doilea motiv, în timp ce o serie de beneficii importante, precum bonusuri de performanță, cursuri / programe de training, program de lucru flexibil, al 13-lea salariu sau servicii medicale private – plătite parţial, poate influența decizia acestora de a se angaja sau de a rămâne într-o companie.
Potrivit rezultatelor studiului, candidații preferă să comunice online cu viitorul angajator. În procesul de căutare a unui job, Internetul este folosit de forța de muncă pentru a accesa atât site-uri de joburi, cât și site-ul de prezentare al companiilor angajatoare atractive.
Despre Romania’s Favorite Employers
Romania’s Favorite Employers este un studiu de piață complex, extern, realizat la inițiativa Inspire Group, cu ajutorul MKOR Consulting, și furnizează informații despre piața muncii din România, privită din perspectiva angajaților. Metodologia de realizare a studiului este reprezentată de implementarea interviurilor online (computer assited web interviews – CAWI) pe bazele de date ale Inspire Group si BuzzJob.ro, panelul MKOR Consulting, dar și ale partenerilor: AIMS, Target România, P&P, Romarketing, Public Euroconsulting, Aleron, ABC Human Capital, Codecs, Portal HR, Professional, FOXexpert soluții resurse umane, Train2perform, Step Up, HumanGest, Psihologic HR etc., obținându-se informații relevante despre 211 companii din 20 de industrii.
Pe lângă raportul general, putem realiza,la cererea oricărei companii, un raport personalizat prin intermediul căruia va primi insight-uri specifice și recomandări despre ce poate face aceasta astfel încât să își crească nivelul de notorietate și de atractivitate a brandului de angajator, o hartă a priorităților de acțiune și mixul recomandat de canale de comunicare pentru promovarea job-urilor si a brandului de companie. Romania’s Favorite Employers aduce un plus de valoare strategiilor de employer branding și de eficientizare a procesului de recrutare din cadrul companiilor.
Despre Inspire Group
Inspire Group deține agențiile care organizează evenimentele: BuzzCamp, Business^Girls si Innovation Leaders. Este inițiatorul studiului Romania’s Favorite Employers, publisher-ul proiectelor Great|Co. și World Wide Brands și dezvoltatorul site-ului de recrutare buzzjob.ro. Inspire Group are o experiență de 8 ani pe piața din România și organizează evenimente de recrutare și employer branding în 10 orașe din țară. Aria vastă a proiectelor și numeroșii clienți din diferite industrii, printre care se numără câteva sute de corporații și branduri internaționale, au transformat Inspire Group într-unul din cei mai importanți jucători din România în ceea ce privește proiectele de employer positioning și experiența de brand.