Presedintele Traian Basescu a declarat miercuri ca brandul de tara lansat recent este un program de punere in valoare a Romaniei, ca „in Carpati s-a plamadit aceasta natiune”, sustinand ca variantele cu „Dracula” nu functioneaza. „Este un program de punere in valoare a Romaniei. In Carpati s-a plamadit aceasta natiune. Variantele cu Dracula si altele nu functioneaza”, a declarat Traian Basescu la TVR, referindu-se la brandul de tara lansat recent.
El a adaugat ca tara noastra avea nevoie de o identitate turistica.
„Costul il vor rezolva, dar Romania are nevoie de o identitate turistica. Deocamdata nu avem observatii ca nu ar fi corect gestionati (banii europeni – n.r.)”, a mai spus seful statului.
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat luni la inceputul sedintei Consiliului de Brand ca exista similitudini evidente intre frunza din brandul de turism al Romaniei si cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
Pe de alta parte, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) poate plati consortiul THR-TNS, deocamdata, doar pentru partea de cercetare aferenta brandului turistic, nu si pentru cea de creatie, iar logo-ul va aparea, in scurt timp, pe etichetele multor produse, afirma ministrul de resort, Elena Udrea, intr-un interviu pentru MEDIAFAX.
Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta raspunsul THR-TNS legat de asemanarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicatii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe internet si a precizat ca nu va efectua plati pana la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS sustine ca brandul de turism si toate componentele sale au fost create de ea si, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene pe internet. (Mediafax)