Proiectul se va concentra pe limba română, precum și pe alte limbi din Europa Centrală și de Est. Inițiativa este creată în parteneriat cu LeadStories, o platformă de verificare a faptelor care combate dezinformarea din mediul digital.
București, 31 iulie 2023 – TikTok este un loc autentic destinat exprimării creative. Oamenii apelează la platformă nu doar pentru a se distra, ci pentru că TikTok este un spațiu dinamic care oferă utilizatorilor ocazia de a învăța și descoperi lucruri noi constant. Astfel, TikTok a lansat o campanie de educație media prin care îi ajută pe utilizatori să identifice informațiile false legate de războiul Rusia-Ucraina. Scopul este de a susține comunitatea din România să interacționeze în mod critic cu conținutul pe care îl vizualizează și să utilizeze platforma în siguranță, pentru a se proteja împotriva unor potențiale dezinformări.
Platforma găzduiește un ecosistem divers format din creatori și comunități, iar TikTok adoră să vadă utilizatorii dornici să se exprime și în același timp curioși să afle mai multe despre lumea din jurul lor. Astfel, campania ajută comunitatea să analizeze și să evalueze critic conținutul media, inclusiv știrile și informațiile despre războiul Rusia-Ucraina. Prin urmare, TikTok a colaborat cu platforma de verificare a informațiilor LeadStories pentru a realiza videoclipuri explicative. De asemenea, platforma trimite către pagina LeadStories pentru combaterea dezinformării legate de războiul Rusia-Ucraina. LeadStories este o platformă web de verificare a informațiilor care identifică știri, zvonurile și conspirațiile false sau înșelătoare, folosind tehnologia pentru a identifica conținutul în trenduri. Acesta este apoi verificat de o echipă de jurnaliști.
„În contextul conflictului Rusia-Ucraina, campaniile de alfabetizare media pot juca un rol crucial în a ajuta publicul să înțeleagă problemele complexe aflate în joc. Ele pot ajuta indivizii să identifice dezinformarea, să înțeleagă motivațiile și obiectivele diferitelor surse media și să recunoască rolul mass-media în formarea opiniei publice și a deciziilor politice. Împreună cu TikTok, suntem mândri să creăm și să comunicăm conținut care va ajuta oamenii să înțeleagă mai bine lumea”, a declarat Alan Duke, Editor in Chief la LeadStories.
TikTok și LeadStories vor introduce o pagină web dedicată, care va conține conținut despre verificarea informațiilor și va ajuta comunitatea să înțeleagă mai multe despre știrile false și cum să le identifice. Mai mult, utilizatorii vor fi direcționați către pagină printr-o intervenție în căsuța de căutare prin utilizarea de cuvinte cheie legate de războiul Rusia-Ucraina. Contul TikTok al LeadStories va continua să fie, de asemenea, populat cu conținut în mai multe limbi folosite în țările din Europa Centrală și de Est. Organizația a creat și videoclipuri educaționale promovate în cadrul platformei.