București, 9 noiembrie 2022: Grupul LEGO a publicat rezultatele studiului semestrial The LEGO® Play Well Study, cercetare de amploare care își propune să arate cât mai clar de ce este atât de importantă joaca în viețile noastre în 2022 și să studieze atât evoluția acesteia, cât și beneficiile pe care le aduce atât în cazul copiilor, cât și al adulților. Studiul a presupus interviuri realizate cu peste 55.000 de părinți și copii, din peste 30 de țări și a constatat că aproape toți părinții consideră că joaca îi ajută pe cei mici să dezvolte abilități esențiale pe tot parcursul vieții, cum ar fi creativitatea, comunicarea, rezolvarea problemelor și încrederea în sine. De asemenea, joaca face întreaga familie mai fericită, creează legături mai puternice între membrii acesteia și le îmbunătățește starea de bine, spun peste 90% dintre părinții implicați în studiu.
Cercetarea a mai arătat că stresul este o parte integrantă a vieții pentru 90% dintre adulți și că 9 din 10 părinți consideră că jocul este un instrument important pentru a-i ajuta pe copii să învețe lucruri noi. Printre subiectele prioritare în cadrul studiului se numără puterea pe care o are joaca în viețile noastre, sustenabilitatea, siguranța digitală, DEI (diversitate, echitate și incluziune), dar și cum percep adulții stresul și diferitele metode prin care îi fac față.
Cel mai recent studiu LEGO Play Well Study a arătat că 88% dintre părinți consideră că joaca este importantă pentru a-i ajuta pe copii să învețe lucruri noi și aproape toți părinții cred că joaca îi poate ajuta pe cei mici să dezvolte abilități esențiale pentru succesul și bunăstarea lor viitoare. Printre aceste aspecte importante se numără creativitatea (93%), comunicarea (92%) și încrederea în sine (91%). Copiii recunosc și ei că joaca are un impact pozitiv asupra creativității lor sau asupra înclinației lor spre a experimenta cu noi idei. Astfel, 94% dintre copii cred că joaca îi face să se simtă creativi și 95% cred că îi ajută să încerce idei noi și să facă lucruri noi.
Cu toate acestea, 34% dintre părinți au recunoscut că nu se joacă suficient cu proprii copii, iar 84% dintre copii și-ar dori să se joace mai mult cu părinții lor. Munca și treburile casnice au fost principalele motive invocate atât de către părinți, cât și de copii pentru timpul limitat de joacă în familie, fiind urmate de timpul petrecut pe gadget-uri.
Și adulții au nevoie să se deconecteze
La studiul LEGO Play Well Study 2022 au participat, de asemenea, peste 33.400 de adulți din 33 de țări, printre care Polonia, Ungaria, România, Turcia, Israel, Kazahstan, Emiratele Arabe Unite, Regatul Arabiei Saudite și Africa de Sud, Kenya, iar rezultatele arată că 90% dintre ei se luptă cu stresul. Situația a fost accentuată de restricțiile pandemice din ultimii doi ani. În ciuda efectelor pozitive ale jocurilor – aproape 90% dintre ei considerând că joaca este o modalitate excelentă de relaxare și de deconectare, printre o multitudine de alte beneficii – aproape jumătate dintre ei nu au timp sau energie (44%) pentru a se juca sau se simt rușinați să o facă (15%), fiindcă se tem să nu fie judecați de cei din jur.
Un procent de 64% dintre adulți recunosc că le este mai dificil să mențină un bun echilibru între viața profesională și cea privată, comparativ cu perioada anterioară crizei sanitare. 7 din 10 respondenți spun că își verifică frecvent e-mailurile atunci când nu sunt la serviciu, ceea ce face ca 60% dintre adulți să aibă dificultăți în a se deconecta la finalul programului, fiind adesea preocupați de responsabilitățile profesionale chiar și în timpul liber. Între timp, stresul lovește mai puternic în cazul adulților tineri din generația Z, al milenialilor (45%) și al femeilor (45% dintre femei suferă din cauza stresului față de 38% dintre bărbați).
Există multe modalități prin care adulții se pot relaxa. Una dintre ele este pur și simplu prin joacă. Efectele sale benefice sunt apreciate de 87% dintre adulți, care spun că joaca este cea care îi ajută să se relaxeze și să se calmeze. Chiar și cei care nu se joacă își dau seama că i-ar putea ajuta să facă față stresului (70%). Nu numai că starea lor de bine va fi influențată în mod pozitiv, dar joaca poate ajuta și la îmbunătățirea memoriei și a concentrării (87%), la stimularea creativității (76%), împiedicându-i să consume prea multe știri (74%) sau ajutându-i să-și mențină tinerețea (73%).
Joaca, potrivită pentru întreaga familie
Prin urmare, copiii nu sunt singurii care au de beneficiat din joacă. S-a descoperit, de asemenea, că beneficiile se extind la întreaga familie. S-a constatat că joaca ajută la crearea unor legături familiale mai puternice (95%), îmbunătățește bunăstarea familiei (95%) și ajută familiile să se relaxeze împreună (94%). Cu toate acestea, 34% dintre părinți au recunoscut că nu se joacă suficient cu proprii copii, iar 84% dintre copii își doresc să se joace mai mult cu părinții lor.
Julia Goldin, Chief Product and Marketing Officer, LEGO Group, a declarat: „Joaca a fost întotdeauna piatra de temelie a umanității. Nu este doar distractivă, ci este crucială pentru a-i ajuta pe copii să dezvolte abilități esențiale pentru viață, pentru a întări legăturile familiale și pentru a construi comunități”.
Timp de mulți ani, Grupul LEGO a subliniat cât de importantă și de valoroasă este joaca, nu numai pentru copii, ci pentru întreaga familie. Joaca este un instrument fundamental în dezvoltarea unui copil, iar părinții consideră că are o contribuție la fel de importantă ca școala în procesul de învățare prin care trec copiii lor.
Un moment vital în dezvoltarea abilităților critice care le permit celor mici să se dezvolte într-o lume complexă și plină de provocări îl reprezintă joacă împreună, dar și discuția despre acest subiect. Acest lucru este în concordanță cu misiunea principală a Grupului LEGO din ultimele nouă decenii, aceea de a inspira și dezvolta constructorii de mâine din momentul în care iau în mână prima cărămidă.
Despre Studiul LEGO® Play Well 2022
Toate concluziile studiului, cu excepția cazului în care se face o altă mențiune, au fost obținute de la un total de 32.781 de părinți și 24.593 de copii cu vârste cuprinse între 5 și 12 ani, printr-un sondaj cantitativ online de 20 de minute, realizat în 35 de țări la începutul anului 2022.
Despre Grupul LEGO
Misiunea Grupului LEGO este de a inspira și dezvolta constructorii de mâine prin puterea jocului. Sistemul LEGO in Play, ce are la bază cărămizile LEGO, le permite copiilor și fanilor să construiască și să reconstruiască orice își pot imagina.
Grupul LEGO a fost fondat în Billund, Danemarca, în 1932 de Ole Kirk Kristiansen, numele fiind derivat din cele două cuvinte daneze LEg GOdt, care înseamnă „Joacă bine”. LEGO Group este în continuare o companie de familie, cu sediul în Billund. Cu toate acestea, produsele sale sunt acum vândute în peste 130 de țări din întreaga lume.
Pentru mai multe știri despre LEGO Group, informații despre performanța noastră financiară și responsabilitatea noastră, vă rugăm să vizitați www.LEGO.com/aboutus .