► Omul de turism Gheorghe Fodoreanu, cu o experiență de 50 de ani în domeniu, supranumit ”Mr. Incoming”, revine în forță promovând România pe piața franceză
► Impulsionarea vânzărilor touroperatorilor francezi reprezintă motorul succesului pentru o revenire pe piață
Gheorghe Fodoreanu, supranumit și ”Mr. Incoming”, om de turism cu o experiență de 50 de ani în domeniu, fost președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), a acordat, pe 17 iunie, un interviu dedicat specialiștilor francezi în turism, dar care va ajunge și la public, fiind difuzat pe anumite posturi TV și canale online în cadrul emisiunilor de turism din Franța, dar și către toți touroperatorii francezi interesați să vândă destinația România.
”Conferința al cărei invitat am fost reprezintă inițiativa clubului oamenilor de afaceri din Lille. Este important de știut că, de 2-3 săptămâni, touroperatorii din toată lumea au început vânzările pentru incoming. Reprezentanți ai pieței franceze mi-au solicitat personal amănunte despre starea sanitară actuală din România, precum și ultimele amănunte referitoare la infrastructură, la calitatea serviciilor sau la proiectele actuale cu tematică turistică din țara noastră. Am în plan un proiect de evaluare a incoming-ului românesc pentru următorii 3 ani”, subliniază specialistul Gheorghe Fodoreanu.
Unul dintre scopurile întâlnirii de pe 17 iunie a fost reprezentat de interesul touroperatorilor francezi de a-și reprograma grupurile confirmate pentru 2020 în intervalul 2021 – 2022. Aceștia au însă mare nevoie de informații suplimentare și de sprijin pentru a-și determina turiștii să vină în România și pentru a declanșa campania de vânzări pentru 2022-2023.
Această inițiativă privată este binevenită pe piață mai ales că înlocuiește lipsa unei campanii de promovare, sarcină care ar fi trebuit să fie în atenția Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, mai ales că la nivel central nu a apărut încă un concept coerent de promovare și de sustinere a incoming-ului. România nu a mai participat la niciun eveniment de promovare turistică, fie el fizic sau online, de peste un an de zile. Industria turistică așteaptă ca ministerul de resort să lanseze public un concept asupra investițiilor de promovare și de susținere a incoming-ului.
”Impulsionarea vânzărilor touroperatorilor francezi reprezintă motorul succesului pentru o revenire pe piață. Tot noi, cei din sectorul privat, suntem cei care se mișcă. Însă România are nevoie de campanii de promovare coerente, cu un buget consistent care să fie alocat de către ministerul de resort. Iată că turismul se trezește la viață, Franța fiind, de exemplu, extrem de interesată de destinația România. Însă, dacă nu ne promovăm și nu arătăm că suntem interesați la rândul nostru, nu vom avea rezultatele scontate”, conchide Gheorghe Fodoreanu.