Copiii se nasc azi cu instincte digitale, fiind aproape tot timpul prezenti in comunitatile online si pe retelele sociale
Datorita accesului foarte timpuriu si extensiv la tehnologie, copiii de azi gandesc si proceseaza informatia mult diferit fata de generatiile anterioare. In consecinta, adaptarea profesorilor, considerati de sociologi “imigranti digitali”, la limbajul si stilul de invatare al “nativilor digitali” este o necesitate in zilele noastre.
Lansat in ianuarie 2016, in cadrul programului Horizon 2020, proiectul de cercetare si inovare BEACONING (Breaking Educational Barriers with Contextualized, Pervasive and Gameful Learning), raspunde acestei realitati, sustinand procesul educational al elevilor cu tehnlogii de ultima generatie, menite sa ii pregateasca pentru un viitor din ce in ce mai digitalizat.
BEACONING transforma procesul de invatare intr-o activitate placuta, interesanta si utila prin utilizarea celor mai inovative sisteme tehnologice – “context-aware” (sisteme care se adapteaza la contextul in care sunt utilizate) si gamification (transpunerea unui context obisnuit de invatare intr-o situatie asemanatoare unui joc). Acestea fac posibila invatarea bazata pe problema (Problem-Based Learning).
Consortiul proiectului este format din urmatoarele organizatii: Coventry University (UK), Heriot-Watt University (UK), BIBA – Bremer Institut Fuer Produktion Und Logistik Gmbh (Germania), Inesc Tec (Portugalia), Universidad Complutense De Madrid (Spania), Ort France (Franta), Succubus Interactive Sarl (Franta), Advanced Technology Systems (Romania), Imaginary (Italia), Geomotion Games Sl (Spania), Ifinity Spolka Z Organiczona Odpowiedzialnoscia (Polonia), Playsoft (Franta), Sebit Egitim Ve Bilgi Teknolojileri Anonim Sirketi (Turcia), Hands Free Computing Limited (UK) Si SIVECO Romania.
Fiecare dintre cei 15 parteneri din consortiu detin expertiza si tehnologii proprii, atat in domeniul educatiei, cat si in domeniul gaming-ului.
In platforma educationala dezvoltata in cadrul proiectului sunt integrate jocuri educationale, instrumente de creare de lectii, dispozitive de tip „beacons” etc., puse la dispozitia grupului tinta.
Rezultatele din proiect vor fi testate in cadrul a 5 proiecte pilot de mari dimensiuni, implementate in cinci tari (Franta, Israel, Grecia, Turcia, si Romania) si care vor antrena 5.000 de profesori, parinti si elevi.
SIVECO va coordona proiectul pilot din Romania care va incepe in aceasta toamna si in care se vor implica 30 de utilizatori din cei 750 inscrisi (13 licee, 1 ONG, 488 studenti, 190 parinti si 72 de profesori). Se vor analiza cerintele cheie de implementare a proiectului pilot, inclusiv a continutului, a nevoilor specifice ale cursantilor, a planurilor de lectie etc. Pilotul SIVECO se concentreaza in special pe gestionarea invatarii care permite testarea si verificarea rezultatelor identificate anterior.
De asemenea, SIVECO va dezvolta 3 mini-jocuri – Drag it, Match it si Millionaire Quiz – utilizatorii urmand sa creeze continutul jocurilor prin utilizarea dispozitivelor mobile / desktop si prin intermediul senzorilor care integreaza informatii contextuale in lumea reala. In acest fel, ei vor adapta si crea noi provocari si experiente locale.
“Selectarea SIVECO Romania pentru acest proiect se datoreaza experientei acumulate de companie in dezvoltarea de proiecte educationale complexe, a capacitatii sale de a implementa tehnologii de varf (realitate augmentata, continut interactiv multi-senzorial) si continut multicultural (in limba engleza, limbile franceza, greaca, rusa etc), precum si referintelor foarte bune obtinute in marile proiecte internationale din Cipru, Malta, Maroc, Emiratele Arabe Unite, Azerbaidjan”, declara Monica Florea, directorul departamentului de proiecte de cercetare si dezvoltare din SIVECO Romania.
Mai mult informatii despre proiect cititi pe www.beaconing.eu.