In cursul lunii decembrie 2015, Grawe Romania Asigurare a depus la ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara – dosarele de autorizare pe doua clase de asigurare: clasa 3 – Asigurari de mijloace de transport terestru altele decat cele feroviare (CASCO) si clasa 10 – Asigurari de raspundere civila pentru autovehicule (RCA + CMR).
Procesul de autorizare va dura cateva luni, deoarece, dupa autorizarea pe clasa 10, exista inca o etapa obligatorie, de solicitare a autorizarii pe Norma RCA.
Intrarea Grawe Romania pe segmentul auto in cursul anului 2016 se incadreaza in strategia generala la nivelul grupului Grawe de a include asigurarile auto in portofoliul companiilor din grup. in acest moment, societatile din cadrul grupului Grawe active pe piata de asigurari auto sunt cele din Austria, Slovenia, Croatia, Bosnia, Ucraina si Moldova.
”Principalul motiv pentru care am luat decizia sa intram pe piata auto din Romania este acela ca intelegem nevoia clientilor de a lucra cu un asigurator care le poate oferi o gama completa de servicii. Grawe este un brand consacrat ca apartinand unui asigurator de retail si acest aspect nu se va schimba – clientul persoana fizica este in centrul atentiei noastre si stim cu totii cat de importanta este mobilitatea personala in viata romanilor. Ne indreptam si in Romania spre modelul implementat in tari cu traditie in domeniu, unde intre un asigurator corect si clientul sau multumit se dezvolta o relatie de parteneriat pe termen lung,”, declara Paul Swoboda, Presedintele Directoratului Grawe.
”Pentru business-ul auto, conform strategiei noastre generale, vom ramane un asigurator cu preturi corect dimensionate in functie de acoperire si nu vom aplica o strategie de crestere rapida a cotei de piata – dorim o crestere organica, sanatoasa si profitabila. Cred ca se poate face profit din orice linie de business, cu conditia sa fie bine gestionata. Politica noastra pe termen mediu este aceea de a avea un portofoliu echilibrat pe toate liniile business – viata, proprietati si auto”, completeaza Paul Swoboda.
Dupa finalizarea intregului proces de autorizare pe linia auto, strategia de distributie a acestor noi produse va ingloba canalele de vanzare directa, parteneriatele speciale cu brokeri selectati si utilizarea portofoliului de clienti existent.