Standard&Poor’s a retragradat ratingul Volkswagen cu o treapta, pentru a doua oara intr-o luna, de la A- la BBB+,cu perspectiva negativa, agentia de evaluare financiara anticipand ca producatorul auto german va suporta efecte diverse ale scandalului manipularii emisiilor si consumului de carburant. Compania a incheiat un acord cu bancile referitor la termenii unui imprumut punte in valoare de 20 de miliarde de dolari, pentru finantarea costurilor scandalului emisiilor, au declarat trei persoane apropiate situatiei, citate de Reuters.
Agentia mentioneaza intr-un comunicat impactul scandalului asupra reputatiei Volkswagen si imaginii brandului, reducerea perspectivelor de afaceri si a competitivitatii si costurile mai ridicate, relateaza MarketWatch.
Perspectiva negativa a ratingului reflecta posibilitatea unei noi retrogradari a acestuia cu o treapta, in urmatorii doi ani, transmite Mediafax.
Scandalul a fost declansat in septembrie, cand VW a recunoscut, in urma unei investigatii a autoritatilor americane de mediu, ca peste 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial au fost dotate cu un soft care reduce nivelul emisiilor in timpul testelor de poluare.
Al doilea mare producator auto la nivel mondial este investigat de autoritatile de reglementare si judiciare din mai multe tari, inclusiv in Germania si Statele Unite, riscand amenzi de ordinul miliardelor de dolari.
Scandalul s-a extins intre timp, dupa ce grupul a dezvaluit ca a subestimat emisiile de dioxid de carbon, inclusiv cele ale motoarelor pe benzina, pentru circa 800.000 de vehicule.
Volkswagen a convenit cu bancile un imprumut punte de 20 miliarde de euro – surse
Cel mai mare producator auto din Europa trebuie sa isi consolideze finantele, intrucat risca plata a miliarde de euro sub forma de amenzi si costuri legate de procese si rechemarea in service a circa 11 milioane de vehicule diesel, pentru inlocuirea softurilor ilegale care reduc nivelul emisiilor in timpul testelor de poluare.
Un numar de 13 banci ofera fiecare 1,5-2,5 miliarde de euro pentru finantarea Volkswagen, respectiv un total de 29 de miliarde de euro, au spus doua persoane.
Una din surse a spus ca nivelul de participare la finantarea VW va fi alocat bancilor vineri. O alta persoana a aratat ca procedura va avea loc in zilele urmatoare.
Un purtator de cuvant al Volkswagen a refuzat sa comenteze.
Volkswagen a alocat 6,7 miliarde de euro pentru costurile initiale ale scandalului emisiilor si a anuntat ca anticipeaza cheltuieli suplimentare de cel putin 2 miliarde de euro legate de falsificarea certificarilor pentru emisiile de dioxid de carbon.
Potrivit analistilor, asigurarea finantarii din partea bancilor, in urma scandalurilor care au redus capitalizarea de piata a Volkswagen cu circa 20 de miliarde de euro, incepand din septembrie, va arata investitorilor ca grupul este solid.