In perioada ianuarie – septembrie 2015, Cemacon, al doilea mare producator de blocuri ceramice din Romania, a depasit cu un milion de lei cifra de afaceri neta pe intreg anul 2014. Totodata, Cemacon a inregistrat o crestere cu 17% a vanzarilor nete si un profit operational in crestere cu 24%.
Cemacon a incheiat primele trei trimestre din 2015 cu o crestere de 17% a cifrei de afaceri nete, bazata, in principal, pe cresterea vanzarii de caramida, depasind astfel pragul de 56 milioane lei la noua luni. Pe fondul performantei operationale si al reflectarii contabile a restructurarii creditelor, CEMACON a incheiat primele noua luni cu un profit net de 15,97 milioane lei.
“Rezultatele comerciale si financiare sunt semnificative; dupa primele noua luni, am depasit cifra de afaceri neta pe intreg anul 2014. Redeschiderea facilitatii de productie de la Zalau ne-a permis sa crestem volumele totale vandute, insa cea mai mare reusita este faptul ca avem o crestere valorica ce excede cresterea cantitativa, prin imbunatatirea pretului mediu de vanzare. Eforturile de imbunatatire si optimizare a portofoliului EVOCERAMIC, cresterea exponentiala a notorietatii Cemacon, impreuna cu strategiile comerciale inovatoare, ne-au facilitat o pozitionare de pret superioara, chiar daca in piata nivelul preturilor este inca redus. Avem, astfel, certitudinea ca profitul operational va creste in 2015 comparativ cu 2014”, a declarat Liviu Stoleru, Director General si Presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.
Cresterea vanzarilor a fost posibila datorita cantitatilor suplimentare obtinute prin reoperarea fabricii Cemacon de la Zalau, care a determinat cresterea capacitatii totale de productie cu 30%. Fabrica de la Recea, cea mai noua si moderna fabrica de profil din Romania, inaugurata in 2010, a functionat la capacitate maxima si costuri competitive. in al treilea trimestru, a continuat imbunatatirea nivelului marjelor de vanzare odata cu consolidarea pozitionarii premium a produselor EVOCERAMIC, cel mai performant portofoliu de produse de pe piata. Si vanzarea de buiandrugi ceramici a crescut in 2015 si a contribuit la atingerea nivelului de 56 milioane de lei al cifrei de afaceri nete.
2015 este anul in care s-a finalizat restructurarea Cemacon, un model de succes de restructurare financiara si operationala a unei companii din Romania.
“Definitorie pentru evolutia Cemacon in 2015 este finalizarea restructurarii companiei. Suntem mandri ca deciziile si riscurile calculate pe care ni le-am asumat ne-au ajutat sa devenim un exemplu de succes pentru mediul de business din Romania, un caz de best-practice de turnaround. Nu in ultimul rand, am reusit sa implementam si sa ne atingem toate obiectivele asumate in fata actionarilor si a bancii creditoare”, a precizat Liviu Stoleru.
Obiectivele Cemacon pentru 2015 includ consolidarea si dezvoltarea afacerii, prin cresterea cifrei de afaceri cu 35% fata de anul anterior si un nivel al profitului operational de minim 17%, atingerea unei cote de piata nationale de 18% si cresterea atractivitatii companiei in randul investitorilor prin obtinerea de profit net la sfarsitul anului.