Dificultatile in fluxul logistic se vad cu ochiul liber de la primele comenzi ale magazinului online, iar modul in care sunt gestionate acestea este dovada ca intreg lantul operational functioneaza sau nu, spun specialistii Frisbo, prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala.
Potrivit informatiilor Frisbo, platforma româneasca de e-fulfillment care preia tot procesul operational si logistic al magazinelor online, externalizarea este, prin definitie, o solutie pentru startup-urile din e-commerce, dar si pentru comerciantii care isi extend vânzarile in afara acoperirii lor teritoriale.
Astfel, nevoia de externalizare catre un serviciu profesionist poate sa apara din momentul zero, odata cu intrebarile despre nevoia de spatiu, oameni sau software.
”Primele dificultati se vad chiar la primele comenzi. Prima factura, primul AWB si prima livrare vor fi dovada ca intregul lant operational functioneaza.
Poate parea hilar, insa multe magazine abia atunci descopera ca nu sunt pregatite sa opereze. Urmeaza apoi primul retur, prima factura storno si multi realizeza, de exemplu, ca platforma lor Magento nu era pregatita pentru asta. Urmeaza apoi primul vârf de sezon, in care intreg operationalul e dat peste cap si toata firma factureaza sau asambleaza colete”, explica Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
De aceea, adauga CEO-ul Frisbo, si cea mai frecventa greseala facuta de prorietarii sau managerii magazinului online este sa subestimeze complexitatea procesului logistic si operational, important chiar si in cazul magazinelor mici.
”De aici deriva si subestimarea costurilor reale de operare a unui magazin online, si, implicit, subestimarea profitabilitatii propriului magazin online. in portofoliul nostru exista clienti care dupa ce au apelat la e-fulfillment ca metoda de externalizare, si-au redus si cu peste 50% costurile de operare a fiecarei comenzi”, adauga Colceriu.
Beneficiul utilizarii unui serviciu de e-fulfillment de catre comerciantii online este transformarea costurilor operationale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea marfii, facturarea, impachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului intr-un cost direct, legat de numarul de comenzi realizate si de cantitatea de marfa aflata in stoc.